Přinášíme vám další podrobnosti o nápravě motorů TDI koncernu Volkswagen. Ten dnes zveřejnil, jak upraví motory TDI EA189 z kauzy Dieselgate.
Nejjednodušší to bude u jednotky 2.0 TDI. Tam se má odehrát pouze softwarová změna, která vše vrátí na reálné vypuštěné hodnoty. Horší tale bude s méně výkonným motorem 1.6 TDI. Ten si totiž vyžádá i zásah do hardwaru.
První zmíněná softwarová úprava zabere zhruba 30 minut a autorizovaný servis nahraje speciální program do řídicí jednotky motoru. Co se týče verze 1.6 TDI, tam Volkswagen hovoří o součástce označované tzv. „flow transformer“. Ta se doinstaluje před váhu vzduchu a prakticky se jedná o malou síťku, jenž zmírní víření vzduchu před senzorem.
Tím zpřesní jeho měření a zdokolaní spalovací proces = sníží se emise NOx. I tenhle motor pak dostane potřebnou aktualizace softwaru a vše potrvá v servisu okolo jedné hodiny času. Zatím taky není jasné, zda budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon nebo spotřebu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.