Opel Insignia jako pickup? A proč vlastně ne!

Holden Commodore vypadá i karosérií Ute zatraceně dobře.
Holden Commodore vypadá i karosérií Ute zatraceně dobře., foto: Theophilus Chin
ar6 26. prosince 2016 12:12
Sdílej:

Nový Opel Insignia Grand Sport patří k designově nejpovedenějším novinkám letošní roku, ačkoliv formální premiéru si odbude až v březnu toho příštího. Zároveň se jej dočkají i v Austrálii, kde pod jménem Holden Commodore dostane i atmosférický šestiválec. A právě u protinožců je oblíbená i další skupina aut, specifické pickupy s označením ute.

Ute mají v Austrálii dlouhou tradici a i tady v Evropě je můžeme jen tiše závidět. Ve svých vrcholných specifikacích jsou to často modely s nadopovaným osmiválcem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Pár se jich pod značkou Vauxhall dostane do Británie, drtivá většina ale končí jen ve své domovině. Vedle vysokého výkonu pak má tato kategorie ještě jednu zvláštnost, vychází ze sedanů střední třídy, které mají za předními sedadly zkrátka ložnou plochu.

Této konverze by se mohla dočkat i Insignia, promiňte, Holden Commodore. Možný vzhled novinky naznačují rendery Theo China a ani s ložnou plochou nevypadá vůz vůbec špatně. Chtělo by se říci, že je tomu přesně naopak a možná by si to své zákazníky našlo i v kontinentální Evropě. Jenomže pro Austrálii má toto ute několik překážek, jeho prodejní úspěch je tak minimálně diskutabilní.

Všechno to vychází z toho, jaký model se stal základem. Commodore totiž v nové generaci přišlo o pohon zadních kol a také vidlicový osmiválec. Jakkoliv se tedy Evropanům může zdát představa Insignie se šestiválcem zajímavá, pro Australany jde jen o malou náplast. A z toho důvodu nakonec ute nejspíše nevznikne, tradice je totiž tradice.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?