Volvo uvolnilo informace o týkající se nové palety motorů pro druhou generaci velkého SUV XC90, které dorazí na trh již tento rok. Mezi novými motory se objevil i plug-in hybrid, který kombinuje čtyřválcový přeplňovaný motor a elektromotor.
Netrpělvě očekávaná novinka tohoto roku, začíná poodhalovat své nejsilnější stránky. Nedávno jsme vám ukázali, jak bude nová XC90 vypadat uvnitř. A právě teď se podíváme pod kapotu snad nejdůležitější novinky automobilky Volvo pro tento rok.
Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.
Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.
Kompletní odhalení nového XC90 můžeme očekávat už příští měsíc a samozřejmě vás budeme informovat.
Zdroj: Volvo
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?