Ostrá verze Seatu Leon ST s názvem Cupra se opravdu brzy představí a nyní se na internetu díky chybě lucemburského zastoupení značky objevili kompletní technické informace a data.
Ostrý kombík Leon ST Cupra bude nabízen ve dvou verzích s dvoulitrovým turbomotorem TSI, jenž bude nabízet výkon 265 a 280 koní. S motorem se spojí buď to manuální nebo na přání automatická převodovka typu DSG. Specialitou je to, že základní hmotnost ostrého kombi bude činit pouze 1 440 kg, což je o 45 kg víc než u hatchbacku.
Slabší Leon ST Cupra 265 s výkonem 265 koní bude posílat výkon na přední kola přes šestistupňový manuál nebo automat DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 6,2 resp. 6,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkonnější Leon ST Cupra 280 dostane tatkéž přední pohon, k tomu navíc samosvorný diferenciál a na výběr bude opět ze dvou převodovek. S manuálem zrychlí provedení ST Cupra 280 za 5,8 sekundy, s manuálem to bude setinu pomalejší. Maximální nejvyšší rychlost je opět 250 km/h a podle Seatu si má vůz říct v průměru 6,6 litru na 100 km.
O cenovce každého z provedení zatím nemá smysl hovořit, protože ačkoliv se již nějaké zmínky objevily, české zastoupení může nastavit cenu naprosto jinak. Proto si počkejme na únor, kdy by se měl Leon ST Cupra oficiálně představit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.