Zatímco jeho týmový kolega, Sébastien Loeb, suverénně vede šampionát a ve Finsku tak nebude muset jít do žádného rizika, chce jeho týmový kolega dát zapomenout na svoje dvě poslední vystoupení, která byla vším jen ne úspěchem.
Cítíš ve Finsku nějaký speciální tlak?Samozřejmě, že jsem v sezonách 2010 a 2011 cítil menší tlak a vždycky pro mě ta soutěž nedopadla zrovna nejlépe. Letos to beru jinak. Cítím se sebevědomě, vím, že moje DS3 WRC bude na tomto povrchu vynikat. To můžu očekávat už od prvních zkoušek. I v Jyväskylä, kde má soutěž centrum, je vidět, že se to již blíží. Každý o rally mluví, lidé se na to hodně připravují, organizují výlety ke tratím rychlostních zkoušek se svými přáteli a rodinami. Čím blíže je start, tím více je cítit vzrušení. V místních novinách čteme více či méně bizardní předpovědi o tom, kdo vyhraje první zkoušku, kdo pojede jako první a tak dále. Ve Finsku je to opravdu velká událost, Finové jsou navíc rallysportem nadšení.
Co si myslíš o zkouškách pro rok 2012? Líbí se ti, že v programu opět je zkouška Ouninpohja?Je opravdu dobré, když v programu vidíte staré zkoušky. Jsou tam také některé nové zkoušky jako například Mynnilä, které budou pro všechny novou zkušeností. Samozřejmě mě těší, že je zpět Ouninpohja. Je to neuvěřitelná zkouška, jedna ze dvou nebo tří nejlepších zkoušek na světě. Kromě toho je to také jedna z nejtěžších, je hodně nebezpečná v každé zatáčce a po každém skoku. Skoro pořád jedete na plný plyn a pocit z jízdy je nepopsatelný. Člověk cítí vzrušení ještě když je ve stopce po RZ a přemýšlí o tom, co právě udělal.
Mikko ve Finsku 2010
Sébastien tuto soutěž dvakrát vyhrál, zatímco ty jsi tu mohl slavit jen jednou. Chceš ho dohnat?Co chci určitě říci, je, že k soutěži budu přistupovat jinak než v minulých dvou letech. Od začátku budu trochu opatrný. Nechci totiž, aby byly moje šance pryč už ve čtvrtek odpoledne. Také ale nechci ztratit moc času, který by pak bylo hodně těžké nahnat. Samozřejmě bych se rád vyrovnal Sebovi. Soutěž chci opravdu vyhrát!
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.