Zatímco jeho týmový kolega, Sébastien Loeb, suverénně vede šampionát a ve Finsku tak nebude muset jít do žádného rizika, chce jeho týmový kolega dát zapomenout na svoje dvě poslední vystoupení, která byla vším jen ne úspěchem.
Cítíš ve Finsku nějaký speciální tlak?Samozřejmě, že jsem v sezonách 2010 a 2011 cítil menší tlak a vždycky pro mě ta soutěž nedopadla zrovna nejlépe. Letos to beru jinak. Cítím se sebevědomě, vím, že moje DS3 WRC bude na tomto povrchu vynikat. To můžu očekávat už od prvních zkoušek. I v Jyväskylä, kde má soutěž centrum, je vidět, že se to již blíží. Každý o rally mluví, lidé se na to hodně připravují, organizují výlety ke tratím rychlostních zkoušek se svými přáteli a rodinami. Čím blíže je start, tím více je cítit vzrušení. V místních novinách čteme více či méně bizardní předpovědi o tom, kdo vyhraje první zkoušku, kdo pojede jako první a tak dále. Ve Finsku je to opravdu velká událost, Finové jsou navíc rallysportem nadšení.
Co si myslíš o zkouškách pro rok 2012? Líbí se ti, že v programu opět je zkouška Ouninpohja?Je opravdu dobré, když v programu vidíte staré zkoušky. Jsou tam také některé nové zkoušky jako například Mynnilä, které budou pro všechny novou zkušeností. Samozřejmě mě těší, že je zpět Ouninpohja. Je to neuvěřitelná zkouška, jedna ze dvou nebo tří nejlepších zkoušek na světě. Kromě toho je to také jedna z nejtěžších, je hodně nebezpečná v každé zatáčce a po každém skoku. Skoro pořád jedete na plný plyn a pocit z jízdy je nepopsatelný. Člověk cítí vzrušení ještě když je ve stopce po RZ a přemýšlí o tom, co právě udělal.
Mikko ve Finsku 2010
Sébastien tuto soutěž dvakrát vyhrál, zatímco ty jsi tu mohl slavit jen jednou. Chceš ho dohnat?Co chci určitě říci, je, že k soutěži budu přistupovat jinak než v minulých dvou letech. Od začátku budu trochu opatrný. Nechci totiž, aby byly moje šance pryč už ve čtvrtek odpoledne. Také ale nechci ztratit moc času, který by pak bylo hodně těžké nahnat. Samozřejmě bych se rád vyrovnal Sebovi. Soutěž chci opravdu vyhrát!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.