ROZHOVOR; Druhé místo v Rally Deutschland zkompletovalo tři po sobě jdoucí umístění na 2. místě pro Thierryho Neuvillea. Tentokrát byl mladý Belgičan svému prvnímu vítězství blíže než kdykoliv jindy.
Otázka: Thierry, stejně jako ve Finsku, skvělý souboj! Sledovat poslední vložku bylo opravdu napínavé a vypadá to, že jste do toho dal vše! Jak se cítíte?Thierry Neuville: S naší výkonností jsem tento víkend opravdu spokojen. Byli jsme jedinou posádkou, která byla od startu až do cíle v každém okamžiku schopna bojovat o vítězství. Tento výkon po celý víkend bez nějaké velké chyby je dobrý.
Danimu a Carlosi mohu jen pogratulovat a doufám, že příště se situace otočí. Ale druhé místo je pořád skvělý výsledek z pohledu šampionátu. S výkonem v Německu jsem spokojený. Pokusili jsme se zabojovat o vítězství, náš čas ještě přijde.
O: Řekněte nám něco o té poslední zkoušce. Ještě v její polovině jste s Danim byli absolutně vyrovnaní, ale v cíli jste se objevil o 53 vteřin později. Co se stalo?TN: Rozhodl jsem se dát do toho v poslední zkoušce vše a jet na vítězství. Zkraje testu jsme ale vjeli do jedné zatáčky, která byla mnohem špinavější, než jsem čekal a to nás poslalo do lehkého smyku. Ztratili jsme asi 2 vteřiny.
Poté jsme do toho dali vše. Jeli jsme absolutně flat-out ve snaze získat zpět ty dvě ztracené vteřiny. Chtěli jsme před všemi těmi fanoušky vyhrát. Podle splitů se zdálo, že náš přístup vychází dobře. Jenže pak, na výjezdu z lesa jsem si spletl jednu rychlou levou zatáčku s jinou a šli jsme ven do vinic.
V době, kdy mi Nicolas ohlásil tu zatáčku, už bylo pozdě. Naštěstí se nám podařilo vrátit zpět na asfalt a do cíle jsme dojeli aniž bychom ztratili pozici v celkovém hodnocení.
Thierry vloni v Katalánsku za volantem Citroënu DS3 WRC
O: V sobotu byly podmínky velmi obtížné a také jste měli krizovku. Popište nám, jak se to seběhlo?TN: Jeli jsme docela dobře. Ale na jedné zkoušce bylo velmi obtížné místo. Překvapilo mě, jak malá trakce v tomto místě byla. Zatáčku jsme projeli hodně zeširoka, mířili jsme do klád. Naštěstí jsem dobře zareagoval a auto roztočil a náraz šel do zadní části. Na konec se nám podařilo dostat zpět na trať.
O: Byla tohle Vaše doposud největší bitva v kariéře soutěžního jezdce?TN: Vzpomínám si na jednu soutěž IRC z minulosti, ve které jsem měl také velký souboj s Mikkelsenem. Udělal jsme tehdy to samé, co dnes. Neměli jsme co ztratit. Rozhodli jsme se to zkusit a poté se uvidí, jak dopadneme. Se svým druhým místem z Německa jsem spokojený a za takový výsledek jsem rád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.