BMW M7 je tak trochu nevyslyšená prosba kde jakého fanouška BMW, nebo Ruského podnikatele. G-Power jí vyslyšel, teda jen na půl.
Všichni víme jak krásně voní benzín, nejlépe ale při tankování „eMkovýho“ BMW. Kde kdo toužil po M7, limuzíně ohromných rozměrů, kam se vejde taky ohromný motor. Postupem času začala M7 dávat trochu smysl. Přece tu je M6 Gran Coupe, to už je jen krůček k M7. A navíc ve světle Audi S8 a Mercedesu S 65 AMG si všichni snaží odpovědět, proč BMW mlčí a dávno nelifruje jednu M7 za druhou.
G-Power si vzal toto břímě na sebe. Teda jen na půl. Vzal BMW 760i (F01 tedy předchozí generace) a upravil ho. Dvanáctiválcové bi-turbo po úpravě servíruje při 6000 otáčkách za minutu 513 kW (610 koní!) a už při 2600 otáčkách 870 Nm točivého momentu. Nárůst je tedy téměř 50 kW a 120 Nm.
Sprint z klidu na 100 km/h technici G-Poweru naměřili za 4,3 sekundy (to je o 0,3 sekundy lepší než AlpinaB7). O maximální rychlosti G-Power nic neuvedl. Takže asi stále elektronický omezovač na obvyklých 250 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.