X-raid se na Dakaru 2013 bude prezentovat s "Dream-Teamem" s velkou šancí na vítězství. Letos do Ameriky posílá hned sedm aut.
Vedoucí tri německého týmu bude tvořit Stéphane Peterhansel, Nani Roma a Krzysztof Holowczyc. Všichni tři mají šanci bojovat o vítězství na Dakaru 2013. Samozřejmě ale musí počítat se silnou konkurencí a to možná i z vlastního tábora.
Letos pro X-Raid získal Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret první vítězství na Dakaru. Letos by tak chtěli svůj úspěch přirozeně zopakovat a tým na to mají silný dost. Tým kolem Svena Quandta letos obsadil první dvě místa, když jejich vozy vyhrály osm ze třinácti etap a etapová prvenství si připsali hned čtyři jezdci.
Holowczyc vloni překvapil svoji rychlostí
Letos však dominance Mini nebyla tak jednoznačná, což připustil i Stéphane Peterhansel. Ačkoliv vyhrál španělskou Baju a Rally dos Sertöes - jediné jeho dvě letošní soutěže - tak vychází z toho, že "boj bude v tomto roce těžký a výsledkem nových pravidel bude, že v oblasti výkonu budeme trochu ztrácet."
Rozdíl ve výkonu Mini a jeho rivalů bude vidět hlavně na trati a nová pravidla, která omezila vývoj motorů, by mohla promluvit do výsledků. Tým má zase hned tři piloty, kteří mohou určitě bojovat o vítězství: Nani Roma, Krzysztof Holowczyc a samozřejmě Stéphane Peterhansel. Síla jeho týmu tak dává Svenu Quandtovi hodně možností: "Máme tři želízka v boji o první místo."
Vítěz Dakaru 2012
I pilotům je jasné, že v týmu bude muset být určitá dispciplína. To připouší i Nani Roma, vítěz Dakaru 2004, tehdy ještě na motorce. "Poté, co jsem minulý Dakar dokončil jako druhý, teď samozřejmě myslím jen na první pozici."
Roma v roce 2012 získal výborné 2. místo
Krysztof Holowczyc, který byl v ročníku 2012 dlouho třetí, ale nakonec se propadl, to vidí stejně jako Katalánec: "Mám teď více zkušeností a nikdo mě nemůže zastavit ve snaze na Dakaru dosáhnout velkého úspěchu."
Sestava Monster Energy X-Raid týmu:
302: Stéphane Peterhansel (FRA) - Jean-Paul Cottret (FRA) / MINI ALL4 Racing305: Nani Roma (ESP) - Michel Périn (FRA) / MINI ALL4 Racing307: Leonid Novitskiy (RUS) - Konstantin Zhiltsov (RUS) / MINI ALL4 Racing310: Krzysztof Holowczyc (POL) - Filipe Palmeiro (POR) / MINI ALL4 Racing313: Orlando Terranova (ARG) - Paulo Fiúza (POR) / BMW X3 CC314: Boris Garafulic (CHI) - Gilles Picard (FRA) / MINI ALL4 Racing324: Stephan Schott (DEU) - Holm Schmidt (DEU) / MINI ALL4 Racing
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?