Audi R18 TDI - blíže k technice speciálu pro Le Mans

Jan Ševčík, 2. května 2011, 21:10 Google+

Po loňském ročníku slavné "čtyřiadvacetihodinovky" došlo ke změnám technických předpisů. Speciály kategorie LMP1 v případě nasazení vznětových jednotek jsou nově omezeny maximálním objemem motoru na 3,7 litru. Tímto nařízením se snaží pořadatel Club de l´Ouest eliminovat výhody dieselových oproti benzinovým jednotkám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R18

R18 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Takže monstrózní jednotka V10 TDI musela ustoupit nové 3,7 V6 TDI. Ta je velmi zajímavě konstrukčně uspořádána. Využívá přeplňování pouze jedním turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek Garett využívajícího náporového sání vyústěného komínem ze střechy speciálu.

Fabrika udává výkon kolem 540 koní (předchůdce V10 dosahoval výkonu přes 600 koní). Snahu techniků Audi o snížení težiště dokládá rozevření hlav válců 120*, dále bylo pro dosažení užších obrysů jednotky umístěno výfukové potrubí neobvykle do prostoru mezi válce. Tato řešení by měla novému naftovému bolidu pomoci dosáhnout výkonů předchůdce, nižší výkon by měl být vyrovnán 25% úsporou hmotnosti nového motoru.

Speciál působí již na první pohled méně mohutně, designovou zajímavostí je použití mohutné "ploutve" na zádi vozu. Audi má rozhodně našlápnuto k obhajobě loňského triumfu.Novinkou u vytrvalostního Audi je nasazení systému KERS známého z Formule 1.

 Inu uvidíme jak si R18 povede 11.-12. června v Le Mans. Debut si odkrouží 7.května na závodu poháru Le Mans ve Spa.

Vytisknout

Diskuze: Audi R18 TDI - blíže k technice speciálu pro Le Mans

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tři skici faceliftované Škody Kodiaq

Škoda představila novou firemní strategii

Ilustrační foto

Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

reklama

Doporučujeme

601

Trabant skončil před dvaceti lety, zavzpomínejme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

  2. Jaromír Jágr má nové auto

  3. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  4. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  5. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  6. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud