Není žádným tajemstvím, že internetový gigant Google se již delší dobu pokouší vyvinout bezpilotní automobil. Nyní se sám šéf tohoto projektu Chris Umrson vyjádřil, jak situace vypadá po šesti letech nepřetržitého testování a inovování tohoto systému. A jaké jsou okolnosti jedenácti nehod, které již bezpilotní vozy zažily.
Doba, ve které žijeme, se vyznačuje tím, že řidiči automobilů mají stále více pomocných systému, kterými automobilky chrání jejich bezpečnost. To co začalo u systému ABS, pokračovalo kontrolou trakce, tempomaty a automatickými brzdnými systémy ovšem pomalu přechází do fáze, kdy počítače budou schopny ovládat vozidla mnohem bezpečněji než je tomu v případě lidí.
Společnost Google se tímto fenoménem zabývá již šest let a nepřetržitě prohání smečku dvaceti vozů, na kterých zdokonaluje systém bezpilotního řízení. Tato flotila najezdila po amerických silnicích na 2,7 milionu kilometrů a jak se nyní ukázalo, některé z těchto automobilů byly zapleteny do několika dopravních nehod, přesněji do jedenácti.
Po tomto zjištění okamžitě přispěchal sám šéf projektu bezpilotních vozů Chris Umrson, který se vyjádřil v tom smyslu, že ani v jednom případě nedošlo k žádnému zranění a žádnou ze způsobených nehod nezapříčil vůz společnosti Google. Dle jeho prohlášení pokud trávíte více času na silnici, je jen otázkou času, kdy se připletete do nějaké nehody a nezáleží na tom, zda vozidlo řídí člověk, nebo je pilotované počítačem. Nutno podotknout, že drtivá většina těchto nehod se stala v městském provozu a dokonce sedm z jedenácti incidentů se udála během dobržďování před semafory, kdy bylo vozidlo Googlu nabouráno nepozorným řidičem zezadu.
Jak vidno, systém aut, které se řídí automaticky, začíná dostávat velmi reálné tvary a je jen otázkou času, kdy budeme vzpomínat na staré časy, kdy byla auta řízena lidmi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?