Britové chystají kombík vyšší střední třídy, XF ponese pravděpodobně přídomek Sportbrake. Pravověrným příznivcům značky Jaguar to nejspíše radost neudělá.
Nestane se tak poprvé, v roce 2004 se objevil v prodeji X-Type Estate. Ten vycházel z tehdy koncernového Fordu Mondeo. Výroba X-Type byla ukončena před dvěma lety. Nyní se rozhodl Jaguar doplnit svého zástupce ve vyšší střední třídě - model XF o praktické kombi. Rozhodl se tak nabídnout alternativu k prémiovým kombi Audi A6 Avant nebo BMW řady 5 Touring.
Nyní přinesl server worlcarfans.com špionážní záběry zamaskovaného kombi XF. Již sedanu to po nedávném faceliftu sluší, také kombík ponese elegantní sportovní linie. Praktičnost bude muset ustoupit stylovému vzhledu. Oficiální premiéra se očekává na ženevském autosalonu v březnu 2012.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?