První etapa je za námi

Spáčil, Marek - Vodrhánek, Jan - Vršecký, David
Spáčil, Marek - Vodrhánek, Jan - Vršecký, David, foto: www.czechdakar.cz
Tomáš Urban 2. ledna 2012 20:47
Sdílej:

Dnešní první etapa zahrnovala krátkou měřenou vložku (57 km) a poté dlouhý přejezd do Santa Rosy de la Pampa.

Začátek byl úzký a prašný, po cestách zemědělských hospodářství. Terén se postupně s přiblížením tratě k pobřeží Atlantického oceánu měnil v písčitý, až po malé duny nafoukané na pobřeží. Část etapy vedla přímo po pláži, kde se dalo krásně předjíždět.

To pomohlo naší posádce zelené Tatry, aby se posunula do popředí mezi rychlé vozy a neztrácela tak na rychle jedoucí soupeře.

Na konci pláže cca 23 km od startu nechala již Martinova posádka za sebou 13 trucků. Přesto jel Martin na jistotu, dle jeho vyjádření poslední třetinu dnešní etapy musel prodat, jelikož trať byla úzká a prašná bez možnosti předjíždět.  Stěžoval si také na posádku kamionu Hino, která bránila v předjetí. Tatra Martina Kolomého funguje bez problémů, s výsledkem dnešní etapy (14. místo celkově) je spokojen.

Také Honza Veselý je spokojen s výsledkem dnešní etapy. Dojel sice na 112. místě,  ale také jel maximálně na jistotu. Říkal, že se teprve musí rozjezdit a že motorka funguje báječně. Navíc si velmi pochvaloval novou zavodní kombinézu, kterou mu nechala ušít společnost IVAR. Je modro-zelená, takže je to kombinace dvou námi používaných barev a je velmi výrazná. Nikdo jinou podobnou nemá, takže náš Honza je již na dálku dobře vidět. Oblečení si ostatně pochvaluje celý tým.

Společnosti IVAR tímto mnohokrát děkujeme. Jsme rádi, že můžeme důstojně reprezentovat nejen tým, ale i naši vlast.

Bohužel smutnou zprávou je, že Pepa Macháček má problémy s homologací ,ale usilovně pracují na dohodě s pořadateli, tak uvidíme.Byl jediný zástupce quad za ČR, ale navíc je to velký bojovník a rád závodí.

Marek Spáčil a posádka press Czech Dakar Teamu

 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?