Nová generace motorů Mazda má dosahovat o 30% nižší spotřeby a emise CO2 by měly být srovnatelné s hybridními automobily.
Japonská automobilka hrdě hlásá, že prozatím nepočítá se zavedením hybridních nebo elektrických modelu. Myslí si, že normy na nízkou spotřebu a hlavně emise zvládne splnit bez pomoci elektřiny. Její zbraní pro snížení emisí bude nová technologie, která má být nástupcem již známé SKYACTIV.
Inženýři Mazdy již pracují na SKYACTIV-G, tedy druhé generaci této technologie. První generace SKYACTIV technologie, dosahuje velkých úspěchů. Díky nízké hmotnosti, malému tření ve stykových plochách motoru a vysokému kompresnímu poměru 14:1 dosahuje nízké spotřeby paliva.
Druhá Generace SKYACTIV-G má přinést kompresní poměr minimálně 18:1 společně se systémem homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), který umožňuje vzplanutí paliva nikoliv v jednom bodě (kde se nachází svíčka), ale simultánně v celém objemu spalovacího prostoru v blízkosti tzv. horkých bodů. Tím se zvyšuje účinnost až o 30% a zároveň snižuje spotřeba. Tento způsob spalovaní má také kladný vliv na chod motoru a jeho celkovou kultivovanost.
Mazda odhaduje, že třetí generace této technologie by mohla dosahovat tak nízkých hodnot vypouštěných škodlivin CO2, že by se přiblížily k hranici 60g/km. Později by tyto motory doplnila o elektrický pohon, který by získával energii jen z brzdění, nikoliv ze síly motoru.
Zdroj: Mazda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.