Ano je to pravda, čtete správně - Dacia míří na slavný Pikes Peak. Pod křídly Renaultu Sport probíhají usilovné přípravy modelu Duster pro tento prestižní sportovní podnik.
Renault se rozhodl svou "lowendovou" značku propagovat na Pikes Peaku. Francouzské servery již přinesly první snímky vozu ze zkoušek v aerodynamickém tunelu. Takže je možné si připravovaný speciál i prohlédnout. Jak je u vozů této specifikace obvyklé, je vybaven vlekým přítlačným "lízátkem" na přídi a monstrózním křídlem vzadu. Prostor druhých bočních oken zaujmou otvory pro sání vzduchu k motoru. Ostrý start by měl Duster zažít 26. června na bájném americkém kopci, postaven byl pro vrcholnou kategorii Unlimited. Dacia se tak hodlá postavit zkušeným matadorům jako jsou Nobuhiro Tajima (Suzuki) a Rhys Millen (Hyundai).
Nejde však o první Duster na poli motoristického sportu. Již několik let se Duster ve specifikaci Ice úspěšně zúčastňuje závodů na ledu pod názvem Andros Trophee a za jeho volantem se objevuje veličina typu Alaina Prosta. Právě tento "ledový speciál" posloužil jako výchozí model pro stavbu vrchařské verze. Na Pikes Peaku by měl být Duster pilotován Jeanem-Philippem Dayraultem taktéž jezdcem série Andros ovšem za BMW.
Technické parametry vrchařské Dacie zatím neznáme. Je známa jen hmotnost vozu 900 kilogramů a pohánět by jej měl agregát od aliančního dárce Nissanu GT-R. 3,8 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu kolem 850 koní, ten bude pohánět všechna kola. Motor bude umístěn před zadní nápravou.
Rozhodně nebude mít Dacie při svém prvním startu situaci nijak snadnou, zvítězit na Pikes Peaku obvykle vyžaduje jisté zkušenosti s tímto náročným automobilovým závodem.
zdroj: blogautomobile.fr
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?