Audi R8 e-tron - digitální zpětné zrcátko

Audi
Audi, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 10. srpna 2012 08:08
Sdílej:

Audi R8 e-tron nemá zadní okno a proto nemůže být použito konvenční zpětné zrcátko. Automobilka však přišla s alternativou, která má být lepší, než klasické zrcátko.

Základní principy a komponenty již automobilka otestovala na svých závodních vozech, určených pro vytrvalostní klání v Le Mans.

Hlavní součástí systému je obrazovka s úhlopříčkou 7,7 palce využívající technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), která je umístěna na místě, kde bychom čekali konvenční zpětné zrcátko. Obrazovku pro automobilku Audi vyvinula společnost Samsung.

Podle vyjádření automobilky je technologie AMOLED vybrána z důvodu nízké spotřeby energie. Displej nepotřebuje dodatečné podsvícení, protože jednotlivé prvky září samy o sobě. Displej je ve výsledku tenčí, lehčí a energeticky úspornější v porovnání s odpovídajícím LCD displejem.

Displej obsahuje čidla automatické regulace intenzity osvětlení. Při průjezdu tunelem, případně po setmění se proto nestane, aby vás displej oslňoval. 

Obraz za vozidlem je snímán malou kamerou, která je umístěna aerodynamickém krytu na vrchu "zadního krytu motoru", těsně pod třetím brzdovým světlem. Kamerka je vyhřívána, aby byla použitelná i v zimním období.

Audi tvrdí, že i přes své malé rozměry je kamerka schopna bez problémů zabrat většinu prostoru za vozem. Výsledný obraz, promítaný na displej je podstatně větší, než co pojme klasické zpětné zrcátko.

R8 e-tron by si měl svou premiéru odbýt, s největší pravděpodobností, již v září na pařížské motor show. Do prodeje by se měl dostat příští rok, ovšem v limitované edici několik kusů.

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?