BMW neustále inovuje a vylepšuje stávající agregáty. Jedním z nich je naftový dvoulitr, který aktuálně přichází v nejnovější verzi s označením B47.
Nový dvojitě přeplňovaný dvoulitrový diesel produkuje výkon 139 kW (190 koní) a maximum točivého momentu 400 N.m. Nahrazuje tak stávající dvoulitr s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu.
První model, který jej dostane bude BMW 2 kupé. Ponese označení 220d a ač se výkon zvedl o neoslnivých 6 koní a maximum točivého momentu narostlo o 20 N.m. hlavní změnou je jeho úspornost.
Předchozí agregát nárokoval každých 100 km v průměru 4,2 až 4,8 litru nafty. Nová jednotka pracuje daleko úsporněji. Na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje 3,8 až 4,1 litru. Stejně tak klesnou emise ze 113 až 129 g CO2/km na 110 až 118 g CO2/km. V brzké době dorazí i do ostatních modelů značky.
Zdroj: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.