Švédsky výrobca automobilov Volvo má svoj vrcholný model S80 patriaci do rozhrania vyššej strednej triedy a luxusnej triedy vo výrobe nie veľmi dlho, konkrétne len 3 roky, no severania si povedali, že je čas na menšie úpravy.
Najvyšší model od Volva sa vždy prezentoval ako veľmi bezpečný, priestranný a tichý automobil. V tomto duchu pokračuje aj facelift. Čo sa vlastne zmenilo? Menšie zmeny čakajme v zadnej časti automobilu, kde sme sa dočkali trocha pozmeneného difúzoru a zadných svetiel. V prednej časti nájdeme trocha upravené svetlomety. Kto ale čakal drastické zmeny nového modelu, môže si nechať zájsť chuť.
No facelift neupraví len kozmetickú tvár auta. Zmeny sa objavia aj pod kapotou. Zmena sa bude týkať 5 valcového turbodiesla, ktorý posilní vďaka systému Common-rail tretej generácie a piezoelektrickými vstrekovačmi na hodnotu 205k a krútiaci moment na hodnotu 420Nm. Zrýchlenie za 8s nerobia z auta žiadneho pretekára, no myslím že málokto by s takýmto autom chcel jazdiť závodne. Zato spotreba bude dôležitejšia, pre verziu s týmto motorom je výrobcom písaná 6,2l/100km, za čo určite vďačí aj 6 stupňovej manuálnej prevodovke.
Predaj omladeného Volva sa už v niektorých krajinách začal so štartovnou cenou pre verziu s motorom D5 okolo 40 000 Euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.