Není žádným tajemstvím, že internetový gigant Google se již delší dobu pokouší vyvinout bezpilotní automobil. Nyní se sám šéf tohoto projektu Chris Umrson vyjádřil, jak situace vypadá po šesti letech nepřetržitého testování a inovování tohoto systému. A jaké jsou okolnosti jedenácti nehod, které již bezpilotní vozy zažily.
Doba, ve které žijeme, se vyznačuje tím, že řidiči automobilů mají stále více pomocných systému, kterými automobilky chrání jejich bezpečnost. To co začalo u systému ABS, pokračovalo kontrolou trakce, tempomaty a automatickými brzdnými systémy ovšem pomalu přechází do fáze, kdy počítače budou schopny ovládat vozidla mnohem bezpečněji než je tomu v případě lidí.
Společnost Google se tímto fenoménem zabývá již šest let a nepřetržitě prohání smečku dvaceti vozů, na kterých zdokonaluje systém bezpilotního řízení. Tato flotila najezdila po amerických silnicích na 2,7 milionu kilometrů a jak se nyní ukázalo, některé z těchto automobilů byly zapleteny do několika dopravních nehod, přesněji do jedenácti.
Po tomto zjištění okamžitě přispěchal sám šéf projektu bezpilotních vozů Chris Umrson, který se vyjádřil v tom smyslu, že ani v jednom případě nedošlo k žádnému zranění a žádnou ze způsobených nehod nezapříčil vůz společnosti Google. Dle jeho prohlášení pokud trávíte více času na silnici, je jen otázkou času, kdy se připletete do nějaké nehody a nezáleží na tom, zda vozidlo řídí člověk, nebo je pilotované počítačem. Nutno podotknout, že drtivá většina těchto nehod se stala v městském provozu a dokonce sedm z jedenácti incidentů se udála během dobržďování před semafory, kdy bylo vozidlo Googlu nabouráno nepozorným řidičem zezadu.
Jak vidno, systém aut, které se řídí automaticky, začíná dostávat velmi reálné tvary a je jen otázkou času, kdy budeme vzpomínat na staré časy, kdy byla auta řízena lidmi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.