Přinášíme vám další podrobnosti o nápravě motorů TDI koncernu Volkswagen. Ten dnes zveřejnil, jak upraví motory TDI EA189 z kauzy Dieselgate.
Nejjednodušší to bude u jednotky 2.0 TDI. Tam se má odehrát pouze softwarová změna, která vše vrátí na reálné vypuštěné hodnoty. Horší tale bude s méně výkonným motorem 1.6 TDI. Ten si totiž vyžádá i zásah do hardwaru.
První zmíněná softwarová úprava zabere zhruba 30 minut a autorizovaný servis nahraje speciální program do řídicí jednotky motoru. Co se týče verze 1.6 TDI, tam Volkswagen hovoří o součástce označované tzv. „flow transformer“. Ta se doinstaluje před váhu vzduchu a prakticky se jedná o malou síťku, jenž zmírní víření vzduchu před senzorem.
Tím zpřesní jeho měření a zdokolaní spalovací proces = sníží se emise NOx. I tenhle motor pak dostane potřebnou aktualizace softwaru a vše potrvá v servisu okolo jedné hodiny času. Zatím taky není jasné, zda budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon nebo spotřebu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?