Michal Cibulka o uplynulém víkendu přesedlal z rallysprintů do velkého závodu. Po boku Ladislava Kopelenta usedl na krumlovské rally do Škody Favorit a odstartoval v rámci závodu historiků. Po závodě jsme Michalovi položili několik otázek.
Tento víkend se odjela již 45. Rally Český Krumlov. Ty jsi se závodu také zúčastnil, jak probíhala tvoje příprava na tuto těžkou soutěž?
Abych pravdu řekl, všechno bylo hektické a strašně narychlo. V podstatě ještě v úterý večer nebylo jisté, zda se start uskuteční, takže příprava jako taková spočívala hlavně v nachystání bloku na rozpis proběhnutí zvláštních ustanovení a rychlý odjezd do Českých Budějovic.
Jaké byly pocity před startem?
Pocity byly všelijaké, jel jsem s jezdcem, kterého jsem v životě neviděl a ani o něm nic neslyšel, tak jsem doufal, že to nebude nějaký „bezmozek“. Nakonec vše bylo v pohodě a na seznamovačkách jsme se nějak lehce poznali a v patek vyrazili na start.
Probíhal závod v pohodě bez problémů?
Ze začátku ano, ale na poslední páteční RZ jsme lehce odrazili disk, takže jsme dojeli polovinu RZ ve volném tempu. V servisu jsme za pomocí kladiva disk nějak porovnali a šli jsme v klidu spát. Avšak ani v sobotu se nám problémy nevyhnuly. Začalo to hned na prvním průjezdu RZ Malonty, kde nám asi 3 km po startu odešel interkom, takže mi nezůstalo nic jiného než křičet, co to jen šlo. Bohužel se nám tento problém nepodařilo vyřešit, takže jsme jeli po zbytek soutěže více méně na oči, nebo podle toho, co bylo slyšet.
Jaké jsou dojmy po soutěži?
Dojmy jsou super. Pro mě je každé svezení a každý start cennou zkušeností. Jinak rychlostky byly krásné rychle, ale těžké.
Co obávaná RZ Malonty?
Takhle RZ jsme mi moc líbila. Střídají se tam rychlé a technické úseky, místy silnice nebyla, spíše tam byla makadamová cesta, kterou vytvořily přední posádky.
Jaké jsou tvé další plány?
Tak já si nějak vybírat nemůžu, jisté je, že usednu zpět do Škody 130 RS vedle Petra Hejtmánka a snad to bude co nejdříve, takže je v plánu Rally Pačejov. Dále přišla nabídka startu na Barum Rally 2017. Priorita je pro mě start ve 130 RS, ale pokud by tahle varianta nevyšla, tak bych nabídku bral na 100%.
Když jsi vzpomněl nabídku startu na Barumce, mohl bys prozradit, vedle koho bys usedl a do jakého speciálu?
Nabídka přišla přímo ze Zlína a bylo by to do krásného a výkonného Mercedesu Benz 500 SLC.
A vedle koho? To vám neprozradím.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?