Michal Cibulka o uplynulém víkendu přesedlal z rallysprintů do velkého závodu. Po boku Ladislava Kopelenta usedl na krumlovské rally do Škody Favorit a odstartoval v rámci závodu historiků. Po závodě jsme Michalovi položili několik otázek.
Tento víkend se odjela již 45. Rally Český Krumlov. Ty jsi se závodu také zúčastnil, jak probíhala tvoje příprava na tuto těžkou soutěž?
Abych pravdu řekl, všechno bylo hektické a strašně narychlo. V podstatě ještě v úterý večer nebylo jisté, zda se start uskuteční, takže příprava jako taková spočívala hlavně v nachystání bloku na rozpis proběhnutí zvláštních ustanovení a rychlý odjezd do Českých Budějovic.
Jaké byly pocity před startem?
Pocity byly všelijaké, jel jsem s jezdcem, kterého jsem v životě neviděl a ani o něm nic neslyšel, tak jsem doufal, že to nebude nějaký „bezmozek“. Nakonec vše bylo v pohodě a na seznamovačkách jsme se nějak lehce poznali a v patek vyrazili na start.
Probíhal závod v pohodě bez problémů?
Ze začátku ano, ale na poslední páteční RZ jsme lehce odrazili disk, takže jsme dojeli polovinu RZ ve volném tempu. V servisu jsme za pomocí kladiva disk nějak porovnali a šli jsme v klidu spát. Avšak ani v sobotu se nám problémy nevyhnuly. Začalo to hned na prvním průjezdu RZ Malonty, kde nám asi 3 km po startu odešel interkom, takže mi nezůstalo nic jiného než křičet, co to jen šlo. Bohužel se nám tento problém nepodařilo vyřešit, takže jsme jeli po zbytek soutěže více méně na oči, nebo podle toho, co bylo slyšet.
Jaké jsou dojmy po soutěži?
Dojmy jsou super. Pro mě je každé svezení a každý start cennou zkušeností. Jinak rychlostky byly krásné rychle, ale těžké.
Co obávaná RZ Malonty?
Takhle RZ jsme mi moc líbila. Střídají se tam rychlé a technické úseky, místy silnice nebyla, spíše tam byla makadamová cesta, kterou vytvořily přední posádky.
Jaké jsou tvé další plány?
Tak já si nějak vybírat nemůžu, jisté je, že usednu zpět do Škody 130 RS vedle Petra Hejtmánka a snad to bude co nejdříve, takže je v plánu Rally Pačejov. Dále přišla nabídka startu na Barum Rally 2017. Priorita je pro mě start ve 130 RS, ale pokud by tahle varianta nevyšla, tak bych nabídku bral na 100%.
Když jsi vzpomněl nabídku startu na Barumce, mohl bys prozradit, vedle koho bys usedl a do jakého speciálu?
Nabídka přišla přímo ze Zlína a bylo by to do krásného a výkonného Mercedesu Benz 500 SLC.
A vedle koho? To vám neprozradím.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.