Díky zisku druhého místa z Rally Argentina je Mads Ostberg aktuálně druhým mužem průběžného pořadí MS, na vedoucího Ogiera ztrácí jen 33 bodů. Je třeba připomenout, že Madse v pátek na první RZ přibrzdily technické problémy, i tak ale může být spokojen - vždyť si připsal druhé místo už podruhé v řadě.
Otázka: Madsi, druhé místo a skvělý výsledek v MS. Co si myslíte o Rally Argentina, byl jste spokojen?Mads Ostberg: Ano, přirozeně. Především pro tým to byla skvělá rally. Ukázali jsme, že máme silné auto. První den jsem byl zklamaný, protože jsem měl v první zkoušce technický problém. Díky tomu jsem ztratil dost času. Kromě toho bylo auto na těchto těžkých zkouškách hodně silné. Mohl jsem jet tak, jak jsem chtěl a nemusel jsem se starat o to, jestli se na autě něco zničí. To bylo docela neuvěřitelné. O tomto víkendu jsem bojoval a zvádli jsme to dobře. Celý tým dobře pracoval.
O: Byl jste si s vaší rychlostí ve srovnání s Jari-Mattim Latvalou jistý?MO: Jel jsem sebevědomě. Auto se mi líbilo. Během zkoušek jsem se nemusel strachovat. Auto mám rád a zkoušky jsem si užíval. Nikdy jsem necítil tlak. Dělal jsem přesně to, co jsem dělat chtěl. Yves mi nedával žádné příkazy, to bylo hodně hezké. O tomto víkendu byl dobrým šéfem. Jel jsem si svoje tempo a v duelu s Jarim-Mattim jsem si nedělal žádné starosti.
Mads Ostberg získal už podruhé v letošní sezoně druhé místo, přijde i vítězství? (foto: Citroën Racing)
O: Jaké to bylo, když jste dojel do cíle a tým oslavoval? MO: Bylo to pro mě důležitější než druhé místo. Jde o týmový výkon. Jsem zde teprve jen něco přes rok. Od prvního dne u Citroënu jsem pozoroval, jak tvrdě všichni pracují. To, že se to vyplatilo a já byl součástí toho, to je něco neobvyklého. Viděl jsem spoustu fotek, jak byl celý tým na podiu. Tentokrát stál na střeše auta Kris, ale být součástí této skupiny na podiu, je fantastickým pocitem. Dokáži si představit, jak se Kris cítí, protože už pro mě je to hodně cool.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.