Ostrá verze Seatu Leon ST s názvem Cupra se opravdu brzy představí a nyní se na internetu díky chybě lucemburského zastoupení značky objevili kompletní technické informace a data.
Ostrý kombík Leon ST Cupra bude nabízen ve dvou verzích s dvoulitrovým turbomotorem TSI, jenž bude nabízet výkon 265 a 280 koní. S motorem se spojí buď to manuální nebo na přání automatická převodovka typu DSG. Specialitou je to, že základní hmotnost ostrého kombi bude činit pouze 1 440 kg, což je o 45 kg víc než u hatchbacku.
Slabší Leon ST Cupra 265 s výkonem 265 koní bude posílat výkon na přední kola přes šestistupňový manuál nebo automat DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 6,2 resp. 6,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkonnější Leon ST Cupra 280 dostane tatkéž přední pohon, k tomu navíc samosvorný diferenciál a na výběr bude opět ze dvou převodovek. S manuálem zrychlí provedení ST Cupra 280 za 5,8 sekundy, s manuálem to bude setinu pomalejší. Maximální nejvyšší rychlost je opět 250 km/h a podle Seatu si má vůz říct v průměru 6,6 litru na 100 km.
O cenovce každého z provedení zatím nemá smysl hovořit, protože ačkoliv se již nějaké zmínky objevily, české zastoupení může nastavit cenu naprosto jinak. Proto si počkejme na únor, kdy by se měl Leon ST Cupra oficiálně představit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.