Právě skončil šestnáctý ročník ankety o motor roku. My již známe vítěze a další vítězství si odnáší Ford se svým tříválcovým EcoBoostem s objemem jeden litr.
Pokud se ohlédneme do historie této ankety, nejvíce triumfů má automobilka BMW, která získala již 6 vítězství. V poslední době jí na paty začíná šlapat Ford, který již potřetí vítězí se svým litrovým tříválcem EcoBoost.
Konkurence byla letos velmi tvrdá a litrový EcoBoost porazil nejen 1,4 TSI od koncernu Volkswagen, ale i 3,0-litrovýTwinPower Turbo od BMW. Celkem získal EcoBoost 351 bodů.
Druhým motorem roku se stal vidlicový osmiválec s objemem 4,5-litru, který naleznete pod kapotami Ferrari 458 Italia, 458 Spider a 458 Speciale. Třetí v pořadí skončilo 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním. Tento motor naleznete v domácí Škodě Fabia RS, nebo Volkswagenu Polo GTI.
Zdroj: autoblog.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.