Zatímco jeho týmový kolega, Sébastien Loeb, suverénně vede šampionát a ve Finsku tak nebude muset jít do žádného rizika, chce jeho týmový kolega dát zapomenout na svoje dvě poslední vystoupení, která byla vším jen ne úspěchem.
Cítíš ve Finsku nějaký speciální tlak?Samozřejmě, že jsem v sezonách 2010 a 2011 cítil menší tlak a vždycky pro mě ta soutěž nedopadla zrovna nejlépe. Letos to beru jinak. Cítím se sebevědomě, vím, že moje DS3 WRC bude na tomto povrchu vynikat. To můžu očekávat už od prvních zkoušek. I v Jyväskylä, kde má soutěž centrum, je vidět, že se to již blíží. Každý o rally mluví, lidé se na to hodně připravují, organizují výlety ke tratím rychlostních zkoušek se svými přáteli a rodinami. Čím blíže je start, tím více je cítit vzrušení. V místních novinách čteme více či méně bizardní předpovědi o tom, kdo vyhraje první zkoušku, kdo pojede jako první a tak dále. Ve Finsku je to opravdu velká událost, Finové jsou navíc rallysportem nadšení.
Co si myslíš o zkouškách pro rok 2012? Líbí se ti, že v programu opět je zkouška Ouninpohja?Je opravdu dobré, když v programu vidíte staré zkoušky. Jsou tam také některé nové zkoušky jako například Mynnilä, které budou pro všechny novou zkušeností. Samozřejmě mě těší, že je zpět Ouninpohja. Je to neuvěřitelná zkouška, jedna ze dvou nebo tří nejlepších zkoušek na světě. Kromě toho je to také jedna z nejtěžších, je hodně nebezpečná v každé zatáčce a po každém skoku. Skoro pořád jedete na plný plyn a pocit z jízdy je nepopsatelný. Člověk cítí vzrušení ještě když je ve stopce po RZ a přemýšlí o tom, co právě udělal.
Mikko ve Finsku 2010
Sébastien tuto soutěž dvakrát vyhrál, zatímco ty jsi tu mohl slavit jen jednou. Chceš ho dohnat?Co chci určitě říci, je, že k soutěži budu přistupovat jinak než v minulých dvou letech. Od začátku budu trochu opatrný. Nechci totiž, aby byly moje šance pryč už ve čtvrtek odpoledne. Také ale nechci ztratit moc času, který by pak bylo hodně těžké nahnat. Samozřejmě bych se rád vyrovnal Sebovi. Soutěž chci opravdu vyhrát!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.