Martina má ráda adrenalin

Picková, Martina
Picková, Martina, foto: Archiv jezdce
Josef Janoušek 26. srpna 2009 0:02
Sdílej:

Po trutnovské rally Krkonoše jsem vyzpovídal sympatickou Martinu Pickovou, která usedá na horké sedadlo spolujezdce vedle svého strýce Luboše Picka.

Jaký máš názor na rally?

Je to pro mě adrenalin, který mám ráda a rally je bezesporu královská disciplína motoristického sportu.

Jaké tedy bylo tvé první seznámení se soutěžemi?

Někdy ve dvanácti letech, kdy jsem poprvé viděla soutěž na vlastní oči a naprosto mě to vzalo (smích).

První soutěž, už jako mitfára, jsi absolvovala kdy a neměla jsi strach?

V roce 2007 rally Jeseníky. Strach jsem neměla. Jak říkám, mám ráda adrenalin. Měla jsem spíš trochu respekt, který ze mě hned po startu spadl  a v cíli to byl naprosto skvělý pocit. Obsadili jsme třetí místo ve své třídě SA1.

To byl tvůj první závod. Jaké další máš v současné době za sebou?

Loni jsem jela dva závody, rally Krkonoše a  rally Jeseníky. V Trutnově jsme byli čtvrtí ve třídě SA1 a v Jeseníkách druzí, což je asi zatím můj nejlepší výsledek. Oba závody jsem jela s Lubošem.  No a letošní rally Krkonoše, které jsem kvůli zranění Luboše  absolvovala s Honzou Vaníčkem. Tam jsme bohužel měli technické problémy, ale jinak to bylo super a smekám před Honzou, který seděl v soutěžním autě po šestnácti letech.

V Krkonoších jsi četla poprvé někomu jinému, nečinilo ti to nějaké problémy. Co rozpis, jaký používáte?

Problémy mi to nečinilo, oni jsou na mě všichni hodní (smích). Jelikož se stále potřebuji učit, tak je pro mě i lepší občas jet s někým jiným. Na rozpise se vždy domluvíme podle toho s kým jedu.

Co ty a technika? V případě technických problémů, přiložíš ruku k dílu?

S výměnou kola nemám problém. Ale při složitějších opravách, jako v Krkonoších, kde jsme měnili řemen, spíš jen podávám nářadí nebo něco přidržím (smích).

Máš nějakého oblíbeného jezdce a auto, ve kterém by jsi chtěla odjet některou ze soutěží?

Václava Pecha a auto, asi Lancer.

Kdyby ti Václav nabídl spolupráci, kývla by si na ni?

Tak to se neodmítá (smích).

Zatím za sebou nemáš mnoho soutěží, přesto se zeptám, máš oblíbenou soutěž?

Určitě Jeseníky, protože to byla má první soutěž a má krásné rychlostní zkoušky. Až budu mít za sebou víc soutěží, tak se to určitě změní, ale Jeseníky mi v paměti zůstanou.

Máš nějaký svůj soutěžácký sen?

Jet některou soutěž za volantem. Snad se to v budoucnu povede. Ale takový první cíl je pro mě získat mezinárodní licenci, abych mohla startovat na bohemce.

Kromě rally, máš čas i na další koníčky?

Jsem stále ještě studentka, takže mám času dost. Ale mým velkým koníčkem jsou motorky, jezdím na Suzuki GS 500.

No a nakonec se zeptám, jaké máš plány na zbytek sezony?

Další soutěží bude Vyškov, kde budu startovat s Daliborem Slivkou a pak mé oblíbené Jeseníky, kde už bych měla usednout opět vedle Luboše.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v dalších soutěžích.

Já taky děkuji.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.