Po trutnovské rally Krkonoše jsem vyzpovídal sympatickou Martinu Pickovou, která usedá na horké sedadlo spolujezdce vedle svého strýce Luboše Picka.
Jaký máš názor na rally?
Je to pro mě adrenalin, který mám ráda a rally je bezesporu královská disciplína motoristického sportu.
Jaké tedy bylo tvé první seznámení se soutěžemi?
Někdy ve dvanácti letech, kdy jsem poprvé viděla soutěž na vlastní oči a naprosto mě to vzalo (smích).
První soutěž, už jako mitfára, jsi absolvovala kdy a neměla jsi strach?
V roce 2007 rally Jeseníky. Strach jsem neměla. Jak říkám, mám ráda adrenalin. Měla jsem spíš trochu respekt, který ze mě hned po startu spadl a v cíli to byl naprosto skvělý pocit. Obsadili jsme třetí místo ve své třídě SA1.
To byl tvůj první závod. Jaké další máš v současné době za sebou?
Loni jsem jela dva závody, rally Krkonoše a rally Jeseníky. V Trutnově jsme byli čtvrtí ve třídě SA1 a v Jeseníkách druzí, což je asi zatím můj nejlepší výsledek. Oba závody jsem jela s Lubošem. No a letošní rally Krkonoše, které jsem kvůli zranění Luboše absolvovala s Honzou Vaníčkem. Tam jsme bohužel měli technické problémy, ale jinak to bylo super a smekám před Honzou, který seděl v soutěžním autě po šestnácti letech.
V Krkonoších jsi četla poprvé někomu jinému, nečinilo ti to nějaké problémy. Co rozpis, jaký používáte?
Problémy mi to nečinilo, oni jsou na mě všichni hodní (smích). Jelikož se stále potřebuji učit, tak je pro mě i lepší občas jet s někým jiným. Na rozpise se vždy domluvíme podle toho s kým jedu.
Co ty a technika? V případě technických problémů, přiložíš ruku k dílu?
S výměnou kola nemám problém. Ale při složitějších opravách, jako v Krkonoších, kde jsme měnili řemen, spíš jen podávám nářadí nebo něco přidržím (smích).
Máš nějakého oblíbeného jezdce a auto, ve kterém by jsi chtěla odjet některou ze soutěží?
Václava Pecha a auto, asi Lancer.
Kdyby ti Václav nabídl spolupráci, kývla by si na ni?
Tak to se neodmítá (smích).
Zatím za sebou nemáš mnoho soutěží, přesto se zeptám, máš oblíbenou soutěž?
Určitě Jeseníky, protože to byla má první soutěž a má krásné rychlostní zkoušky. Až budu mít za sebou víc soutěží, tak se to určitě změní, ale Jeseníky mi v paměti zůstanou.
Máš nějaký svůj soutěžácký sen?
Jet některou soutěž za volantem. Snad se to v budoucnu povede. Ale takový první cíl je pro mě získat mezinárodní licenci, abych mohla startovat na bohemce.
Kromě rally, máš čas i na další koníčky?
Jsem stále ještě studentka, takže mám času dost. Ale mým velkým koníčkem jsou motorky, jezdím na Suzuki GS 500.
No a nakonec se zeptám, jaké máš plány na zbytek sezony?
Další soutěží bude Vyškov, kde budu startovat s Daliborem Slivkou a pak mé oblíbené Jeseníky, kde už bych měla usednout opět vedle Luboše.
Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v dalších soutěžích.
Já taky děkuji.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.