ROZHOVOR: Obhájce titulu šampióna IRC, Kris Meeke, se v rozhovoru pro server Autosport. com vyjádřil. Jsem v lepší formě než před dvanácti měsíci.
V loňském roce pro Meekeho skončilo Monte Carlo neslavně. Udělal jednu jedinou chybu v úspěšné sezoně, havaroval a tuto havárii hned v úvodu sezony označil jako jeho nejvážnější ve své dosavadní kariéře. Letošní ročník pro britského pilota nezačal také nijak slavně, minulý týden musel ukončit test, kvůli špatnému počasí, což potvrdil v krátkém rozhovoru.Ztráta jednoho dne testování není před startem soutěže potěšující? Je to ok. Na sněhu jsme testovali již před vánoci. Mám tak jeden den na sněhu odjetý.Jak strašné počasí panovalo při ukončeném testu?Bylo to naprosto strašné. Vítr foukal snad 80 – 90 mph. Ujeli jsme asi dva kilometry a museli jsme se otočit. Neviděli jsme konec kapoty. Na silnici bylo navátých asi 60 cm sněhu a v tom nebylo možné nic dělat a ještě silný vítr k tomu, hrozné.Kde jste testovali?První den se test odehrál východně od Valence a druhý na asfaltu jižně od Valence.Kolik dat nasbíraných při loňském startu použijete v letošním roce?Určitě nám informace nasbírané při loňském startu budou užitečné. Ale my se snažíme na vývoji auta pracovat po celý rok.Jak se cítíte před startem, jak jste připraveni?O hodně lepé než loni. V autě se cítím perfektně. Ale je to Monte Carlo, kde můžete skončit i přesto, že se na soutěž snažíte připravit, jak nejlépe umíte.Co bude pro vás nejdůležitější cesta k úspěchu?Bezpochyby pneumatiky. Pokud je zvolíte správně, je to cesta k úspěchu. Výběr pneumatik bude důležitý hned v první etapě, kdy může být trať pokryta sněhem až z 50 %.
zdroj: autosport.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?