Nová karosářská varianta trojkové řady byla přistižena při zimním testování. Fotografie maskovaného vozu odhalují charakteristické proporce nového bavorského GTčka.
Model 3 GT doplní standardní verze trojkového BMW – sedan, kombi a kupé (případně i kabriolet).
Starší model 5 GT je založen na platformě vrcholné řady 7. Nová verze 3 GT využívá platformu trojkového sedanu, s rozvorem prodlouženým o 50 mm. Stejně, jako u modelu 5 GT, nepředpokládá výrobce, že se z menšího GTčka stane lídr prodejů. Nová karosářská varianta je brána jako rozšíření nabídky.
Nová verze by měla, díky prodlouženému rozvoru, nabídnout větší prostor pro cestující na zadních sedadlech. Kufr bude, stejně jako u větší 5 GT, otevíratelný ve dvou způsobech. Buď jako klasický hatchback, nebo se otevře pouze zadní stěna vozu.GT verze trojkového BMW bude k dispozici s pohonem zadních, nebo všech kol. Jednotlivé motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem.
Model bude zpočátku nabízen se dvěma čtyřválci (naftový 320d - 2.0l, 160 koní, 380 Nm a benzínový 328i – 2.0l, 245 koní, 350 Nm) a jedním benzínovým řadovým šestiválcem pro model 335i (3.0l, 305 koní, 400 Nm). Motorová nabídka se v budoucnu jistě rozšíří o naftové šestiválce.
Parametry zrychlení a maximální rychlosti by měli být téměř shodné s výchozím sedanem. Pro model 320d GT by to znamenalo zrychlení na 100 km rychlost za 8 sekund.
Cena modelu 320d GT by měla začínat na částce cca 1 000 000,- Kč.Foto: Reprofoto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?