Nová generace motorů Mazda má dosahovat o 30% nižší spotřeby a emise CO2 by měly být srovnatelné s hybridními automobily.
Japonská automobilka hrdě hlásá, že prozatím nepočítá se zavedením hybridních nebo elektrických modelu. Myslí si, že normy na nízkou spotřebu a hlavně emise zvládne splnit bez pomoci elektřiny. Její zbraní pro snížení emisí bude nová technologie, která má být nástupcem již známé SKYACTIV.
Inženýři Mazdy již pracují na SKYACTIV-G, tedy druhé generaci této technologie. První generace SKYACTIV technologie, dosahuje velkých úspěchů. Díky nízké hmotnosti, malému tření ve stykových plochách motoru a vysokému kompresnímu poměru 14:1 dosahuje nízké spotřeby paliva.
Druhá Generace SKYACTIV-G má přinést kompresní poměr minimálně 18:1 společně se systémem homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), který umožňuje vzplanutí paliva nikoliv v jednom bodě (kde se nachází svíčka), ale simultánně v celém objemu spalovacího prostoru v blízkosti tzv. horkých bodů. Tím se zvyšuje účinnost až o 30% a zároveň snižuje spotřeba. Tento způsob spalovaní má také kladný vliv na chod motoru a jeho celkovou kultivovanost.
Mazda odhaduje, že třetí generace této technologie by mohla dosahovat tak nízkých hodnot vypouštěných škodlivin CO2, že by se přiblížily k hranici 60g/km. Později by tyto motory doplnila o elektrický pohon, který by získával energii jen z brzdění, nikoliv ze síly motoru.
Zdroj: Mazda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.