Ano je to pravda, čtete správně - Dacia míří na slavný Pikes Peak. Pod křídly Renaultu Sport probíhají usilovné přípravy modelu Duster pro tento prestižní sportovní podnik.
Renault se rozhodl svou "lowendovou" značku propagovat na Pikes Peaku. Francouzské servery již přinesly první snímky vozu ze zkoušek v aerodynamickém tunelu. Takže je možné si připravovaný speciál i prohlédnout. Jak je u vozů této specifikace obvyklé, je vybaven vlekým přítlačným "lízátkem" na přídi a monstrózním křídlem vzadu. Prostor druhých bočních oken zaujmou otvory pro sání vzduchu k motoru. Ostrý start by měl Duster zažít 26. června na bájném americkém kopci, postaven byl pro vrcholnou kategorii Unlimited. Dacia se tak hodlá postavit zkušeným matadorům jako jsou Nobuhiro Tajima (Suzuki) a Rhys Millen (Hyundai).
Nejde však o první Duster na poli motoristického sportu. Již několik let se Duster ve specifikaci Ice úspěšně zúčastňuje závodů na ledu pod názvem Andros Trophee a za jeho volantem se objevuje veličina typu Alaina Prosta. Právě tento "ledový speciál" posloužil jako výchozí model pro stavbu vrchařské verze. Na Pikes Peaku by měl být Duster pilotován Jeanem-Philippem Dayraultem taktéž jezdcem série Andros ovšem za BMW.
Technické parametry vrchařské Dacie zatím neznáme. Je známa jen hmotnost vozu 900 kilogramů a pohánět by jej měl agregát od aliančního dárce Nissanu GT-R. 3,8 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu kolem 850 koní, ten bude pohánět všechna kola. Motor bude umístěn před zadní nápravou.
Rozhodně nebude mít Dacie při svém prvním startu situaci nijak snadnou, zvítězit na Pikes Peaku obvykle vyžaduje jisté zkušenosti s tímto náročným automobilovým závodem.
zdroj: blogautomobile.fr
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?