Severní smyčku Nurburgringu si v těchto dnech vychutnává testovací prototyp Mercedesu E63 AMG. Co o něm již víme? (+ špionážní video z testů)
Mercedes chce představit svoji budoucí třídu E až za dva roky, pravděpodobně ve Frankfurtu roku 2009, ale i přesto se již nyní po celém světě prohánějí prototypy nového Éčka.
A to všetně nejsilnější ze všech motorových verzí, dechberoucí E63 AMG. Mimo standardní šestiválce a osmiválce bude k dispozici i obří V8 s objemem 6,2 litru. Výkon sroje se má drát až někam k hranici 600 koní a to zaručuje za volantem opravdový kopec zábavy. Veškerý hnací síla bude směřována na zadní kola.
Ve výbavě se objeví snad vše, co je do auta možné namontovat včetně takových hračiček, jakými je sledování a indentifikace dopravního značení.
Zkrátka jasné je jedno, opravdu máme na co se těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.