V loňské sezoně jednatřicetiletý jezdec skončil v celkovém hodnocení na 4. místě v cupu a třídě RN7. Podařilo se mu zvítězit na posledním sprintu ve Vsetíně. Do nové sezony Ondřej Studénka vstupuje opět se spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a závodní technika zůstane také stejná.
Jaké jste měli cíle před sezonou? Po delší době to pro tebe byla kompletní sezona. Co tě vedlo k plnému návratu na tratě?
„Nikdy jsem od rally neopustil, jen jsem měl jiné priority. Stihl jsem se oženit, mám dvě krásné zdravé děti a věnoval jsem se více práci. Vždy jsem měl v plánu usednout zpět za volant. Letos se nám podařilo odjet všechny sprinty plus pár vybraných testů. A to byl náš cíl. Velké ambice jsme před sezonou neměli. Důležité pro nás bylo seznámit se s autem a osvojit si nové tratě.“
Loňskou sezonu jste odstartovali na Kopné, pak následovala Rally Plzeň. Podle výsledků jsi měl pomalejší rozjezd do sezony, čím to bylo?
„Na prvním sprintu Kopná jsme do toho šli zbytečně po hlavě. V poslední rychlostní zkoušce jsme trefili Vojtovou stranou strom. I přesto jsme závod dokončili, bohužel jako poslední. Následovala oprava vozu, vše se muselo stihnout do dalšího sprintu, který se jel ve výše zmíněné Plzni. Tady jsme začínali, dá se říct, od začátku a s velkým respektem.“
Na Rally Fulnek Odry jste dosáhli třetího místa v Opel Adam Cupu, jak závod probíhal?
„Ve Fulneku jsem startoval úplně poprvé, byl to pro nás další nový podnik. Celý závod probíhal podle plánů, riskovat jsme nechtěli, snažili jsem se ale postupně zrychlovat. Kvůli havárii posádky v pořadí před námi, z toho bylo nakonec pěkné třetí místo, které nám spíše spadlo do klína.“
Tvé výsledky se závod od závodu zlepšovaly a vyvrcholilo to na vsetínském sprintu, kde se vám podařilo v cupu zvítězit. Jak probíhal poslední sprint z tvého pohledu?
„Na poslední sprintu jsme chtěli zužitkovat všechny zkušenosti, které jsme během sezony získali a šli jsme do toho takřka naplno. Domácí podnik nám sedl a krom pár úseků jsme jeli na jistotu. S naším umístěním jsem byli velice spokojení, i když časy na tratích Vsetína měl Dominik Jakeš prostě rychlejší.“
Na Mikulášské rally jsi si vyzkoušel Opel Adam R2, jak jsi byl s vozem spokojen a jaký je rozdíl mezi cupovým Adamem a „erdvojkou“?
„Start na Mikulášské rally jsem neměl v plán, protože můj spolujezdce Vojta Mudrák, již po druhé chtěl usednout za volant po boku svého dvojčete a užít si závod z jiného úhlu našeho auta. Jako poděkování za dobrou spolupráci jsem mu umožnil start s naším Adamem. Poté jsem si bohužel uvědomil, že mě pozice diváka nebude naplňovat a proto jsem se rozhodl, že musím jet taky. K tomu mi dopomohl Martin Vopatřil, který mi poskytl vůz Adam R2 z jeho dílen a s jeho týmem předvedl super práci. Rozdíl mezi Cupem a R2 je neskutečný. Jízda s Cupem musí být naprosto přesná, protože auto nemá velký výkon a jakékoliv zaváhaní nebo chyba stojí mnoho času. Naopak v R2 se mi zdála ta jízda klidnější, protože vyšší výkon dělá opravdu hodně. K prvním kilometrům s R2 byla Mikulášská rally nejlepší volba, protože je to spíš show a tak tam člověk tolik nesleduje časy.“
Jaké máš plány do nadcházející sezony? Chystáš nějaké změny?
„Momentálně pracujeme na repasi vozu, tak abychom byli 100% připraveni na nadcházející sezonu. Rádi bychom odjeli opět všechny sprinty v Adam Cupu plus nějaký test na rozjezd před sezonou. Žádné změny nejsou v plánu, hodně taky záleží na rozpočtu.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Nejvíc bych chtěl poděkovat svojí rodině, která mě vždy plně podporuje a doprovází téměř na každý závod. Velké poděkování patří samozřejmě sponzorům bez kterých by to nešlo. Děkuji také Vojtovi za super čtení po celou sezonu, Filipovi a Tomášovi za skvěle připravené auto. A všem klukům z Adam Cupu za pozitivní atmosféru. Za celým tým děkujeme všem lidem u tratí bez kterých by to nebylo ono.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?