Nová karosářská varianta trojkové řady byla přistižena při zimním testování. Fotografie maskovaného vozu odhalují charakteristické proporce nového bavorského GTčka.
Model 3 GT doplní standardní verze trojkového BMW – sedan, kombi a kupé (případně i kabriolet).
Starší model 5 GT je založen na platformě vrcholné řady 7. Nová verze 3 GT využívá platformu trojkového sedanu, s rozvorem prodlouženým o 50 mm. Stejně, jako u modelu 5 GT, nepředpokládá výrobce, že se z menšího GTčka stane lídr prodejů. Nová karosářská varianta je brána jako rozšíření nabídky.
Nová verze by měla, díky prodlouženému rozvoru, nabídnout větší prostor pro cestující na zadních sedadlech. Kufr bude, stejně jako u větší 5 GT, otevíratelný ve dvou způsobech. Buď jako klasický hatchback, nebo se otevře pouze zadní stěna vozu.GT verze trojkového BMW bude k dispozici s pohonem zadních, nebo všech kol. Jednotlivé motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem.
Model bude zpočátku nabízen se dvěma čtyřválci (naftový 320d - 2.0l, 160 koní, 380 Nm a benzínový 328i – 2.0l, 245 koní, 350 Nm) a jedním benzínovým řadovým šestiválcem pro model 335i (3.0l, 305 koní, 400 Nm). Motorová nabídka se v budoucnu jistě rozšíří o naftové šestiválce.
Parametry zrychlení a maximální rychlosti by měli být téměř shodné s výchozím sedanem. Pro model 320d GT by to znamenalo zrychlení na 100 km rychlost za 8 sekund.
Cena modelu 320d GT by měla začínat na částce cca 1 000 000,- Kč.Foto: Reprofoto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.