Audi R8 e-tron nemá zadní okno a proto nemůže být použito konvenční zpětné zrcátko. Automobilka však přišla s alternativou, která má být lepší, než klasické zrcátko.
Základní principy a komponenty již automobilka otestovala na svých závodních vozech, určených pro vytrvalostní klání v Le Mans.
Hlavní součástí systému je obrazovka s úhlopříčkou 7,7 palce využívající technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), která je umístěna na místě, kde bychom čekali konvenční zpětné zrcátko. Obrazovku pro automobilku Audi vyvinula společnost Samsung.
Podle vyjádření automobilky je technologie AMOLED vybrána z důvodu nízké spotřeby energie. Displej nepotřebuje dodatečné podsvícení, protože jednotlivé prvky září samy o sobě. Displej je ve výsledku tenčí, lehčí a energeticky úspornější v porovnání s odpovídajícím LCD displejem.
Displej obsahuje čidla automatické regulace intenzity osvětlení. Při průjezdu tunelem, případně po setmění se proto nestane, aby vás displej oslňoval.
Obraz za vozidlem je snímán malou kamerou, která je umístěna aerodynamickém krytu na vrchu "zadního krytu motoru", těsně pod třetím brzdovým světlem. Kamerka je vyhřívána, aby byla použitelná i v zimním období.
Audi tvrdí, že i přes své malé rozměry je kamerka schopna bez problémů zabrat většinu prostoru za vozem. Výsledný obraz, promítaný na displej je podstatně větší, než co pojme klasické zpětné zrcátko.
R8 e-tron by si měl svou premiéru odbýt, s největší pravděpodobností, již v září na pařížské motor show. Do prodeje by se měl dostat příští rok, ovšem v limitované edici několik kusů.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?