U ladičské firmy Hartmann Tuning dostali nový nápad, jak trošku víc okořenit aktuální generaci Mercedesu V250. Kromě vyššího výkonu se tak dočkal i zajímavého bílo zeleného vzhledu.
Mercedes třídy V není zrovna ten, který by měl velký potenciál k ladění, protože je to vlastně jen stále dodávka a už v základu je hodně luxusní. Verze V250 má pod svou kapotou skrytý 2,1-litrový čtyřválec, jenž ve standardní konfiguraci nabízí 190 koní při 3800 otáčkách za minutu a 440 Nm točivého momentu v 1400 - 2400 ot/min. Tuner si však dal záležet a power kit zvýšil výkon na 224 koní a 505 Nm.
Sice není známo, za kolik zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h, ale standardní verzi to trvá 9,1 sekundy (10,6 sekundy ve verzi 4MATIC) a maximálka činí 206 km / h. Hartmann Tuning instaloval i zvukový generátor, který poskytuje silnější zvukový doprovod po stisknutí tlačítka uvnitř kabiny. Vůz stojí na litých kolech Vest-1 kola s pneumatikami o rozměru 245/45 a má o 30 mm snížený podvozek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?