Díky zisku druhého místa z Rally Argentina je Mads Ostberg aktuálně druhým mužem průběžného pořadí MS, na vedoucího Ogiera ztrácí jen 33 bodů. Je třeba připomenout, že Madse v pátek na první RZ přibrzdily technické problémy, i tak ale může být spokojen - vždyť si připsal druhé místo už podruhé v řadě.
Otázka: Madsi, druhé místo a skvělý výsledek v MS. Co si myslíte o Rally Argentina, byl jste spokojen?Mads Ostberg: Ano, přirozeně. Především pro tým to byla skvělá rally. Ukázali jsme, že máme silné auto. První den jsem byl zklamaný, protože jsem měl v první zkoušce technický problém. Díky tomu jsem ztratil dost času. Kromě toho bylo auto na těchto těžkých zkouškách hodně silné. Mohl jsem jet tak, jak jsem chtěl a nemusel jsem se starat o to, jestli se na autě něco zničí. To bylo docela neuvěřitelné. O tomto víkendu jsem bojoval a zvádli jsme to dobře. Celý tým dobře pracoval.
O: Byl jste si s vaší rychlostí ve srovnání s Jari-Mattim Latvalou jistý?MO: Jel jsem sebevědomě. Auto se mi líbilo. Během zkoušek jsem se nemusel strachovat. Auto mám rád a zkoušky jsem si užíval. Nikdy jsem necítil tlak. Dělal jsem přesně to, co jsem dělat chtěl. Yves mi nedával žádné příkazy, to bylo hodně hezké. O tomto víkendu byl dobrým šéfem. Jel jsem si svoje tempo a v duelu s Jarim-Mattim jsem si nedělal žádné starosti.
Mads Ostberg získal už podruhé v letošní sezoně druhé místo, přijde i vítězství? (foto: Citroën Racing)
O: Jaké to bylo, když jste dojel do cíle a tým oslavoval? MO: Bylo to pro mě důležitější než druhé místo. Jde o týmový výkon. Jsem zde teprve jen něco přes rok. Od prvního dne u Citroënu jsem pozoroval, jak tvrdě všichni pracují. To, že se to vyplatilo a já byl součástí toho, to je něco neobvyklého. Viděl jsem spoustu fotek, jak byl celý tým na podiu. Tentokrát stál na střeše auta Kris, ale být součástí této skupiny na podiu, je fantastickým pocitem. Dokáži si představit, jak se Kris cítí, protože už pro mě je to hodně cool.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?