Příprava na Rallye Dakar 2011 postoupila do závěrečné fáze. Czech Dakar Team využívá poslední okamžiky před technickými a administrativními přejímkami, které proběhnou tradičně v centru La Rural ve dnech 30.-31.12.2010, k finální přípravě vozů.
V úterý 28.12.2010 zahájili pořadatelé v Delta doku výdej techniky, která přibyla z francouzského přístavu Le Havre do jihoamerického Buenos Aires v podpalubí zaoceánské lodi. Když se po několikahodinovém čekání vyslancům Czech Dakar Teamu podařilo vyzvednout obě ostré Tatry, asistenční kamion, motocykl i novinářský vůz, tak následoval více než stokilometrový přesun do kampusu buenosaireské univerzity, kde již netrpělivě čekal zbytek týmu. Havárie a následný požár na dálnici, na které se provoz následně prakticky zastavil, Czech Dakar Team naštěstí nijak nepostihl."Tři týdny ve vlhkém podpalubí lodi technice samozřejmě nesvědčí," vysvětluje Marek Spáčil. "Všudypřítomná vzdušná vlhkost a sůl působí zejména na neošetřené kovové součásti vozu.""Čekání na auta bylo opravdu nekonečné," postěžoval si Martin Kolomý a jedním dechem dodal: "Rok od roku to není lepší a to jsem velký diplomat. Naštěstí dorazila auta v celkem slušném stavu. Nakládku a vykládku mají během naší nepřítomnosti na starosti přístavní dělníci, takže si asi dokážete představit, co všechno je zapnuté a naopak vypnuté, a to i když jsme na velkou ceduli napsali co a jak. Toto je rok od roku pořád stejné a platí to snad všude."Po příjezdu na univerzitu se na obě auta vrhli mechanici a zahájili kontrolu všech systémů vozu. Naštěstí se nekonalo žádné velké překvapení, nicméně i tak bylo co dělat."Na servis máme v podstatě pouze jeden celý den, takže tady nic velkého nevymyslíme," pokračuje Marek Spáčil. "Po několikatýdenním pobytu na lodi získaly některé součástky patinu, ale to je normální a všichni jsou na tom stejně. Nechceme nic podcenit, takže se snažíme maximálně využít zbývající čas a zkontrolovat vše co jde. Zítra nás čekají technické a administrativní prohlídky, po kterých musíme auta zaparkovat do parc fermé. Pak již jen budeme čekat na den D a hodinu H, kdy to všechno vypukne."Zatímco se mechanici čile věnovali technice, tak navigátoři kontrolovali navigační přístroje, na kterých budou v následujících dnech závislí. "Mám radost z toho, že fungujeme jako skutečný tým," popisuje poslední fázi příprav Marek Spáčil. "Všichni, kdo mají co do činění s navigací, se od našeho příletu několikrát sešli a prodiskutovali nejrůznější scénáře, ke kterým může během rallye dojít. Rozhodně nechceme nic podcenit, protože navigace je na Dakaru velmi důležitá."Do poslední fáze příprav se zapojil i okruhový šampion David Vršecký, který pojede jako kopilot Marka Spáčila: "Některé servisní činnosti jsou prakticky totožné, ať se jedná o okruhový nebo terénní speciál, takže se snažím přiložit ruku k dílu. Každý v týmu ví přesně, co má dělat, takže práce poměrně rychle odsýpá."Ve stínu obou Tater připravoval svůj motocykl i Jan Veselý, který se na start postaví s legendárním číslem 68. "Lidé mi to nechtějí věřit, ale opravdu jsem dostal Jágrovo číslo náhodou." Honza, který letos pojede svůj Dakar, se na start už opravdu těší. "Letos je to všechno mnohem klidnější, tedy prozatím. Vím do čeho jdu, technika je perfektně připravená, nicméně je to Dakar, takže se všechno může změnit během jedné pikosekundy."Czech Dakar Team čekají v průběhu pátku technické a administrativní přejímky, o jejichž výsledku Vás budeme samozřejmě informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.