EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Martina Daňhelová se svým otcem se těší na Rally Hustopeče a jak plavaly M+M v Krumlově.
Domácí soutěž zakončená čtvrtým místem ve třídě, velmi pěkný výsledek, jak se ti plavalo na tratích Krumlova? Vypadá to, že voda vyhovuje?S výsledkem jsme velmi spokojené. Lze se říct, že nejlepší výsledek naší kariéry, taky oslava tomu odpovídala :) Deštivé počasí nám velmi nahrálo do karet, jelikož se rázem smazaly rozdíly mezi Polem a Hondami. Celý trénink jsme absolvovaly za perného slunečného počasí v pohodovém tempu, ale to jsme ještě netušily, jaké podmínky na trati nás čekají při ostrém závodě. V pátek jsme se probudily do deštivého rána a obloha ani při nejmenším nenaznačovala, že by se chtěla vyjasnit. Na druhou stranu by bylo velmi podezřelé, kdyby na Krumlov aspoň jeden den nezapršelo. Vyrazily jsme na první rychlé úseky s velkou rezervou, jelikož jsme netušily, jaké nástrahy nás za každou zatáčkou čekají. Zejména v nočních vložkách jsme měli oči na stopkách a nevěřily, kde se vytahané bláto a kamení na trati vzalo. Páteční etapu jsme v silné konkurenci dokončily na čtvrtém místě ve třídě a mohly jsme si tak v klidu jít ve tři ráno na chvilku odpočinout před startem do druhé etapy. Také v sobotu se celý den obloha neumoudřila a bojovaly jsme mezi provazy deště. Polo se ukázalo být kvalitně připravené a nakonec jsme uhájily čtvrté místo ve třídě a odvezly jsme si pohár za první místo jako dámská posádka. Na cílovou rampu jsme dorazily s nesmírnou únavou, kterou však rázem přebila euforie z úspěšně dokončeného nejtěžšího závody v naší kariéře.
Mnoho posádek mělo problémys mlžením čelního skla, jak jste na tom byly vy?Samozřejmě ani nám se tento problém nevyhnul, ale rychle jsme to vyřešily spuštěním větráku na čelní sklo, tak na trati to celkem šlo. Která z mnoha náročných zkoušek se ti nevíce líbila nebo povedla?Nejvíce si užívám Kohout-Ján. Je to dlouhá technická zkouška a vždy se mi na ní povede pěkný čas, i když jedu v klidu zejména v takovém psí počasí. Už loni mi nečekaně sedla a i teď se Polo ukázalo, že zde umí potrápit Hondy :)
Už v pátek startujete na Hustopečích jak se těšíš na rally mezi vinicemi? Těším se vždy na každý závod. Sice teď bych se měla spíše věnovat přípravě na státní zkoušku ve škole, ale musíme najíždět kilometry a sbírat cenné zkušenosti.
Startuješ zde poprvé, co očekáváš od tratí, sledovala jsi onboardy? Rulandské šedé jako občerstvení na přejezdu? :) Říká se, že je to rychlé a auto dostane zabrat, ale zvýhodněné startovné a dvoudenní soutěž bylo velké lákadlo. Rozhodně budeme bojovat za každých podmínek.
Žluté VW Polo bude mít na Agrotec Rally Hustopeče startovní číslo 51.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.