ROZHOVOR; Druhé místo v Rally Deutschland zkompletovalo tři po sobě jdoucí umístění na 2. místě pro Thierryho Neuvillea. Tentokrát byl mladý Belgičan svému prvnímu vítězství blíže než kdykoliv jindy.
Otázka: Thierry, stejně jako ve Finsku, skvělý souboj! Sledovat poslední vložku bylo opravdu napínavé a vypadá to, že jste do toho dal vše! Jak se cítíte?Thierry Neuville: S naší výkonností jsem tento víkend opravdu spokojen. Byli jsme jedinou posádkou, která byla od startu až do cíle v každém okamžiku schopna bojovat o vítězství. Tento výkon po celý víkend bez nějaké velké chyby je dobrý.
Danimu a Carlosi mohu jen pogratulovat a doufám, že příště se situace otočí. Ale druhé místo je pořád skvělý výsledek z pohledu šampionátu. S výkonem v Německu jsem spokojený. Pokusili jsme se zabojovat o vítězství, náš čas ještě přijde.
O: Řekněte nám něco o té poslední zkoušce. Ještě v její polovině jste s Danim byli absolutně vyrovnaní, ale v cíli jste se objevil o 53 vteřin později. Co se stalo?TN: Rozhodl jsem se dát do toho v poslední zkoušce vše a jet na vítězství. Zkraje testu jsme ale vjeli do jedné zatáčky, která byla mnohem špinavější, než jsem čekal a to nás poslalo do lehkého smyku. Ztratili jsme asi 2 vteřiny.
Poté jsme do toho dali vše. Jeli jsme absolutně flat-out ve snaze získat zpět ty dvě ztracené vteřiny. Chtěli jsme před všemi těmi fanoušky vyhrát. Podle splitů se zdálo, že náš přístup vychází dobře. Jenže pak, na výjezdu z lesa jsem si spletl jednu rychlou levou zatáčku s jinou a šli jsme ven do vinic.
V době, kdy mi Nicolas ohlásil tu zatáčku, už bylo pozdě. Naštěstí se nám podařilo vrátit zpět na asfalt a do cíle jsme dojeli aniž bychom ztratili pozici v celkovém hodnocení.
Thierry vloni v Katalánsku za volantem Citroënu DS3 WRC
O: V sobotu byly podmínky velmi obtížné a také jste měli krizovku. Popište nám, jak se to seběhlo?TN: Jeli jsme docela dobře. Ale na jedné zkoušce bylo velmi obtížné místo. Překvapilo mě, jak malá trakce v tomto místě byla. Zatáčku jsme projeli hodně zeširoka, mířili jsme do klád. Naštěstí jsem dobře zareagoval a auto roztočil a náraz šel do zadní části. Na konec se nám podařilo dostat zpět na trať.
O: Byla tohle Vaše doposud největší bitva v kariéře soutěžního jezdce?TN: Vzpomínám si na jednu soutěž IRC z minulosti, ve které jsem měl také velký souboj s Mikkelsenem. Udělal jsme tehdy to samé, co dnes. Neměli jsme co ztratit. Rozhodli jsme se to zkusit a poté se uvidí, jak dopadneme. Se svým druhým místem z Německa jsem spokojený a za takový výsledek jsem rád.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.