Nově vytvořený benzinový agregát poputuje do Evropy, 1,6 si nechají jen v USA
Automobilka Ford konečně zveřejnila většinu technických specifikací k nedávno představenému motoru z rodiny přeplňovaných agregátů.
Nově vyvinutý čtyřválcový benzinový motor přeplňovaný turbodmychadlem nabídne 133 kW (180 k) při 6 000 ot./min. a točivý moment 240 N.m v rozmezí od 1 500 do 4 500 ot./min. Oproti „americkému“ provedení, které má kromě vyššího objemu i jiné zbylé technické parametry, můžeme očekávat nepatrně nižší průměrnou spotřebu, emise atd.
Někdo může podotknout. Proč vyvíjet motor s tak podobnými parametry? Odpověď je jednoduchá. Za vším hledejme platnou legislativu pro ten či onen kontinent, především však peníze. Novinka bude cílena do těch států, kde je dle zákonů daňové zvýhodnění právě v menším objemu motoru. Řeč je jak jinak o Evropě. Motor 1,5 se zde bude prodávat v modelu Mondeo 2014, v USA téže novinku nalezneme pod označením Fusion. Oproti Američanům nedostaneme na výběr. Součinnost motoru se zadním kolem zajistí šestistupňový automat, v USA dostanou jednak 1,5 tak i 1,6 v kombinaci se šestistupňovým automatem, především pak i manuální převodovkou. Nezbývá než kapitulovat nebo přeběhnout. Manuál je manuál.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?