Volvo uvolnilo informace o týkající se nové palety motorů pro druhou generaci velkého SUV XC90, které dorazí na trh již tento rok. Mezi novými motory se objevil i plug-in hybrid, který kombinuje čtyřválcový přeplňovaný motor a elektromotor.
Netrpělvě očekávaná novinka tohoto roku, začíná poodhalovat své nejsilnější stránky. Nedávno jsme vám ukázali, jak bude nová XC90 vypadat uvnitř. A právě teď se podíváme pod kapotu snad nejdůležitější novinky automobilky Volvo pro tento rok.
Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.
Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.
Kompletní odhalení nového XC90 můžeme očekávat už příští měsíc a samozřejmě vás budeme informovat.
Zdroj: Volvo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?