X-raid se na Dakaru 2013 bude prezentovat s "Dream-Teamem" s velkou šancí na vítězství. Letos do Ameriky posílá hned sedm aut.
Vedoucí tri německého týmu bude tvořit Stéphane Peterhansel, Nani Roma a Krzysztof Holowczyc. Všichni tři mají šanci bojovat o vítězství na Dakaru 2013. Samozřejmě ale musí počítat se silnou konkurencí a to možná i z vlastního tábora.
Letos pro X-Raid získal Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret první vítězství na Dakaru. Letos by tak chtěli svůj úspěch přirozeně zopakovat a tým na to mají silný dost. Tým kolem Svena Quandta letos obsadil první dvě místa, když jejich vozy vyhrály osm ze třinácti etap a etapová prvenství si připsali hned čtyři jezdci.
Holowczyc vloni překvapil svoji rychlostí
Letos však dominance Mini nebyla tak jednoznačná, což připustil i Stéphane Peterhansel. Ačkoliv vyhrál španělskou Baju a Rally dos Sertöes - jediné jeho dvě letošní soutěže - tak vychází z toho, že "boj bude v tomto roce těžký a výsledkem nových pravidel bude, že v oblasti výkonu budeme trochu ztrácet."
Rozdíl ve výkonu Mini a jeho rivalů bude vidět hlavně na trati a nová pravidla, která omezila vývoj motorů, by mohla promluvit do výsledků. Tým má zase hned tři piloty, kteří mohou určitě bojovat o vítězství: Nani Roma, Krzysztof Holowczyc a samozřejmě Stéphane Peterhansel. Síla jeho týmu tak dává Svenu Quandtovi hodně možností: "Máme tři želízka v boji o první místo."
Vítěz Dakaru 2012
I pilotům je jasné, že v týmu bude muset být určitá dispciplína. To připouší i Nani Roma, vítěz Dakaru 2004, tehdy ještě na motorce. "Poté, co jsem minulý Dakar dokončil jako druhý, teď samozřejmě myslím jen na první pozici."
Roma v roce 2012 získal výborné 2. místo
Krysztof Holowczyc, který byl v ročníku 2012 dlouho třetí, ale nakonec se propadl, to vidí stejně jako Katalánec: "Mám teď více zkušeností a nikdo mě nemůže zastavit ve snaze na Dakaru dosáhnout velkého úspěchu."
Sestava Monster Energy X-Raid týmu:
302: Stéphane Peterhansel (FRA) - Jean-Paul Cottret (FRA) / MINI ALL4 Racing305: Nani Roma (ESP) - Michel Périn (FRA) / MINI ALL4 Racing307: Leonid Novitskiy (RUS) - Konstantin Zhiltsov (RUS) / MINI ALL4 Racing310: Krzysztof Holowczyc (POL) - Filipe Palmeiro (POR) / MINI ALL4 Racing313: Orlando Terranova (ARG) - Paulo Fiúza (POR) / BMW X3 CC314: Boris Garafulic (CHI) - Gilles Picard (FRA) / MINI ALL4 Racing324: Stephan Schott (DEU) - Holm Schmidt (DEU) / MINI ALL4 Racing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.