Nový dvanáctiválec se objeví hned v několika modelech z koncernu VW, mimo již zavedené modely i do několika unikátních aut.
Dvojité přeplňování, přímý vstřik paliva do válců, kterých je celkem dvanáct a každý o objemu zhruba půl litru. Celkový objem je šest litrů a výkon 447 kW. Točivý moment je mohutných 900 Nm, který je navíc dostupný v širokém spektru otáček od 1500 do 4500 otáček za minutu.
S tímto mohutným agregátem má Volkswagen poměrně velké plány. Počítá se s ním i při vývoji platformy MLB. U ní bude umístěný podélně. I pro sportovní modely s pohonem zadní nápravy a podvozkovou platformou MSB se počítá s tímto klenotem.
Jeden z prvních modelů, který tento motor dostane pod kapotu bude SUV od Bentley, tedy model Bentayga, který netrpělivě očekáváme na příští rok. Další budou modely Continental GT, Flying Spur, Audi A8, Q7 popřípadě Q9 nebo Volkswagen Phaeton.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?