Volvo uvolnilo informace o týkající se nové palety motorů pro druhou generaci velkého SUV XC90, které dorazí na trh již tento rok. Mezi novými motory se objevil i plug-in hybrid, který kombinuje čtyřválcový přeplňovaný motor a elektromotor.
Netrpělvě očekávaná novinka tohoto roku, začíná poodhalovat své nejsilnější stránky. Nedávno jsme vám ukázali, jak bude nová XC90 vypadat uvnitř. A právě teď se podíváme pod kapotu snad nejdůležitější novinky automobilky Volvo pro tento rok.
Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.
Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.
Kompletní odhalení nového XC90 můžeme očekávat už příští měsíc a samozřejmě vás budeme informovat.
Zdroj: Volvo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?