Od čtvrtku 1. června do neděle 4. června se na okruhu La Sarthe uskuteční oficiální testování před závodem 24 hodin Le Mans. Přinášíme vám časový harmonogram a bližší informace o programu tohoto testu.
Vzhledem k faktu, že většina 13,62 km dlouhého okruhu La Sarthe se skládá z veřejných komunikací, je tento test zcela výjimečnou příležitostí pro všechny týmy i jezdce. Proto se jej bude účastnit všech 60 vozů, které jsou do letošního závodu přihlášeny. Na okruhu se postupně vystřídá drtivá většina ze 180 jezdců, kteří ve dnech 17. a 18. června usednou do závodních vozů.
Tento testovací den je povinný pro všechny jezdce, kteří se závodu 24 hodin Le Mans doposud neúčastnili. Dále se do testu musí zapojit i ti, kteří sice v tomto legendárním závodě již v minulosti účinkovali, ale jejich jméno figuruje na startovní listině závodu s letopočtem 2012 a dřívějším. Jeden z těchto důvodů se týká hned 50 jezdců, kteří jsou zapsáni na startovní listině letošního závodu. Všichni tito musí v rámci testu ujet minimálně 10 kol, ale než budou moci usednout k povinným jízdám, čeká je nejprve test na simulátoru.
Technické přejímky závodních vozů se uskuteční ve čtvrtek a v pátek, pátek a sobota jsou vyhrazeny jezdcům. V sobotu v 16:00 je na programu skupinové focení, ke kterému každý tým přistaví na určené místo na cílové rovince jeden vůz. Po oba dva tyto dny (pátek a sobota) budou mít diváci možnost navštívit prostory paddocku a boxů. V neděli 4. června ráno dojde k uzavření veřejných komunikací a v čase 9:00 - 18:00 budou probíhat vlastní testy na trati. Testovací den je rozdělený na dvě části, které budou v čase 13:00 - 14:00 rozděleny obědovou pauzou.
Časový harmonogram technických a administrativních prohlídek naleznete ZDE
Seznam účastníků tohoto oficiálního testu naleznete ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.