Díky zisku druhého místa z Rally Argentina je Mads Ostberg aktuálně druhým mužem průběžného pořadí MS, na vedoucího Ogiera ztrácí jen 33 bodů. Je třeba připomenout, že Madse v pátek na první RZ přibrzdily technické problémy, i tak ale může být spokojen - vždyť si připsal druhé místo už podruhé v řadě.
Otázka: Madsi, druhé místo a skvělý výsledek v MS. Co si myslíte o Rally Argentina, byl jste spokojen?Mads Ostberg: Ano, přirozeně. Především pro tým to byla skvělá rally. Ukázali jsme, že máme silné auto. První den jsem byl zklamaný, protože jsem měl v první zkoušce technický problém. Díky tomu jsem ztratil dost času. Kromě toho bylo auto na těchto těžkých zkouškách hodně silné. Mohl jsem jet tak, jak jsem chtěl a nemusel jsem se starat o to, jestli se na autě něco zničí. To bylo docela neuvěřitelné. O tomto víkendu jsem bojoval a zvádli jsme to dobře. Celý tým dobře pracoval.
O: Byl jste si s vaší rychlostí ve srovnání s Jari-Mattim Latvalou jistý?MO: Jel jsem sebevědomě. Auto se mi líbilo. Během zkoušek jsem se nemusel strachovat. Auto mám rád a zkoušky jsem si užíval. Nikdy jsem necítil tlak. Dělal jsem přesně to, co jsem dělat chtěl. Yves mi nedával žádné příkazy, to bylo hodně hezké. O tomto víkendu byl dobrým šéfem. Jel jsem si svoje tempo a v duelu s Jarim-Mattim jsem si nedělal žádné starosti.
Mads Ostberg získal už podruhé v letošní sezoně druhé místo, přijde i vítězství? (foto: Citroën Racing)
O: Jaké to bylo, když jste dojel do cíle a tým oslavoval? MO: Bylo to pro mě důležitější než druhé místo. Jde o týmový výkon. Jsem zde teprve jen něco přes rok. Od prvního dne u Citroënu jsem pozoroval, jak tvrdě všichni pracují. To, že se to vyplatilo a já byl součástí toho, to je něco neobvyklého. Viděl jsem spoustu fotek, jak byl celý tým na podiu. Tentokrát stál na střeše auta Kris, ale být součástí této skupiny na podiu, je fantastickým pocitem. Dokáži si představit, jak se Kris cítí, protože už pro mě je to hodně cool.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.