BMW i3 bude prvním vozem, který z nové řady i uvidíme. Předprodukční koncept se nyní proháněl ulicemi Chicaga, kde jej pohotový uživatel Youtube natočil.
V nejbližší době bychom měli vidět předprodukční koncept nového kompaktního BMW s elektrickým pohonem, jehož sériová verze by se měla na trh dostavit do dvou let. Na snímcích jsme jej představili již před několika dny, neoficiální video z natáčení vidíme dnes.
Patrné je, že pro přerod do sériové verze se toho bude muset ještě mnoho změnit. Přesto již koncept dává mnoho zajímavých náznaků toho, jakým směrem bude design elektrovozu směřovat.
O pohon se má starat pohonná jednotka s výkonem 170 koní, přičemž šťávu ji dodá sada kapalinou chlazených Li-Ion baterií. Díky tomu, že vůz je přímo navržen jako elektromobil, bylo možné uspořádat vnitřnosti vozu tak, aby interiér nabídl co možná nejvíce prostoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.