Audi R8 e-tron nemá zadní okno a proto nemůže být použito konvenční zpětné zrcátko. Automobilka však přišla s alternativou, která má být lepší, než klasické zrcátko.
Základní principy a komponenty již automobilka otestovala na svých závodních vozech, určených pro vytrvalostní klání v Le Mans.
Hlavní součástí systému je obrazovka s úhlopříčkou 7,7 palce využívající technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), která je umístěna na místě, kde bychom čekali konvenční zpětné zrcátko. Obrazovku pro automobilku Audi vyvinula společnost Samsung.
Podle vyjádření automobilky je technologie AMOLED vybrána z důvodu nízké spotřeby energie. Displej nepotřebuje dodatečné podsvícení, protože jednotlivé prvky září samy o sobě. Displej je ve výsledku tenčí, lehčí a energeticky úspornější v porovnání s odpovídajícím LCD displejem.
Displej obsahuje čidla automatické regulace intenzity osvětlení. Při průjezdu tunelem, případně po setmění se proto nestane, aby vás displej oslňoval.
Obraz za vozidlem je snímán malou kamerou, která je umístěna aerodynamickém krytu na vrchu "zadního krytu motoru", těsně pod třetím brzdovým světlem. Kamerka je vyhřívána, aby byla použitelná i v zimním období.
Audi tvrdí, že i přes své malé rozměry je kamerka schopna bez problémů zabrat většinu prostoru za vozem. Výsledný obraz, promítaný na displej je podstatně větší, než co pojme klasické zpětné zrcátko.
R8 e-tron by si měl svou premiéru odbýt, s největší pravděpodobností, již v září na pařížské motor show. Do prodeje by se měl dostat příští rok, ovšem v limitované edici několik kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?