Ostrá verze Seatu Leon ST s názvem Cupra se opravdu brzy představí a nyní se na internetu díky chybě lucemburského zastoupení značky objevili kompletní technické informace a data.
Ostrý kombík Leon ST Cupra bude nabízen ve dvou verzích s dvoulitrovým turbomotorem TSI, jenž bude nabízet výkon 265 a 280 koní. S motorem se spojí buď to manuální nebo na přání automatická převodovka typu DSG. Specialitou je to, že základní hmotnost ostrého kombi bude činit pouze 1 440 kg, což je o 45 kg víc než u hatchbacku.
Slabší Leon ST Cupra 265 s výkonem 265 koní bude posílat výkon na přední kola přes šestistupňový manuál nebo automat DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 6,2 resp. 6,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkonnější Leon ST Cupra 280 dostane tatkéž přední pohon, k tomu navíc samosvorný diferenciál a na výběr bude opět ze dvou převodovek. S manuálem zrychlí provedení ST Cupra 280 za 5,8 sekundy, s manuálem to bude setinu pomalejší. Maximální nejvyšší rychlost je opět 250 km/h a podle Seatu si má vůz říct v průměru 6,6 litru na 100 km.
O cenovce každého z provedení zatím nemá smysl hovořit, protože ačkoliv se již nějaké zmínky objevily, české zastoupení může nastavit cenu naprosto jinak. Proto si počkejme na únor, kdy by se měl Leon ST Cupra oficiálně představit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.