ROZHOVOR; Druhé místo v Rally Deutschland zkompletovalo tři po sobě jdoucí umístění na 2. místě pro Thierryho Neuvillea. Tentokrát byl mladý Belgičan svému prvnímu vítězství blíže než kdykoliv jindy.
Otázka: Thierry, stejně jako ve Finsku, skvělý souboj! Sledovat poslední vložku bylo opravdu napínavé a vypadá to, že jste do toho dal vše! Jak se cítíte?Thierry Neuville: S naší výkonností jsem tento víkend opravdu spokojen. Byli jsme jedinou posádkou, která byla od startu až do cíle v každém okamžiku schopna bojovat o vítězství. Tento výkon po celý víkend bez nějaké velké chyby je dobrý.
Danimu a Carlosi mohu jen pogratulovat a doufám, že příště se situace otočí. Ale druhé místo je pořád skvělý výsledek z pohledu šampionátu. S výkonem v Německu jsem spokojený. Pokusili jsme se zabojovat o vítězství, náš čas ještě přijde.
O: Řekněte nám něco o té poslední zkoušce. Ještě v její polovině jste s Danim byli absolutně vyrovnaní, ale v cíli jste se objevil o 53 vteřin později. Co se stalo?TN: Rozhodl jsem se dát do toho v poslední zkoušce vše a jet na vítězství. Zkraje testu jsme ale vjeli do jedné zatáčky, která byla mnohem špinavější, než jsem čekal a to nás poslalo do lehkého smyku. Ztratili jsme asi 2 vteřiny.
Poté jsme do toho dali vše. Jeli jsme absolutně flat-out ve snaze získat zpět ty dvě ztracené vteřiny. Chtěli jsme před všemi těmi fanoušky vyhrát. Podle splitů se zdálo, že náš přístup vychází dobře. Jenže pak, na výjezdu z lesa jsem si spletl jednu rychlou levou zatáčku s jinou a šli jsme ven do vinic.
V době, kdy mi Nicolas ohlásil tu zatáčku, už bylo pozdě. Naštěstí se nám podařilo vrátit zpět na asfalt a do cíle jsme dojeli aniž bychom ztratili pozici v celkovém hodnocení.
Thierry vloni v Katalánsku za volantem Citroënu DS3 WRC
O: V sobotu byly podmínky velmi obtížné a také jste měli krizovku. Popište nám, jak se to seběhlo?TN: Jeli jsme docela dobře. Ale na jedné zkoušce bylo velmi obtížné místo. Překvapilo mě, jak malá trakce v tomto místě byla. Zatáčku jsme projeli hodně zeširoka, mířili jsme do klád. Naštěstí jsem dobře zareagoval a auto roztočil a náraz šel do zadní části. Na konec se nám podařilo dostat zpět na trať.
O: Byla tohle Vaše doposud největší bitva v kariéře soutěžního jezdce?TN: Vzpomínám si na jednu soutěž IRC z minulosti, ve které jsem měl také velký souboj s Mikkelsenem. Udělal jsme tehdy to samé, co dnes. Neměli jsme co ztratit. Rozhodli jsme se to zkusit a poté se uvidí, jak dopadneme. Se svým druhým místem z Německa jsem spokojený a za takový výsledek jsem rád.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.