Na okruhu sme mali možnosť vidieť novú M5 ťahanú na prívese. Fotky priniesol server autoblog.com
Občas sa sami divíme, prečo výrobcovia aj naďalej trvajú na testovaní ich vozidiel-prototypov na Nürburgringu. Áno, trať je 20 km dlhá a sú v nej obsiahnuté rôzne nadmorské výšky, zákruty a podobne, ale je tiež zaplavená nespočetným množstvom hladných paparazzi fotografov, ktorí čakajú len na to, aby mohli propagovať najnovšie kúsky automobiliek. Človek by si myslel, že automobilky pôjdu na miesto, kde budú mať viac súkromia.Pravdou ale je, že Nürburgring ponúka jedinečnú kombináciu dĺžky, rýchlosti a zákonitostí, ktoré ťažko nájdeme niekde inde vo svete. Tieto tri faktory donútia inžinierov aby testovací piloti tlačili auto na ceste k mechanickému zlyhaniu. Do situácie, v ktorej sa ocitne máloktorý zákazník. Nie sme si istí, čo sa stalo tejto M5, ale tipujeme, že testovanie stálo za to. Nakoniec X5 sa javí na ťahanie svojho športovejšieho brata ako ideálna voľba.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?