ROZHOVOR; Druhé místo v Rally Deutschland zkompletovalo tři po sobě jdoucí umístění na 2. místě pro Thierryho Neuvillea. Tentokrát byl mladý Belgičan svému prvnímu vítězství blíže než kdykoliv jindy.
Otázka: Thierry, stejně jako ve Finsku, skvělý souboj! Sledovat poslední vložku bylo opravdu napínavé a vypadá to, že jste do toho dal vše! Jak se cítíte?Thierry Neuville: S naší výkonností jsem tento víkend opravdu spokojen. Byli jsme jedinou posádkou, která byla od startu až do cíle v každém okamžiku schopna bojovat o vítězství. Tento výkon po celý víkend bez nějaké velké chyby je dobrý.
Danimu a Carlosi mohu jen pogratulovat a doufám, že příště se situace otočí. Ale druhé místo je pořád skvělý výsledek z pohledu šampionátu. S výkonem v Německu jsem spokojený. Pokusili jsme se zabojovat o vítězství, náš čas ještě přijde.
O: Řekněte nám něco o té poslední zkoušce. Ještě v její polovině jste s Danim byli absolutně vyrovnaní, ale v cíli jste se objevil o 53 vteřin později. Co se stalo?TN: Rozhodl jsem se dát do toho v poslední zkoušce vše a jet na vítězství. Zkraje testu jsme ale vjeli do jedné zatáčky, která byla mnohem špinavější, než jsem čekal a to nás poslalo do lehkého smyku. Ztratili jsme asi 2 vteřiny.
Poté jsme do toho dali vše. Jeli jsme absolutně flat-out ve snaze získat zpět ty dvě ztracené vteřiny. Chtěli jsme před všemi těmi fanoušky vyhrát. Podle splitů se zdálo, že náš přístup vychází dobře. Jenže pak, na výjezdu z lesa jsem si spletl jednu rychlou levou zatáčku s jinou a šli jsme ven do vinic.
V době, kdy mi Nicolas ohlásil tu zatáčku, už bylo pozdě. Naštěstí se nám podařilo vrátit zpět na asfalt a do cíle jsme dojeli aniž bychom ztratili pozici v celkovém hodnocení.
Thierry vloni v Katalánsku za volantem Citroënu DS3 WRC
O: V sobotu byly podmínky velmi obtížné a také jste měli krizovku. Popište nám, jak se to seběhlo?TN: Jeli jsme docela dobře. Ale na jedné zkoušce bylo velmi obtížné místo. Překvapilo mě, jak malá trakce v tomto místě byla. Zatáčku jsme projeli hodně zeširoka, mířili jsme do klád. Naštěstí jsem dobře zareagoval a auto roztočil a náraz šel do zadní části. Na konec se nám podařilo dostat zpět na trať.
O: Byla tohle Vaše doposud největší bitva v kariéře soutěžního jezdce?TN: Vzpomínám si na jednu soutěž IRC z minulosti, ve které jsem měl také velký souboj s Mikkelsenem. Udělal jsme tehdy to samé, co dnes. Neměli jsme co ztratit. Rozhodli jsme se to zkusit a poté se uvidí, jak dopadneme. Se svým druhým místem z Německa jsem spokojený a za takový výsledek jsem rád.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?