Nejjednodušší to bude u jednotky 2.0 TDI. Tam se má odehrát pouze softwarová změna, která vše vrátí na reálné vypuštěné hodnoty. Horší tale bude s méně výkonným motorem 1.6 TDI. Ten si totiž vyžádá i zásah do hardwaru.
První zmíněná softwarová úprava zabere zhruba 30 minut a autorizovaný servis nahraje speciální program do řídicí jednotky motoru. Co se týče verze 1.6 TDI, tam Volkswagen hovoří o součástce označované tzv. „flow transformer“. Ta se doinstaluje před váhu vzduchu a prakticky se jedná o malou síťku, jenž zmírní víření vzduchu před senzorem.
Tím zpřesní jeho měření a zdokolaní spalovací proces = sníží se emise NOx. I tenhle motor pak dostane potřebnou aktualizace softwaru a vše potrvá v servisu okolo jedné hodiny času. Zatím taky není jasné, zda budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon nebo spotřebu.