Nová generace motorů Mazda má dosahovat o 30% nižší spotřeby a emise CO2 by měly být srovnatelné s hybridními automobily.
Japonská automobilka hrdě hlásá, že prozatím nepočítá se zavedením hybridních nebo elektrických modelu. Myslí si, že normy na nízkou spotřebu a hlavně emise zvládne splnit bez pomoci elektřiny. Její zbraní pro snížení emisí bude nová technologie, která má být nástupcem již známé SKYACTIV.
Inženýři Mazdy již pracují na SKYACTIV-G, tedy druhé generaci této technologie. První generace SKYACTIV technologie, dosahuje velkých úspěchů. Díky nízké hmotnosti, malému tření ve stykových plochách motoru a vysokému kompresnímu poměru 14:1 dosahuje nízké spotřeby paliva.
Druhá Generace SKYACTIV-G má přinést kompresní poměr minimálně 18:1 společně se systémem homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), který umožňuje vzplanutí paliva nikoliv v jednom bodě (kde se nachází svíčka), ale simultánně v celém objemu spalovacího prostoru v blízkosti tzv. horkých bodů. Tím se zvyšuje účinnost až o 30% a zároveň snižuje spotřeba. Tento způsob spalovaní má také kladný vliv na chod motoru a jeho celkovou kultivovanost.
Mazda odhaduje, že třetí generace této technologie by mohla dosahovat tak nízkých hodnot vypouštěných škodlivin CO2, že by se přiblížily k hranici 60g/km. Později by tyto motory doplnila o elektrický pohon, který by získával energii jen z brzdění, nikoliv ze síly motoru.
Zdroj: Mazda
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?