Dnešní první etapa zahrnovala krátkou měřenou vložku (57 km) a poté dlouhý přejezd do Santa Rosy de la Pampa.
Začátek byl úzký a prašný, po cestách zemědělských hospodářství. Terén se postupně s přiblížením tratě k pobřeží Atlantického oceánu měnil v písčitý, až po malé duny nafoukané na pobřeží. Část etapy vedla přímo po pláži, kde se dalo krásně předjíždět.
To pomohlo naší posádce zelené Tatry, aby se posunula do popředí mezi rychlé vozy a neztrácela tak na rychle jedoucí soupeře.
Na konci pláže cca 23 km od startu nechala již Martinova posádka za sebou 13 trucků. Přesto jel Martin na jistotu, dle jeho vyjádření poslední třetinu dnešní etapy musel prodat, jelikož trať byla úzká a prašná bez možnosti předjíždět. Stěžoval si také na posádku kamionu Hino, která bránila v předjetí. Tatra Martina Kolomého funguje bez problémů, s výsledkem dnešní etapy (14. místo celkově) je spokojen.
Také Honza Veselý je spokojen s výsledkem dnešní etapy. Dojel sice na 112. místě, ale také jel maximálně na jistotu. Říkal, že se teprve musí rozjezdit a že motorka funguje báječně. Navíc si velmi pochvaloval novou zavodní kombinézu, kterou mu nechala ušít společnost IVAR. Je modro-zelená, takže je to kombinace dvou námi používaných barev a je velmi výrazná. Nikdo jinou podobnou nemá, takže náš Honza je již na dálku dobře vidět. Oblečení si ostatně pochvaluje celý tým.
Společnosti IVAR tímto mnohokrát děkujeme. Jsme rádi, že můžeme důstojně reprezentovat nejen tým, ale i naši vlast.
Bohužel smutnou zprávou je, že Pepa Macháček má problémy s homologací ,ale usilovně pracují na dohodě s pořadateli, tak uvidíme.Byl jediný zástupce quad za ČR, ale navíc je to velký bojovník a rád závodí.
Marek Spáčil a posádka press Czech Dakar Teamu
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.