Nový dvanáctiválec se objeví hned v několika modelech z koncernu VW, mimo již zavedené modely i do několika unikátních aut.
Dvojité přeplňování, přímý vstřik paliva do válců, kterých je celkem dvanáct a každý o objemu zhruba půl litru. Celkový objem je šest litrů a výkon 447 kW. Točivý moment je mohutných 900 Nm, který je navíc dostupný v širokém spektru otáček od 1500 do 4500 otáček za minutu.
S tímto mohutným agregátem má Volkswagen poměrně velké plány. Počítá se s ním i při vývoji platformy MLB. U ní bude umístěný podélně. I pro sportovní modely s pohonem zadní nápravy a podvozkovou platformou MSB se počítá s tímto klenotem.
Jeden z prvních modelů, který tento motor dostane pod kapotu bude SUV od Bentley, tedy model Bentayga, který netrpělivě očekáváme na příští rok. Další budou modely Continental GT, Flying Spur, Audi A8, Q7 popřípadě Q9 nebo Volkswagen Phaeton.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?