Dnešní první etapa zahrnovala krátkou měřenou vložku (57 km) a poté dlouhý přejezd do Santa Rosy de la Pampa.
Začátek byl úzký a prašný, po cestách zemědělských hospodářství. Terén se postupně s přiblížením tratě k pobřeží Atlantického oceánu měnil v písčitý, až po malé duny nafoukané na pobřeží. Část etapy vedla přímo po pláži, kde se dalo krásně předjíždět.
To pomohlo naší posádce zelené Tatry, aby se posunula do popředí mezi rychlé vozy a neztrácela tak na rychle jedoucí soupeře.
Na konci pláže cca 23 km od startu nechala již Martinova posádka za sebou 13 trucků. Přesto jel Martin na jistotu, dle jeho vyjádření poslední třetinu dnešní etapy musel prodat, jelikož trať byla úzká a prašná bez možnosti předjíždět. Stěžoval si také na posádku kamionu Hino, která bránila v předjetí. Tatra Martina Kolomého funguje bez problémů, s výsledkem dnešní etapy (14. místo celkově) je spokojen.
Také Honza Veselý je spokojen s výsledkem dnešní etapy. Dojel sice na 112. místě, ale také jel maximálně na jistotu. Říkal, že se teprve musí rozjezdit a že motorka funguje báječně. Navíc si velmi pochvaloval novou zavodní kombinézu, kterou mu nechala ušít společnost IVAR. Je modro-zelená, takže je to kombinace dvou námi používaných barev a je velmi výrazná. Nikdo jinou podobnou nemá, takže náš Honza je již na dálku dobře vidět. Oblečení si ostatně pochvaluje celý tým.
Společnosti IVAR tímto mnohokrát děkujeme. Jsme rádi, že můžeme důstojně reprezentovat nejen tým, ale i naši vlast.
Bohužel smutnou zprávou je, že Pepa Macháček má problémy s homologací ,ale usilovně pracují na dohodě s pořadateli, tak uvidíme.Byl jediný zástupce quad za ČR, ale navíc je to velký bojovník a rád závodí.
Marek Spáčil a posádka press Czech Dakar Teamu
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?