Švédsky výrobca automobilov Volvo má svoj vrcholný model S80 patriaci do rozhrania vyššej strednej triedy a luxusnej triedy vo výrobe nie veľmi dlho, konkrétne len 3 roky, no severania si povedali, že je čas na menšie úpravy.
Najvyšší model od Volva sa vždy prezentoval ako veľmi bezpečný, priestranný a tichý automobil. V tomto duchu pokračuje aj facelift. Čo sa vlastne zmenilo? Menšie zmeny čakajme v zadnej časti automobilu, kde sme sa dočkali trocha pozmeneného difúzoru a zadných svetiel. V prednej časti nájdeme trocha upravené svetlomety. Kto ale čakal drastické zmeny nového modelu, môže si nechať zájsť chuť.
No facelift neupraví len kozmetickú tvár auta. Zmeny sa objavia aj pod kapotou. Zmena sa bude týkať 5 valcového turbodiesla, ktorý posilní vďaka systému Common-rail tretej generácie a piezoelektrickými vstrekovačmi na hodnotu 205k a krútiaci moment na hodnotu 420Nm. Zrýchlenie za 8s nerobia z auta žiadneho pretekára, no myslím že málokto by s takýmto autom chcel jazdiť závodne. Zato spotreba bude dôležitejšia, pre verziu s týmto motorom je výrobcom písaná 6,2l/100km, za čo určite vďačí aj 6 stupňovej manuálnej prevodovke.
Predaj omladeného Volva sa už v niektorých krajinách začal so štartovnou cenou pre verziu s motorom D5 okolo 40 000 Euro.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.