ROZHOVOR: Obhájce titulu šampióna IRC, Kris Meeke, se v rozhovoru pro server Autosport. com vyjádřil. Jsem v lepší formě než před dvanácti měsíci.
V loňském roce pro Meekeho skončilo Monte Carlo neslavně. Udělal jednu jedinou chybu v úspěšné sezoně, havaroval a tuto havárii hned v úvodu sezony označil jako jeho nejvážnější ve své dosavadní kariéře. Letošní ročník pro britského pilota nezačal také nijak slavně, minulý týden musel ukončit test, kvůli špatnému počasí, což potvrdil v krátkém rozhovoru.Ztráta jednoho dne testování není před startem soutěže potěšující? Je to ok. Na sněhu jsme testovali již před vánoci. Mám tak jeden den na sněhu odjetý.Jak strašné počasí panovalo při ukončeném testu?Bylo to naprosto strašné. Vítr foukal snad 80 – 90 mph. Ujeli jsme asi dva kilometry a museli jsme se otočit. Neviděli jsme konec kapoty. Na silnici bylo navátých asi 60 cm sněhu a v tom nebylo možné nic dělat a ještě silný vítr k tomu, hrozné.Kde jste testovali?První den se test odehrál východně od Valence a druhý na asfaltu jižně od Valence.Kolik dat nasbíraných při loňském startu použijete v letošním roce?Určitě nám informace nasbírané při loňském startu budou užitečné. Ale my se snažíme na vývoji auta pracovat po celý rok.Jak se cítíte před startem, jak jste připraveni?O hodně lepé než loni. V autě se cítím perfektně. Ale je to Monte Carlo, kde můžete skončit i přesto, že se na soutěž snažíte připravit, jak nejlépe umíte.Co bude pro vás nejdůležitější cesta k úspěchu?Bezpochyby pneumatiky. Pokud je zvolíte správně, je to cesta k úspěchu. Výběr pneumatik bude důležitý hned v první etapě, kdy může být trať pokryta sněhem až z 50 %.
zdroj: autosport.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?