Nejvyšší představitelé divize M automobilky BMW přišli se špatnými zprávami, týkajícími se případného vývoje a výroby BMW i8M.
Model i8 od svého představení v podobě konceptu, byl spjat se spoustou spekulací. Jednou z nich byla spekulace o možném příchodu vysoce výkonné specifikace vyvinuté divizí M BMW. Nicméně, to se nestane. Vedoucí managementu M GmbH Carsten Pries, spolu s vedoucím produktového managementu M GmbH, Friedrichem Nitschkem vyloučili možnost příchodu super ostré verze „íosmičky“.
Stále se však hovoří o novém M modelu, který by mohl být uveden k stému výročí. Již před časem se objevili informace týkající se pohonného ústrojí. Agregát by měl být dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 650 koní (484kW).
A ještě jedna pozitivní zpráva. I když nebude BMW i8M, můžeme očekávat masivnější využívání kompozitních materiálů, konkrétně karbonu. BMW se v technologii uhlíkových vláken stále posouvá kupředu a počítá s častějším využívání tohoto pevného a extrémně lehkého materiálu. Jedním z modelů kde se bude častěji využívat má být právě i8.
Zdroj: telegraaf.nl
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.