BMW neustále inovuje a vylepšuje stávající agregáty. Jedním z nich je naftový dvoulitr, který aktuálně přichází v nejnovější verzi s označením B47.
Nový dvojitě přeplňovaný dvoulitrový diesel produkuje výkon 139 kW (190 koní) a maximum točivého momentu 400 N.m. Nahrazuje tak stávající dvoulitr s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu.
První model, který jej dostane bude BMW 2 kupé. Ponese označení 220d a ač se výkon zvedl o neoslnivých 6 koní a maximum točivého momentu narostlo o 20 N.m. hlavní změnou je jeho úspornost.
Předchozí agregát nárokoval každých 100 km v průměru 4,2 až 4,8 litru nafty. Nová jednotka pracuje daleko úsporněji. Na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje 3,8 až 4,1 litru. Stejně tak klesnou emise ze 113 až 129 g CO2/km na 110 až 118 g CO2/km. V brzké době dorazí i do ostatních modelů značky.
Zdroj: BMW
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?