Dnešní první etapa zahrnovala krátkou měřenou vložku (57 km) a poté dlouhý přejezd do Santa Rosy de la Pampa.
Začátek byl úzký a prašný, po cestách zemědělských hospodářství. Terén se postupně s přiblížením tratě k pobřeží Atlantického oceánu měnil v písčitý, až po malé duny nafoukané na pobřeží. Část etapy vedla přímo po pláži, kde se dalo krásně předjíždět.
To pomohlo naší posádce zelené Tatry, aby se posunula do popředí mezi rychlé vozy a neztrácela tak na rychle jedoucí soupeře.
Na konci pláže cca 23 km od startu nechala již Martinova posádka za sebou 13 trucků. Přesto jel Martin na jistotu, dle jeho vyjádření poslední třetinu dnešní etapy musel prodat, jelikož trať byla úzká a prašná bez možnosti předjíždět. Stěžoval si také na posádku kamionu Hino, která bránila v předjetí. Tatra Martina Kolomého funguje bez problémů, s výsledkem dnešní etapy (14. místo celkově) je spokojen.
Také Honza Veselý je spokojen s výsledkem dnešní etapy. Dojel sice na 112. místě, ale také jel maximálně na jistotu. Říkal, že se teprve musí rozjezdit a že motorka funguje báječně. Navíc si velmi pochvaloval novou zavodní kombinézu, kterou mu nechala ušít společnost IVAR. Je modro-zelená, takže je to kombinace dvou námi používaných barev a je velmi výrazná. Nikdo jinou podobnou nemá, takže náš Honza je již na dálku dobře vidět. Oblečení si ostatně pochvaluje celý tým.
Společnosti IVAR tímto mnohokrát děkujeme. Jsme rádi, že můžeme důstojně reprezentovat nejen tým, ale i naši vlast.
Bohužel smutnou zprávou je, že Pepa Macháček má problémy s homologací ,ale usilovně pracují na dohodě s pořadateli, tak uvidíme.Byl jediný zástupce quad za ČR, ale navíc je to velký bojovník a rád závodí.
Marek Spáčil a posádka press Czech Dakar Teamu
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?