Nani Roma i přes drobné potíže s motorem vyhrál včerejší úvodní etapu Rally Dakar 2010. Také jeho týmový kolega, Stéphane Peterhansel, je zatím spokojený.
První etapu Rally Dakar nevyhrál žádný z horkých favoritů. Naopak jezdec, se kterým někdo možná až tak moc nepočítal. Španěl Nani Roma na BMW X3 týmu X-raid získal první etapové vítězství na cestě z Colonu do Cordoby. Nani soupeřům nejvíce ujel v druhé části 199 km dlouhé etapy, když průběžně druhý Carlos Sainz na továrním VW Touaregu ztrácí 2:07 minuty. Roma, který profitoval z jeho páté startovní pozice, však sám s takovou rychlostí nepočítal. „Na konci jsme byli naším časem opravdu překvapeni. Zhruba v polovině etapy jsme měli problémy s motorem. Musel jsem zastavit a zkontrolovat to. Nakonec to nebyl žádný velký problém. Byl to nějaký elektrický problém, ale auto i tak fungovalo dobře a já se v tom radši nechtěl moc angažovat,“ řekl Nani Roma. Také rekordman v počtu vítězství na Dakaru, Stéphane Peterhansel, který (stejně jako Roma) přestoupil po odchodu Mitsubishi do týmu X-raid, byl s prvním dnem spokojený. Jeho ztráta je 2:50 minuty a je třetí. „Tak zhruba polovina etapy byla překrásná, jelo se takovým zeleným údolím. V jednom místě jsme dostali smyk a trošku jsme vylétli z trati zůstali tam zaklínění. Pak jsme ztratili trochu času, když jsme hledali cestu, jak se odtamtud dostat, protože tam bylo málo místa. Každopádně to byla pěkná zkouška, hodně pestrá."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.