Německá automobilka BMW zpustila novou svolávací akci, která s týká hned čtveřice modelů. Svolávací akce se koná kvůli nedostatečnému mazání vakuové pumpy, díky čemuž může dojít u postižených automobilů k selhání posilovače brzd a následné nehodě.
Německá automobilka BMW zpustila novou svolávací akci, která s týká hned čtveřice modelů. Svolávací akce se koná kvůli nedostatečnému mazání vakuové pumpy, díky čemuž může dojít u postižených automobilů k selhání posilovače brzd a následné nehodě.
Svolávací akce se týká vybraných exemplářů, které jsou poháněny benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem. Konkrétně jde o modely řady 3, 5, X1 a Z4.
U BMW řady 3 je nutné do servisů přivést sedany typu 320i, 328i a 320i drive, modelové řady 2012 - 2014, u verze kombi se akce týká jen verze 328i drive pro modelový rok 2014.
U další řady 5 musí servisů sedany typu 528i a 528i drive, modelových let 2012 a 2013. U SUV modelu BMW X1 se jedná o verzi sDrive28i a xDrive28i, modelových let 2013 a 2014. Poslední z problémových je BMW Z4, u kterého musí do servisu zamířit varianta sDrive28i pro modelový rok 2012 až 2014.
Společnost BMW však uklidňuje, že i vozidla s touto závadou brzdí, řidič ovšem musí vyvinout větší sílu na brzdový pedál.
Svolávací akce je celosvětová. V USA musí do servisů přesně 76.191 automobilů, v Německu 6.841 a v Číně asi 25.000. V současnosti zatím není jasné, zda se tato svolávací akce týká i modelů dovezených do České republiky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.