Ano, další Bugatti Chiron hledá svého majitele. Tentokrát se jedná o model s označením "Number One", který svým černým zpracováním a červeným lemováním až nápaditě připomíná Batmobile z roku 1966. V ceně vozu je i spousta příslušenství, na odhadovanou prodejní cenu si však "sáhne" málokdo.
Vůz byl zaregistrován na aukci RMSothebys, která proběhne 6. prosince v New Yorku. Podle popisu se jedná o vůbec první Bugatti Chiron objednanou pro americký trh, odtud tedy označení "číslo jedna". I když zatím není zřejmé, jaký bude o model zájem, a za kolik se vlastně prodá, odhadovaná cena činí 3,5 až 4 miliony $, v přepočtu tedy neuvěřitelných 87,6 milionů korun!
Od svého smontování v Molsheimu ve Francii vůz najel pouze 402 kilometrů, a to pouze pro účely testování a povýrobní kontroly, proto se vůz prodává jako nový. A jakým výkonem že Bugatti Chiron disponuje? Nový majitel se bude moci těšit na výkonný motor poskytující 1 500 koní a 1 600 Nm. točivého momentu. To vše díky 8-litrovému motoru W16 se čtyřmi turbodmychadly.
Z 0 na 100 km/h zrychlí za - 2,4 vteřiny, z 0 na 400 km/h za 32,6 vteřin. Maximální rychlost Chironu je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 420 km/h. Předpokládaná maximální rychlost je však 463 km/h.
V ceně je i celá řada doplňků, počínaje modelem v měřítku 1:8, extra klíče, USB flash disk, sportovní taška, poznámkové bloky a další.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?