Označení Endurance zakódované v názvu naznačuje zaměření speciální verze Mini Coupé, jde o vytrvalostní závod. Dva kousky Endurance se budou pod hlavičkou Mini Motorsport prohánět po Nordschleife během závodu trvajícího 24 hodin.
Dnes jsme již představovali Golf24 určený pro stejnou sportovní událost. Mini JCW Endurance je pravda trochu skromnější, dá se říci více blízká sériové verzi. Zajímavé je to, že Mini Coupé půjde do prodeje až na podzim, jde tedy o jakousi předpremiéru. Výchozí Mini Coupé vám představil Marek ZDE.
Po naskočení Mini do šampionátu WRC jde o další počin značky na poli motoristického sportu. Typu Endurance to v závodně válečném zbarvení opravdu sekne. Od produkční verze se na první pohled odlišuje pomalováním, předním spoilerem a použitím masivního zadního křídla. Pod přední kapotou nadále bije přeplňované šestnáctistovkové srdce, i když posílené vůči verzi JCW o 39 koní - dosahuje 250 koní a točivý moment charakterizuje parametr 330 N.m. Ke změně rychlostních stupňů využívá sekvenční šestistupňovou převodovku. Odlišností od "série" je i využití výrazného zadního difuzoru, z něhož vykukují dva výfukové laufy.
Další změny mimo aerodynamiky a okruhového stavitelného podvozku si vynutilo závodní nasazení, jde tedy o vybavení Mini balíkem bezpečnostních prvků jako stolitrovou bezpečnostní nádrží, závodními Recary nebo bezpečnostní klecí či systémem HANS.
Váha byla stlačena na hodnotu 1100 kilogramů. Speciál vyjede na gumách Dunlop rozměru 205/620 R17. 24 hodin kroužení po Nürburgringu prověří každý ze zůčastněných vozů, pro Mini to bude v případě slušného umístění a dojetí do cíle dobrá vizitka. Takže uvidíme jak si povede.
zdroj: motoringfile.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?