Martina má ráda adrenalin

Picková, Martina
Picková, Martina, foto: Archiv jezdce
Josef Janoušek 26. srpna 2009 00:02
Sdílej:

Po trutnovské rally Krkonoše jsem vyzpovídal sympatickou Martinu Pickovou, která usedá na horké sedadlo spolujezdce vedle svého strýce Luboše Picka.

Jaký máš názor na rally?

Je to pro mě adrenalin, který mám ráda a rally je bezesporu královská disciplína motoristického sportu.

Jaké tedy bylo tvé první seznámení se soutěžemi?

Někdy ve dvanácti letech, kdy jsem poprvé viděla soutěž na vlastní oči a naprosto mě to vzalo (smích).

První soutěž, už jako mitfára, jsi absolvovala kdy a neměla jsi strach?

V roce 2007 rally Jeseníky. Strach jsem neměla. Jak říkám, mám ráda adrenalin. Měla jsem spíš trochu respekt, který ze mě hned po startu spadl  a v cíli to byl naprosto skvělý pocit. Obsadili jsme třetí místo ve své třídě SA1.

To byl tvůj první závod. Jaké další máš v současné době za sebou?

Loni jsem jela dva závody, rally Krkonoše a  rally Jeseníky. V Trutnově jsme byli čtvrtí ve třídě SA1 a v Jeseníkách druzí, což je asi zatím můj nejlepší výsledek. Oba závody jsem jela s Lubošem.  No a letošní rally Krkonoše, které jsem kvůli zranění Luboše  absolvovala s Honzou Vaníčkem. Tam jsme bohužel měli technické problémy, ale jinak to bylo super a smekám před Honzou, který seděl v soutěžním autě po šestnácti letech.

V Krkonoších jsi četla poprvé někomu jinému, nečinilo ti to nějaké problémy. Co rozpis, jaký používáte?

Problémy mi to nečinilo, oni jsou na mě všichni hodní (smích). Jelikož se stále potřebuji učit, tak je pro mě i lepší občas jet s někým jiným. Na rozpise se vždy domluvíme podle toho s kým jedu.

Co ty a technika? V případě technických problémů, přiložíš ruku k dílu?

S výměnou kola nemám problém. Ale při složitějších opravách, jako v Krkonoších, kde jsme měnili řemen, spíš jen podávám nářadí nebo něco přidržím (smích).

Máš nějakého oblíbeného jezdce a auto, ve kterém by jsi chtěla odjet některou ze soutěží?

Václava Pecha a auto, asi Lancer.

Kdyby ti Václav nabídl spolupráci, kývla by si na ni?

Tak to se neodmítá (smích).

Zatím za sebou nemáš mnoho soutěží, přesto se zeptám, máš oblíbenou soutěž?

Určitě Jeseníky, protože to byla má první soutěž a má krásné rychlostní zkoušky. Až budu mít za sebou víc soutěží, tak se to určitě změní, ale Jeseníky mi v paměti zůstanou.

Máš nějaký svůj soutěžácký sen?

Jet některou soutěž za volantem. Snad se to v budoucnu povede. Ale takový první cíl je pro mě získat mezinárodní licenci, abych mohla startovat na bohemce.

Kromě rally, máš čas i na další koníčky?

Jsem stále ještě studentka, takže mám času dost. Ale mým velkým koníčkem jsou motorky, jezdím na Suzuki GS 500.

No a nakonec se zeptám, jaké máš plány na zbytek sezony?

Další soutěží bude Vyškov, kde budu startovat s Daliborem Slivkou a pak mé oblíbené Jeseníky, kde už bych měla usednout opět vedle Luboše.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v dalších soutěžích.

Já taky děkuji.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.