Nově vytvořený benzinový agregát poputuje do Evropy, 1,6 si nechají jen v USA
Automobilka Ford konečně zveřejnila většinu technických specifikací k nedávno představenému motoru z rodiny přeplňovaných agregátů.
Nově vyvinutý čtyřválcový benzinový motor přeplňovaný turbodmychadlem nabídne 133 kW (180 k) při 6 000 ot./min. a točivý moment 240 N.m v rozmezí od 1 500 do 4 500 ot./min. Oproti „americkému“ provedení, které má kromě vyššího objemu i jiné zbylé technické parametry, můžeme očekávat nepatrně nižší průměrnou spotřebu, emise atd.
Někdo může podotknout. Proč vyvíjet motor s tak podobnými parametry? Odpověď je jednoduchá. Za vším hledejme platnou legislativu pro ten či onen kontinent, především však peníze. Novinka bude cílena do těch států, kde je dle zákonů daňové zvýhodnění právě v menším objemu motoru. Řeč je jak jinak o Evropě. Motor 1,5 se zde bude prodávat v modelu Mondeo 2014, v USA téže novinku nalezneme pod označením Fusion. Oproti Američanům nedostaneme na výběr. Součinnost motoru se zadním kolem zajistí šestistupňový automat, v USA dostanou jednak 1,5 tak i 1,6 v kombinaci se šestistupňovým automatem, především pak i manuální převodovkou. Nezbývá než kapitulovat nebo přeběhnout. Manuál je manuál.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.