S Neuvillem o německých krizovkách a třetím druhém místě v řadě

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: www.worldrallypics.com
iM2 26. srpna 2013 20:26
Sdílej:

ROZHOVOR; Druhé místo v Rally Deutschland zkompletovalo tři po sobě jdoucí umístění na 2. místě pro Thierryho Neuvillea. Tentokrát byl mladý Belgičan svému prvnímu vítězství blíže než kdykoliv jindy.

Otázka: Thierry, stejně jako ve Finsku, skvělý souboj! Sledovat poslední vložku bylo opravdu napínavé a vypadá to, že jste do toho dal vše! Jak se cítíte?Thierry Neuville: S naší výkonností jsem tento víkend opravdu spokojen. Byli jsme jedinou posádkou, která byla od startu až do cíle v každém okamžiku schopna bojovat o vítězství. Tento výkon po celý víkend bez nějaké velké chyby je dobrý.

Danimu a Carlosi mohu jen pogratulovat a doufám, že příště se situace otočí. Ale druhé místo je pořád skvělý výsledek z pohledu šampionátu. S výkonem v Německu jsem spokojený. Pokusili jsme se zabojovat o vítězství, náš čas ještě přijde.

O: Řekněte nám něco o té poslední zkoušce. Ještě v její polovině jste s Danim byli absolutně vyrovnaní, ale v cíli jste se objevil o 53 vteřin později. Co se stalo?TN: Rozhodl jsem se dát do toho v poslední zkoušce vše a jet na vítězství. Zkraje testu jsme ale vjeli do jedné zatáčky, která byla mnohem špinavější, než jsem čekal a to nás poslalo do lehkého smyku. Ztratili jsme asi 2 vteřiny.

Poté jsme do toho dali vše. Jeli jsme absolutně flat-out ve snaze získat zpět ty dvě ztracené vteřiny. Chtěli jsme před všemi těmi fanoušky vyhrát. Podle splitů se zdálo, že náš přístup vychází dobře. Jenže pak, na výjezdu z lesa jsem si spletl jednu rychlou levou zatáčku s jinou a šli jsme ven do vinic.

V době, kdy mi Nicolas ohlásil tu zatáčku, už bylo pozdě. Naštěstí se nám podařilo vrátit zpět na asfalt a do cíle jsme dojeli aniž bychom ztratili pozici v celkovém hodnocení.

Thierry vloni v Katalánsku za volantem Citroënu DS3 WRC

O: V sobotu byly podmínky velmi obtížné a také jste měli krizovku. Popište nám, jak se to seběhlo?TN: Jeli jsme docela dobře. Ale na jedné zkoušce bylo velmi obtížné místo. Překvapilo mě, jak malá trakce v tomto místě byla. Zatáčku jsme projeli hodně zeširoka, mířili jsme do klád. Naštěstí jsem dobře zareagoval a auto roztočil a náraz šel do zadní části. Na konec se nám podařilo dostat zpět na trať. 

O: Byla tohle Vaše doposud největší bitva v kariéře soutěžního jezdce?TN: Vzpomínám si na jednu soutěž IRC z minulosti, ve které jsem měl také velký souboj s Mikkelsenem. Udělal jsme tehdy to samé, co dnes. Neměli jsme co ztratit. Rozhodli jsme se to zkusit a poté se uvidí, jak dopadneme. Se svým druhým místem z Německa jsem spokojený a za takový výsledek jsem rád. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.