Dacia představila nový1,6-litrový zážehový motor, který bude nasazen pod kapotu modelu Duster.
Motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6 a rumunský výrobce vysvětluje, že zbrusu nová jednotka poskytuje o 10 koní větší výkon než jeho předchůdce. Nejvyšší výkon je dostupný při 5500 otáčkách za minutu a činí 115 koní. Pohonná jednotka nabízí i o 8 Nm větší točivý moment, takže výsledná hodnota činí 156 Nm při 4,000 ot/min.
S novým motorem zrychlí Duster 4x2 z 0 na 100 km / h za 11 sekund, zatímco model s pohonem 4x4 potřebuje k celému úkonu sekundu navíc. Současně s tím klesli i emise CO2, a to až o 30 gramů na ujetý kilometr. Motor může být také spárován s 5ti nebo 6-stupňovou manuální převodovkou.
Další související zprávy také naznačují, že současný naftový 1,5-litrový motor dCi nyní dostal o 20 Nm větší točivý moment. Jak je to s výkonem, to výrobce zatím neprozradil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.