Michal Cibulka o uplynulém víkendu přesedlal z rallysprintů do velkého závodu. Po boku Ladislava Kopelenta usedl na krumlovské rally do Škody Favorit a odstartoval v rámci závodu historiků. Po závodě jsme Michalovi položili několik otázek.
Tento víkend se odjela již 45. Rally Český Krumlov. Ty jsi se závodu také zúčastnil, jak probíhala tvoje příprava na tuto těžkou soutěž?
Abych pravdu řekl, všechno bylo hektické a strašně narychlo. V podstatě ještě v úterý večer nebylo jisté, zda se start uskuteční, takže příprava jako taková spočívala hlavně v nachystání bloku na rozpis proběhnutí zvláštních ustanovení a rychlý odjezd do Českých Budějovic.
Jaké byly pocity před startem?
Pocity byly všelijaké, jel jsem s jezdcem, kterého jsem v životě neviděl a ani o něm nic neslyšel, tak jsem doufal, že to nebude nějaký „bezmozek“. Nakonec vše bylo v pohodě a na seznamovačkách jsme se nějak lehce poznali a v patek vyrazili na start.
Probíhal závod v pohodě bez problémů?
Ze začátku ano, ale na poslední páteční RZ jsme lehce odrazili disk, takže jsme dojeli polovinu RZ ve volném tempu. V servisu jsme za pomocí kladiva disk nějak porovnali a šli jsme v klidu spát. Avšak ani v sobotu se nám problémy nevyhnuly. Začalo to hned na prvním průjezdu RZ Malonty, kde nám asi 3 km po startu odešel interkom, takže mi nezůstalo nic jiného než křičet, co to jen šlo. Bohužel se nám tento problém nepodařilo vyřešit, takže jsme jeli po zbytek soutěže více méně na oči, nebo podle toho, co bylo slyšet.
Jaké jsou dojmy po soutěži?
Dojmy jsou super. Pro mě je každé svezení a každý start cennou zkušeností. Jinak rychlostky byly krásné rychle, ale těžké.
Co obávaná RZ Malonty?
Takhle RZ jsme mi moc líbila. Střídají se tam rychlé a technické úseky, místy silnice nebyla, spíše tam byla makadamová cesta, kterou vytvořily přední posádky.
Jaké jsou tvé další plány?
Tak já si nějak vybírat nemůžu, jisté je, že usednu zpět do Škody 130 RS vedle Petra Hejtmánka a snad to bude co nejdříve, takže je v plánu Rally Pačejov. Dále přišla nabídka startu na Barum Rally 2017. Priorita je pro mě start ve 130 RS, ale pokud by tahle varianta nevyšla, tak bych nabídku bral na 100%.
Když jsi vzpomněl nabídku startu na Barumce, mohl bys prozradit, vedle koho bys usedl a do jakého speciálu?
Nabídka přišla přímo ze Zlína a bylo by to do krásného a výkonného Mercedesu Benz 500 SLC.
A vedle koho? To vám neprozradím.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.