Audi R18 TDI - blíže k technice speciálu pro Le Mans

Jan Ševčík, 2. května 2011, 21:10 Google+

Po loňském ročníku slavné "čtyřiadvacetihodinovky" došlo ke změnám technických předpisů. Speciály kategorie LMP1 v případě nasazení vznětových jednotek jsou nově omezeny maximálním objemem motoru na 3,7 litru. Tímto nařízením se snaží pořadatel Club de l´Ouest eliminovat výhody dieselových oproti benzinovým jednotkám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R18

R18 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Takže monstrózní jednotka V10 TDI musela ustoupit nové 3,7 V6 TDI. Ta je velmi zajímavě konstrukčně uspořádána. Využívá přeplňování pouze jedním turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek Garett využívajícího náporového sání vyústěného komínem ze střechy speciálu.

Fabrika udává výkon kolem 540 koní (předchůdce V10 dosahoval výkonu přes 600 koní). Snahu techniků Audi o snížení težiště dokládá rozevření hlav válců 120*, dále bylo pro dosažení užších obrysů jednotky umístěno výfukové potrubí neobvykle do prostoru mezi válce. Tato řešení by měla novému naftovému bolidu pomoci dosáhnout výkonů předchůdce, nižší výkon by měl být vyrovnán 25% úsporou hmotnosti nového motoru.

Speciál působí již na první pohled méně mohutně, designovou zajímavostí je použití mohutné "ploutve" na zádi vozu. Audi má rozhodně našlápnuto k obhajobě loňského triumfu.Novinkou u vytrvalostního Audi je nasazení systému KERS známého z Formule 1.

 Inu uvidíme jak si R18 povede 11.-12. června v Le Mans. Debut si odkrouží 7.května na závodu poháru Le Mans ve Spa.

Vytisknout

Diskuze: Audi R18 TDI - blíže k technice speciálu pro Le Mans

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

reklama

Doporučujeme

601

Trabant skončil před dvaceti lety, zavzpomínejme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

  2. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

  3. Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud