Rekordman na Dakaru, Stéphane Peterhansel, zůstává věrný X-raid-Teamu a bude tak i v příštím ročníku bojovat za volantem Mini o další vítězství.
V lednu jsme mohli vidět vítězství Stéphana Peterhansela a týmu X-raid na náročné Rally Dakar. Pro tým kolem Svena Quandta to bylo první vítězství na asi nejnáročnější soutěži světa, pro jeho svěřence to byl už desátý triumf. V sobotu bylo potvrzeno to, o čem všichni již dlouho spekulovali. I ročníku 2013 se zúčastní Stéphane se svým navigátorem, Jeanem Paulem Cottretem ve speciálu MINI ALL4 Racing. Prodloužení smlouvy bylo oficiálně potvrzeno na festivalu "MINI United" ve francozském Le Castellet.
46 letý jezdec je doposud nejúspěšnějším jezdcem na Dakaru. Soutěž vyhrál čtyřikrát v autě a šestkrát na motorce. V roce 2009 se upsal týmu z německého Treburu a poprvé s jeho BMW X3 CC absolvoval soutěž z kalendáře Baja ve Španělsku. V roce 2011 získal pro MINI ALL4 Racing první vítězství v Abu Dhabi Desert Challenge.
Stéphane letos na Dakaru
Tým X-raid byl založen v roce 2002 právě Quandtem. Už o rok později dokázal pro tento tým získat Luc Alphand s BMW X5 vítězství v dieselové kategorii na Dakaru. Tento úspěch pak ještě zopakoval v roce 2004. V uplynulých letech tým také pětkrát vyhrál Světový pohár FIA. V roce 2010 náš všechny překvapil, když oznámil, že staví Mini pro dálkové závody. O více než rok později přišel triumf na Dakaru 2012: Petrhanselovi navíc kryl záda Nani Roma v dalším speciálu z Německa. I zbývající piloti týmu MINI ALL4 Racing dojeli v TOP10.
V týmu X-raid si však zazávodil i s BWM X3 CC
Celý tým chce samozřejmě na letošní úspěch navázat, příští ročník závodu startuje 5. ledna v Limě, hlavním městě Peru a končí 20. ledna v hlavním městě Chile, Santiagu. "Vítězství na Dakaru 2012 patří k mým nejhezčím vzpomínkám na Dakar. Získat pro tým X-raid první vítězství, to bylo něco neobvyklého. Mě to pro mě již 10. vítězství přivedlo na rozcestí: Budu ještě pokračovat nebo se stáhnu z profesionálního rallysportu? Radost a motivace jsou u mě neustále silné a společně s celým týmem budu v roce 2013 zpět," řekl Stéphane Peterhansel.
Nani Roma na Dakaru 2012
"Jsme velice rádi, že Stéphane zůstal součástí našeho týmu. Na ten moment, kdy jsme jako vítězný tým stáli všichni spolu na podiu v Limě, nikdy nezapomenu. Ale teď je před námi hodně práce, chceme v lednu 2013 totiž dosáhnout dalšího dobrého výsledku," řekl týmový šéf, Sven Quandt.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?