Přinášíme vám další podrobnosti o nápravě motorů TDI koncernu Volkswagen. Ten dnes zveřejnil, jak upraví motory TDI EA189 z kauzy Dieselgate.
Nejjednodušší to bude u jednotky 2.0 TDI. Tam se má odehrát pouze softwarová změna, která vše vrátí na reálné vypuštěné hodnoty. Horší tale bude s méně výkonným motorem 1.6 TDI. Ten si totiž vyžádá i zásah do hardwaru.
První zmíněná softwarová úprava zabere zhruba 30 minut a autorizovaný servis nahraje speciální program do řídicí jednotky motoru. Co se týče verze 1.6 TDI, tam Volkswagen hovoří o součástce označované tzv. „flow transformer“. Ta se doinstaluje před váhu vzduchu a prakticky se jedná o malou síťku, jenž zmírní víření vzduchu před senzorem.
Tím zpřesní jeho měření a zdokolaní spalovací proces = sníží se emise NOx. I tenhle motor pak dostane potřebnou aktualizace softwaru a vše potrvá v servisu okolo jedné hodiny času. Zatím taky není jasné, zda budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon nebo spotřebu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.