Citroen C4 Picasso dojel bez řidiče z Paříže do Madridu

Citroën C4 Grand Picasso ujel sám úsek z Paříže do Madridu
Citroën C4 Grand Picasso ujel sám úsek z Paříže do Madridu, foto: PSA PEUGEOT CITROËN
ar5 28. listopadu 2015 08:22
Sdílej:

Další prototyp autonomního vozu koncernu PSA má za sebou zkoušku v reálném provozu. Té se podrobil autonomní Citroen C4 Picasso a její výsledek je vskutku úctyhodný.

Z Paříže vůz dojel až do Madridu, kde ho přivítala mluvčí španělské vlády. Z tiskové zprávy ale není dost dobře jasné, zda vůz  projel bez zásahu řidiče naprosto celou trasu. Vedení PSA však dodává, že vůz projel sám všechny „schválené úseky“. Uměl si prý poradit se změnami jízdních pruhů, dopravním značením a okolním provozem.

Španělská místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, ke všemu dodala: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“ Ke všemu se vyjádřil i ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA,  Gilles Le Borgne. Ten řekl: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice".

Mimochodem, tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce koncernu PSA s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG). Ten se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?