Martina má ráda adrenalin

Picková, Martina
Picková, Martina, foto: Archiv jezdce
Josef Janoušek 26. srpna 2009 00:02
Sdílej:

Po trutnovské rally Krkonoše jsem vyzpovídal sympatickou Martinu Pickovou, která usedá na horké sedadlo spolujezdce vedle svého strýce Luboše Picka.

Jaký máš názor na rally?

Je to pro mě adrenalin, který mám ráda a rally je bezesporu královská disciplína motoristického sportu.

Jaké tedy bylo tvé první seznámení se soutěžemi?

Někdy ve dvanácti letech, kdy jsem poprvé viděla soutěž na vlastní oči a naprosto mě to vzalo (smích).

První soutěž, už jako mitfára, jsi absolvovala kdy a neměla jsi strach?

V roce 2007 rally Jeseníky. Strach jsem neměla. Jak říkám, mám ráda adrenalin. Měla jsem spíš trochu respekt, který ze mě hned po startu spadl  a v cíli to byl naprosto skvělý pocit. Obsadili jsme třetí místo ve své třídě SA1.

To byl tvůj první závod. Jaké další máš v současné době za sebou?

Loni jsem jela dva závody, rally Krkonoše a  rally Jeseníky. V Trutnově jsme byli čtvrtí ve třídě SA1 a v Jeseníkách druzí, což je asi zatím můj nejlepší výsledek. Oba závody jsem jela s Lubošem.  No a letošní rally Krkonoše, které jsem kvůli zranění Luboše  absolvovala s Honzou Vaníčkem. Tam jsme bohužel měli technické problémy, ale jinak to bylo super a smekám před Honzou, který seděl v soutěžním autě po šestnácti letech.

V Krkonoších jsi četla poprvé někomu jinému, nečinilo ti to nějaké problémy. Co rozpis, jaký používáte?

Problémy mi to nečinilo, oni jsou na mě všichni hodní (smích). Jelikož se stále potřebuji učit, tak je pro mě i lepší občas jet s někým jiným. Na rozpise se vždy domluvíme podle toho s kým jedu.

Co ty a technika? V případě technických problémů, přiložíš ruku k dílu?

S výměnou kola nemám problém. Ale při složitějších opravách, jako v Krkonoších, kde jsme měnili řemen, spíš jen podávám nářadí nebo něco přidržím (smích).

Máš nějakého oblíbeného jezdce a auto, ve kterém by jsi chtěla odjet některou ze soutěží?

Václava Pecha a auto, asi Lancer.

Kdyby ti Václav nabídl spolupráci, kývla by si na ni?

Tak to se neodmítá (smích).

Zatím za sebou nemáš mnoho soutěží, přesto se zeptám, máš oblíbenou soutěž?

Určitě Jeseníky, protože to byla má první soutěž a má krásné rychlostní zkoušky. Až budu mít za sebou víc soutěží, tak se to určitě změní, ale Jeseníky mi v paměti zůstanou.

Máš nějaký svůj soutěžácký sen?

Jet některou soutěž za volantem. Snad se to v budoucnu povede. Ale takový první cíl je pro mě získat mezinárodní licenci, abych mohla startovat na bohemce.

Kromě rally, máš čas i na další koníčky?

Jsem stále ještě studentka, takže mám času dost. Ale mým velkým koníčkem jsou motorky, jezdím na Suzuki GS 500.

No a nakonec se zeptám, jaké máš plány na zbytek sezony?

Další soutěží bude Vyškov, kde budu startovat s Daliborem Slivkou a pak mé oblíbené Jeseníky, kde už bych měla usednout opět vedle Luboše.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v dalších soutěžích.

Já taky děkuji.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.