Nově vytvořený benzinový agregát poputuje do Evropy, 1,6 si nechají jen v USA
Automobilka Ford konečně zveřejnila většinu technických specifikací k nedávno představenému motoru z rodiny přeplňovaných agregátů.
Nově vyvinutý čtyřválcový benzinový motor přeplňovaný turbodmychadlem nabídne 133 kW (180 k) při 6 000 ot./min. a točivý moment 240 N.m v rozmezí od 1 500 do 4 500 ot./min. Oproti „americkému“ provedení, které má kromě vyššího objemu i jiné zbylé technické parametry, můžeme očekávat nepatrně nižší průměrnou spotřebu, emise atd.
Někdo může podotknout. Proč vyvíjet motor s tak podobnými parametry? Odpověď je jednoduchá. Za vším hledejme platnou legislativu pro ten či onen kontinent, především však peníze. Novinka bude cílena do těch států, kde je dle zákonů daňové zvýhodnění právě v menším objemu motoru. Řeč je jak jinak o Evropě. Motor 1,5 se zde bude prodávat v modelu Mondeo 2014, v USA téže novinku nalezneme pod označením Fusion. Oproti Američanům nedostaneme na výběr. Součinnost motoru se zadním kolem zajistí šestistupňový automat, v USA dostanou jednak 1,5 tak i 1,6 v kombinaci se šestistupňovým automatem, především pak i manuální převodovkou. Nezbývá než kapitulovat nebo přeběhnout. Manuál je manuál.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?