Zatímco jeho týmový kolega, Sébastien Loeb, suverénně vede šampionát a ve Finsku tak nebude muset jít do žádného rizika, chce jeho týmový kolega dát zapomenout na svoje dvě poslední vystoupení, která byla vším jen ne úspěchem.
Cítíš ve Finsku nějaký speciální tlak?Samozřejmě, že jsem v sezonách 2010 a 2011 cítil menší tlak a vždycky pro mě ta soutěž nedopadla zrovna nejlépe. Letos to beru jinak. Cítím se sebevědomě, vím, že moje DS3 WRC bude na tomto povrchu vynikat. To můžu očekávat už od prvních zkoušek. I v Jyväskylä, kde má soutěž centrum, je vidět, že se to již blíží. Každý o rally mluví, lidé se na to hodně připravují, organizují výlety ke tratím rychlostních zkoušek se svými přáteli a rodinami. Čím blíže je start, tím více je cítit vzrušení. V místních novinách čteme více či méně bizardní předpovědi o tom, kdo vyhraje první zkoušku, kdo pojede jako první a tak dále. Ve Finsku je to opravdu velká událost, Finové jsou navíc rallysportem nadšení.
Co si myslíš o zkouškách pro rok 2012? Líbí se ti, že v programu opět je zkouška Ouninpohja?Je opravdu dobré, když v programu vidíte staré zkoušky. Jsou tam také některé nové zkoušky jako například Mynnilä, které budou pro všechny novou zkušeností. Samozřejmě mě těší, že je zpět Ouninpohja. Je to neuvěřitelná zkouška, jedna ze dvou nebo tří nejlepších zkoušek na světě. Kromě toho je to také jedna z nejtěžších, je hodně nebezpečná v každé zatáčce a po každém skoku. Skoro pořád jedete na plný plyn a pocit z jízdy je nepopsatelný. Člověk cítí vzrušení ještě když je ve stopce po RZ a přemýšlí o tom, co právě udělal.
Mikko ve Finsku 2010
Sébastien tuto soutěž dvakrát vyhrál, zatímco ty jsi tu mohl slavit jen jednou. Chceš ho dohnat?Co chci určitě říci, je, že k soutěži budu přistupovat jinak než v minulých dvou letech. Od začátku budu trochu opatrný. Nechci totiž, aby byly moje šance pryč už ve čtvrtek odpoledne. Také ale nechci ztratit moc času, který by pak bylo hodně těžké nahnat. Samozřejmě bych se rád vyrovnal Sebovi. Soutěž chci opravdu vyhrát!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.