Rekordman na Dakaru, Stéphane Peterhansel, zůstává věrný X-raid-Teamu a bude tak i v příštím ročníku bojovat za volantem Mini o další vítězství.
V lednu jsme mohli vidět vítězství Stéphana Peterhansela a týmu X-raid na náročné Rally Dakar. Pro tým kolem Svena Quandta to bylo první vítězství na asi nejnáročnější soutěži světa, pro jeho svěřence to byl už desátý triumf. V sobotu bylo potvrzeno to, o čem všichni již dlouho spekulovali. I ročníku 2013 se zúčastní Stéphane se svým navigátorem, Jeanem Paulem Cottretem ve speciálu MINI ALL4 Racing. Prodloužení smlouvy bylo oficiálně potvrzeno na festivalu "MINI United" ve francozském Le Castellet.
46 letý jezdec je doposud nejúspěšnějším jezdcem na Dakaru. Soutěž vyhrál čtyřikrát v autě a šestkrát na motorce. V roce 2009 se upsal týmu z německého Treburu a poprvé s jeho BMW X3 CC absolvoval soutěž z kalendáře Baja ve Španělsku. V roce 2011 získal pro MINI ALL4 Racing první vítězství v Abu Dhabi Desert Challenge.
Stéphane letos na Dakaru
Tým X-raid byl založen v roce 2002 právě Quandtem. Už o rok později dokázal pro tento tým získat Luc Alphand s BMW X5 vítězství v dieselové kategorii na Dakaru. Tento úspěch pak ještě zopakoval v roce 2004. V uplynulých letech tým také pětkrát vyhrál Světový pohár FIA. V roce 2010 náš všechny překvapil, když oznámil, že staví Mini pro dálkové závody. O více než rok později přišel triumf na Dakaru 2012: Petrhanselovi navíc kryl záda Nani Roma v dalším speciálu z Německa. I zbývající piloti týmu MINI ALL4 Racing dojeli v TOP10.
V týmu X-raid si však zazávodil i s BWM X3 CC
Celý tým chce samozřejmě na letošní úspěch navázat, příští ročník závodu startuje 5. ledna v Limě, hlavním městě Peru a končí 20. ledna v hlavním městě Chile, Santiagu. "Vítězství na Dakaru 2012 patří k mým nejhezčím vzpomínkám na Dakar. Získat pro tým X-raid první vítězství, to bylo něco neobvyklého. Mě to pro mě již 10. vítězství přivedlo na rozcestí: Budu ještě pokračovat nebo se stáhnu z profesionálního rallysportu? Radost a motivace jsou u mě neustále silné a společně s celým týmem budu v roce 2013 zpět," řekl Stéphane Peterhansel.
Nani Roma na Dakaru 2012
"Jsme velice rádi, že Stéphane zůstal součástí našeho týmu. Na ten moment, kdy jsme jako vítězný tým stáli všichni spolu na podiu v Limě, nikdy nezapomenu. Ale teď je před námi hodně práce, chceme v lednu 2013 totiž dosáhnout dalšího dobrého výsledku," řekl týmový šéf, Sven Quandt.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?