Tuningový autosalon SEMA Show je přehlídkou divokých tuningových kreací nebo opravdu sportovních vozů. A právě druhým případem je automobilka Dodge, která na SEMA Show speciální verzi Challenger R/T Shaker.
Tuningový autosalon SEMA Show je přehlídkou divokých tuningových kreací nebo opravdu sportovních vozů. A právě druhým případem je automobilka Dodge, která na SEMA Show speciální verzi Challenger R/T Shaker.
Challanger R/T Shaker ukrývá mnoho nových doplňků, mezi které patří především přední kapota se slavným sáním Shaker, které měli staré Challangery už v roce 1970. Edice Shaker tak nabídne přední kapotou nový vzduchový filtr nebo speciálně tvarovaný airbox.
R/T Shaker je dále vybaven černým víčkem nádrže, zcela novou přední maskou a 20“ litými koly s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Super Car.
Změn se dočkal i interiér, kde si své místo našel tříramenný sportovní volant, přístrojový panel K-Black, sportovní sedadla, volitelný multimediální systém Uconnect a plaketa s číslem modelu. Ve výbavě vozu je přítomen i balíček Super Track, který obsahuje vylepšený převod řízení, lepší brzdy, nové tlumiče a tři režimy elektronické kontroly stability.
O pohon se postará osmiválcový motor o objemu 5.7 Hemi, jenž je zkombinován se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec.
Dodge Challenge R/T Shaker bude oceněn částkou 37 495 dolarů (v přepočtu 715 000 Kč), přičemž dostupný bude ve 6 odstínech karoserie (stříbrná metalíza Billet, bílá Bright, černá Pitch, fialová Crazy, červená TorRed nebo oranžová Leader).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.