EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Český Krumlov startoval Jan šlehofer v Rakousku. Položil jsem mu pár otázek
Rally Český Krumlov, druhé místo v Mitropa Cupu, desáté absolutně. Troufnul by sis takové výsledky tipnout v servisu před soutěží?
J.Š.: Tak před soutěží myslím nikdo nedokáže tipnout svůj výsledek. Já vždy chci dojet bez problémů do cíle, mít odjeté kilometry. To je pro mě nejdůležitější.
Největším soupeřem ti byl v pátek Petr Brynda, ale udělal chybu. Jak se ti jelo v noci, na notně špinavé trati? Nebyl to spíše boj o udržení auta na cestě?
S dvoukolkou na bahně je to vždycky těžké. Co se týče Krumlova, tak to bylo přesně jak říkáš. Boj o udržení se na cestě a hlavně neudělat chybu. Petr (Brynda) měl smůlu. Tohle k rally patří, když nemáš štěstí tak to není zrovna tvoje plus. Petrovi děkuju za to jak rychle jel. Je to dobrá motivace. Pořád snažíš něco zlepšovat abys byl rychlý nebo rychlejší než soupeři.
Když jsi před startem prořezával gumy, říkal jsi, že pojedeš na jistotu, podle nasazení už na výstavišti to vypadalo na pěknou kládu.Víceméně jsem na jistotu jel. Bál jsem se defektu, nebo nějakého místa na trati, které takzvaně sežereš (kámen nebo díra v cestě na Kohoutu). Naštěstí jsme všechno měli v rozpisu. A na pořádnou kládu na trati jsou jiní střelci ... :-)
Jak se ti líbily vložky na Krumlově a celkový formát soutěže?Krumlov je krásná soutěž v krásném prostředí. Jen RZ Malonty měla nový úsek, ale dost nešťastně zvolený. Jel jsem Krumlov počtvrté, ale nikdy nebyl tak rozbitý a těžký jako letos.
Co tě čeká nejen v Mitropa Cupu dále?O uplynulém víkendu jsme startovali v Rakousku na Castrol Rally. Skončili jsme druzí ve dvoukkolkách a dvanáctí absolutně. Co mě dále čeká, se ještě uvidí :-)
Děkuji za rozhovor.
Také děkuji.
Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.cz a www2.castrol-rallye.at
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.