Dacia představila nový1,6-litrový zážehový motor, který bude nasazen pod kapotu modelu Duster.
Motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6 a rumunský výrobce vysvětluje, že zbrusu nová jednotka poskytuje o 10 koní větší výkon než jeho předchůdce. Nejvyšší výkon je dostupný při 5500 otáčkách za minutu a činí 115 koní. Pohonná jednotka nabízí i o 8 Nm větší točivý moment, takže výsledná hodnota činí 156 Nm při 4,000 ot/min.
S novým motorem zrychlí Duster 4x2 z 0 na 100 km / h za 11 sekund, zatímco model s pohonem 4x4 potřebuje k celému úkonu sekundu navíc. Současně s tím klesli i emise CO2, a to až o 30 gramů na ujetý kilometr. Motor může být také spárován s 5ti nebo 6-stupňovou manuální převodovkou.
Další související zprávy také naznačují, že současný naftový 1,5-litrový motor dCi nyní dostal o 20 Nm větší točivý moment. Jak je to s výkonem, to výrobce zatím neprozradil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?