Nani Roma i přes drobné potíže s motorem vyhrál včerejší úvodní etapu Rally Dakar 2010. Také jeho týmový kolega, Stéphane Peterhansel, je zatím spokojený.
První etapu Rally Dakar nevyhrál žádný z horkých favoritů. Naopak jezdec, se kterým někdo možná až tak moc nepočítal. Španěl Nani Roma na BMW X3 týmu X-raid získal první etapové vítězství na cestě z Colonu do Cordoby. Nani soupeřům nejvíce ujel v druhé části 199 km dlouhé etapy, když průběžně druhý Carlos Sainz na továrním VW Touaregu ztrácí 2:07 minuty. Roma, který profitoval z jeho páté startovní pozice, však sám s takovou rychlostí nepočítal. „Na konci jsme byli naším časem opravdu překvapeni. Zhruba v polovině etapy jsme měli problémy s motorem. Musel jsem zastavit a zkontrolovat to. Nakonec to nebyl žádný velký problém. Byl to nějaký elektrický problém, ale auto i tak fungovalo dobře a já se v tom radši nechtěl moc angažovat,“ řekl Nani Roma. Také rekordman v počtu vítězství na Dakaru, Stéphane Peterhansel, který (stejně jako Roma) přestoupil po odchodu Mitsubishi do týmu X-raid, byl s prvním dnem spokojený. Jeho ztráta je 2:50 minuty a je třetí. „Tak zhruba polovina etapy byla překrásná, jelo se takovým zeleným údolím. V jednom místě jsme dostali smyk a trošku jsme vylétli z trati zůstali tam zaklínění. Pak jsme ztratili trochu času, když jsme hledali cestu, jak se odtamtud dostat, protože tam bylo málo místa. Každopádně to byla pěkná zkouška, hodně pestrá."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.