Michal Cibulka o uplynulém víkendu přesedlal z rallysprintů do velkého závodu. Po boku Ladislava Kopelenta usedl na krumlovské rally do Škody Favorit a odstartoval v rámci závodu historiků. Po závodě jsme Michalovi položili několik otázek.
Tento víkend se odjela již 45. Rally Český Krumlov. Ty jsi se závodu také zúčastnil, jak probíhala tvoje příprava na tuto těžkou soutěž?
Abych pravdu řekl, všechno bylo hektické a strašně narychlo. V podstatě ještě v úterý večer nebylo jisté, zda se start uskuteční, takže příprava jako taková spočívala hlavně v nachystání bloku na rozpis proběhnutí zvláštních ustanovení a rychlý odjezd do Českých Budějovic.
Jaké byly pocity před startem?
Pocity byly všelijaké, jel jsem s jezdcem, kterého jsem v životě neviděl a ani o něm nic neslyšel, tak jsem doufal, že to nebude nějaký „bezmozek“. Nakonec vše bylo v pohodě a na seznamovačkách jsme se nějak lehce poznali a v patek vyrazili na start.
Probíhal závod v pohodě bez problémů?
Ze začátku ano, ale na poslední páteční RZ jsme lehce odrazili disk, takže jsme dojeli polovinu RZ ve volném tempu. V servisu jsme za pomocí kladiva disk nějak porovnali a šli jsme v klidu spát. Avšak ani v sobotu se nám problémy nevyhnuly. Začalo to hned na prvním průjezdu RZ Malonty, kde nám asi 3 km po startu odešel interkom, takže mi nezůstalo nic jiného než křičet, co to jen šlo. Bohužel se nám tento problém nepodařilo vyřešit, takže jsme jeli po zbytek soutěže více méně na oči, nebo podle toho, co bylo slyšet.
Jaké jsou dojmy po soutěži?
Dojmy jsou super. Pro mě je každé svezení a každý start cennou zkušeností. Jinak rychlostky byly krásné rychle, ale těžké.
Co obávaná RZ Malonty?
Takhle RZ jsme mi moc líbila. Střídají se tam rychlé a technické úseky, místy silnice nebyla, spíše tam byla makadamová cesta, kterou vytvořily přední posádky.
Jaké jsou tvé další plány?
Tak já si nějak vybírat nemůžu, jisté je, že usednu zpět do Škody 130 RS vedle Petra Hejtmánka a snad to bude co nejdříve, takže je v plánu Rally Pačejov. Dále přišla nabídka startu na Barum Rally 2017. Priorita je pro mě start ve 130 RS, ale pokud by tahle varianta nevyšla, tak bych nabídku bral na 100%.
Když jsi vzpomněl nabídku startu na Barumce, mohl bys prozradit, vedle koho bys usedl a do jakého speciálu?
Nabídka přišla přímo ze Zlína a bylo by to do krásného a výkonného Mercedesu Benz 500 SLC.
A vedle koho? To vám neprozradím.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?