Další prototyp autonomního vozu koncernu PSA má za sebou zkoušku v reálném provozu. Té se podrobil autonomní Citroen C4 Picasso a její výsledek je vskutku úctyhodný.
Z Paříže vůz dojel až do Madridu, kde ho přivítala mluvčí španělské vlády. Z tiskové zprávy ale není dost dobře jasné, zda vůz projel bez zásahu řidiče naprosto celou trasu. Vedení PSA však dodává, že vůz projel sám všechny „schválené úseky“. Uměl si prý poradit se změnami jízdních pruhů, dopravním značením a okolním provozem.
Španělská místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, ke všemu dodala: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“ Ke všemu se vyjádřil i ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA, Gilles Le Borgne. Ten řekl: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice".
Mimochodem, tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce koncernu PSA s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG). Ten se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?