V loňské sezoně jednatřicetiletý jezdec skončil v celkovém hodnocení na 4. místě v cupu a třídě RN7. Podařilo se mu zvítězit na posledním sprintu ve Vsetíně. Do nové sezony Ondřej Studénka vstupuje opět se spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a závodní technika zůstane také stejná.
Jaké jste měli cíle před sezonou? Po delší době to pro tebe byla kompletní sezona. Co tě vedlo k plnému návratu na tratě?
„Nikdy jsem od rally neopustil, jen jsem měl jiné priority. Stihl jsem se oženit, mám dvě krásné zdravé děti a věnoval jsem se více práci. Vždy jsem měl v plánu usednout zpět za volant. Letos se nám podařilo odjet všechny sprinty plus pár vybraných testů. A to byl náš cíl. Velké ambice jsme před sezonou neměli. Důležité pro nás bylo seznámit se s autem a osvojit si nové tratě.“
Loňskou sezonu jste odstartovali na Kopné, pak následovala Rally Plzeň. Podle výsledků jsi měl pomalejší rozjezd do sezony, čím to bylo?
„Na prvním sprintu Kopná jsme do toho šli zbytečně po hlavě. V poslední rychlostní zkoušce jsme trefili Vojtovou stranou strom. I přesto jsme závod dokončili, bohužel jako poslední. Následovala oprava vozu, vše se muselo stihnout do dalšího sprintu, který se jel ve výše zmíněné Plzni. Tady jsme začínali, dá se říct, od začátku a s velkým respektem.“
Na Rally Fulnek Odry jste dosáhli třetího místa v Opel Adam Cupu, jak závod probíhal?
„Ve Fulneku jsem startoval úplně poprvé, byl to pro nás další nový podnik. Celý závod probíhal podle plánů, riskovat jsme nechtěli, snažili jsem se ale postupně zrychlovat. Kvůli havárii posádky v pořadí před námi, z toho bylo nakonec pěkné třetí místo, které nám spíše spadlo do klína.“
Tvé výsledky se závod od závodu zlepšovaly a vyvrcholilo to na vsetínském sprintu, kde se vám podařilo v cupu zvítězit. Jak probíhal poslední sprint z tvého pohledu?
„Na poslední sprintu jsme chtěli zužitkovat všechny zkušenosti, které jsme během sezony získali a šli jsme do toho takřka naplno. Domácí podnik nám sedl a krom pár úseků jsme jeli na jistotu. S naším umístěním jsem byli velice spokojení, i když časy na tratích Vsetína měl Dominik Jakeš prostě rychlejší.“
Na Mikulášské rally jsi si vyzkoušel Opel Adam R2, jak jsi byl s vozem spokojen a jaký je rozdíl mezi cupovým Adamem a „erdvojkou“?
„Start na Mikulášské rally jsem neměl v plán, protože můj spolujezdce Vojta Mudrák, již po druhé chtěl usednout za volant po boku svého dvojčete a užít si závod z jiného úhlu našeho auta. Jako poděkování za dobrou spolupráci jsem mu umožnil start s naším Adamem. Poté jsem si bohužel uvědomil, že mě pozice diváka nebude naplňovat a proto jsem se rozhodl, že musím jet taky. K tomu mi dopomohl Martin Vopatřil, který mi poskytl vůz Adam R2 z jeho dílen a s jeho týmem předvedl super práci. Rozdíl mezi Cupem a R2 je neskutečný. Jízda s Cupem musí být naprosto přesná, protože auto nemá velký výkon a jakékoliv zaváhaní nebo chyba stojí mnoho času. Naopak v R2 se mi zdála ta jízda klidnější, protože vyšší výkon dělá opravdu hodně. K prvním kilometrům s R2 byla Mikulášská rally nejlepší volba, protože je to spíš show a tak tam člověk tolik nesleduje časy.“
Jaké máš plány do nadcházející sezony? Chystáš nějaké změny?
„Momentálně pracujeme na repasi vozu, tak abychom byli 100% připraveni na nadcházející sezonu. Rádi bychom odjeli opět všechny sprinty v Adam Cupu plus nějaký test na rozjezd před sezonou. Žádné změny nejsou v plánu, hodně taky záleží na rozpočtu.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Nejvíc bych chtěl poděkovat svojí rodině, která mě vždy plně podporuje a doprovází téměř na každý závod. Velké poděkování patří samozřejmě sponzorům bez kterých by to nešlo. Děkuji také Vojtovi za super čtení po celou sezonu, Filipovi a Tomášovi za skvěle připravené auto. A všem klukům z Adam Cupu za pozitivní atmosféru. Za celým tým děkujeme všem lidem u tratí bez kterých by to nebylo ono.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.