Peterhansel zůstává u X-raidu i pro rok 2013

Peterhansel, Stéphane
Peterhansel, Stéphane, foto: X-raid
iM2 14. května 2012 18:59
Sdílej:

Rekordman na Dakaru, Stéphane Peterhansel, zůstává věrný X-raid-Teamu a bude tak i v příštím ročníku bojovat za volantem Mini o další vítězství.

V lednu jsme mohli vidět vítězství Stéphana Peterhansela a týmu X-raid na náročné Rally Dakar. Pro tým kolem Svena Quandta to bylo první vítězství na asi nejnáročnější soutěži světa, pro jeho svěřence to byl už desátý triumf. V sobotu bylo potvrzeno to, o čem všichni již dlouho spekulovali. I ročníku 2013 se zúčastní Stéphane se svým navigátorem, Jeanem Paulem Cottretem ve speciálu MINI ALL4 Racing. Prodloužení smlouvy bylo oficiálně potvrzeno na festivalu "MINI United" ve francozském Le Castellet. 

46 letý jezdec je doposud nejúspěšnějším jezdcem na Dakaru. Soutěž vyhrál čtyřikrát v autě a šestkrát na motorce. V roce 2009 se upsal týmu z německého Treburu a poprvé s jeho BMW X3 CC absolvoval soutěž z kalendáře Baja ve Španělsku. V roce 2011 získal pro MINI ALL4 Racing první vítězství v Abu Dhabi Desert Challenge. 

Stéphane letos na Dakaru

Tým X-raid byl založen v roce 2002 právě Quandtem. Už o rok později dokázal pro tento tým získat Luc Alphand s BMW X5 vítězství v dieselové kategorii na Dakaru. Tento úspěch pak ještě zopakoval v roce 2004. V uplynulých letech tým také pětkrát vyhrál Světový pohár FIA. V roce 2010 náš všechny překvapil, když oznámil, že staví Mini pro dálkové závody. O více než rok později přišel triumf na Dakaru 2012: Petrhanselovi navíc kryl záda Nani Roma v dalším speciálu z Německa. I zbývající piloti týmu MINI ALL4 Racing dojeli v TOP10. 

V týmu X-raid si však zazávodil i s BWM X3 CC

Celý tým chce samozřejmě na letošní úspěch navázat, příští ročník závodu startuje 5. ledna v Limě, hlavním městě Peru a končí 20. ledna v hlavním městě Chile, Santiagu. "Vítězství na Dakaru 2012 patří k mým nejhezčím vzpomínkám na Dakar. Získat pro tým X-raid první vítězství, to bylo něco neobvyklého. Mě to pro mě již 10. vítězství přivedlo na rozcestí: Budu ještě pokračovat nebo se stáhnu z profesionálního rallysportu? Radost a motivace jsou u mě neustále silné a společně s celým týmem budu v roce 2013 zpět," řekl Stéphane Peterhansel.

Nani Roma na Dakaru 2012

"Jsme velice rádi, že Stéphane zůstal součástí našeho týmu. Na ten moment, kdy jsme jako vítězný tým stáli všichni spolu na podiu v Limě, nikdy nezapomenu. Ale teď je před námi hodně práce, chceme v lednu 2013 totiž dosáhnout dalšího dobrého výsledku," řekl týmový šéf, Sven Quandt.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.