Švédsky výrobca automobilov Volvo má svoj vrcholný model S80 patriaci do rozhrania vyššej strednej triedy a luxusnej triedy vo výrobe nie veľmi dlho, konkrétne len 3 roky, no severania si povedali, že je čas na menšie úpravy.
Najvyšší model od Volva sa vždy prezentoval ako veľmi bezpečný, priestranný a tichý automobil. V tomto duchu pokračuje aj facelift. Čo sa vlastne zmenilo? Menšie zmeny čakajme v zadnej časti automobilu, kde sme sa dočkali trocha pozmeneného difúzoru a zadných svetiel. V prednej časti nájdeme trocha upravené svetlomety. Kto ale čakal drastické zmeny nového modelu, môže si nechať zájsť chuť.
No facelift neupraví len kozmetickú tvár auta. Zmeny sa objavia aj pod kapotou. Zmena sa bude týkať 5 valcového turbodiesla, ktorý posilní vďaka systému Common-rail tretej generácie a piezoelektrickými vstrekovačmi na hodnotu 205k a krútiaci moment na hodnotu 420Nm. Zrýchlenie za 8s nerobia z auta žiadneho pretekára, no myslím že málokto by s takýmto autom chcel jazdiť závodne. Zato spotreba bude dôležitejšia, pre verziu s týmto motorom je výrobcom písaná 6,2l/100km, za čo určite vďačí aj 6 stupňovej manuálnej prevodovke.
Predaj omladeného Volva sa už v niektorých krajinách začal so štartovnou cenou pre verziu s motorom D5 okolo 40 000 Euro.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.