Martina má ráda adrenalin

Picková, Martina
Picková, Martina, foto: Archiv jezdce
Josef Janoušek 26. srpna 2009 00:02
Sdílej:

Po trutnovské rally Krkonoše jsem vyzpovídal sympatickou Martinu Pickovou, která usedá na horké sedadlo spolujezdce vedle svého strýce Luboše Picka.

Jaký máš názor na rally?

Je to pro mě adrenalin, který mám ráda a rally je bezesporu královská disciplína motoristického sportu.

Jaké tedy bylo tvé první seznámení se soutěžemi?

Někdy ve dvanácti letech, kdy jsem poprvé viděla soutěž na vlastní oči a naprosto mě to vzalo (smích).

První soutěž, už jako mitfára, jsi absolvovala kdy a neměla jsi strach?

V roce 2007 rally Jeseníky. Strach jsem neměla. Jak říkám, mám ráda adrenalin. Měla jsem spíš trochu respekt, který ze mě hned po startu spadl  a v cíli to byl naprosto skvělý pocit. Obsadili jsme třetí místo ve své třídě SA1.

To byl tvůj první závod. Jaké další máš v současné době za sebou?

Loni jsem jela dva závody, rally Krkonoše a  rally Jeseníky. V Trutnově jsme byli čtvrtí ve třídě SA1 a v Jeseníkách druzí, což je asi zatím můj nejlepší výsledek. Oba závody jsem jela s Lubošem.  No a letošní rally Krkonoše, které jsem kvůli zranění Luboše  absolvovala s Honzou Vaníčkem. Tam jsme bohužel měli technické problémy, ale jinak to bylo super a smekám před Honzou, který seděl v soutěžním autě po šestnácti letech.

V Krkonoších jsi četla poprvé někomu jinému, nečinilo ti to nějaké problémy. Co rozpis, jaký používáte?

Problémy mi to nečinilo, oni jsou na mě všichni hodní (smích). Jelikož se stále potřebuji učit, tak je pro mě i lepší občas jet s někým jiným. Na rozpise se vždy domluvíme podle toho s kým jedu.

Co ty a technika? V případě technických problémů, přiložíš ruku k dílu?

S výměnou kola nemám problém. Ale při složitějších opravách, jako v Krkonoších, kde jsme měnili řemen, spíš jen podávám nářadí nebo něco přidržím (smích).

Máš nějakého oblíbeného jezdce a auto, ve kterém by jsi chtěla odjet některou ze soutěží?

Václava Pecha a auto, asi Lancer.

Kdyby ti Václav nabídl spolupráci, kývla by si na ni?

Tak to se neodmítá (smích).

Zatím za sebou nemáš mnoho soutěží, přesto se zeptám, máš oblíbenou soutěž?

Určitě Jeseníky, protože to byla má první soutěž a má krásné rychlostní zkoušky. Až budu mít za sebou víc soutěží, tak se to určitě změní, ale Jeseníky mi v paměti zůstanou.

Máš nějaký svůj soutěžácký sen?

Jet některou soutěž za volantem. Snad se to v budoucnu povede. Ale takový první cíl je pro mě získat mezinárodní licenci, abych mohla startovat na bohemce.

Kromě rally, máš čas i na další koníčky?

Jsem stále ještě studentka, takže mám času dost. Ale mým velkým koníčkem jsou motorky, jezdím na Suzuki GS 500.

No a nakonec se zeptám, jaké máš plány na zbytek sezony?

Další soutěží bude Vyškov, kde budu startovat s Daliborem Slivkou a pak mé oblíbené Jeseníky, kde už bych měla usednout opět vedle Luboše.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v dalších soutěžích.

Já taky děkuji.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?