Právě skončil šestnáctý ročník ankety o motor roku. My již známe vítěze a další vítězství si odnáší Ford se svým tříválcovým EcoBoostem s objemem jeden litr.
Pokud se ohlédneme do historie této ankety, nejvíce triumfů má automobilka BMW, která získala již 6 vítězství. V poslední době jí na paty začíná šlapat Ford, který již potřetí vítězí se svým litrovým tříválcem EcoBoost.
Konkurence byla letos velmi tvrdá a litrový EcoBoost porazil nejen 1,4 TSI od koncernu Volkswagen, ale i 3,0-litrovýTwinPower Turbo od BMW. Celkem získal EcoBoost 351 bodů.
Druhým motorem roku se stal vidlicový osmiválec s objemem 4,5-litru, který naleznete pod kapotami Ferrari 458 Italia, 458 Spider a 458 Speciale. Třetí v pořadí skončilo 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním. Tento motor naleznete v domácí Škodě Fabia RS, nebo Volkswagenu Polo GTI.
Zdroj: autoblog.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.