 
            Nani Roma i přes drobné potíže s motorem vyhrál včerejší úvodní etapu Rally Dakar 2010. Také jeho týmový kolega, Stéphane Peterhansel, je zatím spokojený.
První etapu Rally Dakar nevyhrál žádný z horkých favoritů. Naopak jezdec, se kterým někdo možná až tak moc nepočítal. Španěl Nani Roma na BMW X3 týmu X-raid získal první etapové vítězství na cestě z Colonu do Cordoby. Nani soupeřům nejvíce ujel v druhé části 199 km dlouhé etapy, když průběžně druhý Carlos Sainz na továrním VW Touaregu ztrácí 2:07 minuty. Roma, který profitoval z jeho páté startovní pozice, však sám s takovou rychlostí nepočítal. „Na konci jsme byli naším časem opravdu překvapeni. Zhruba v polovině etapy jsme měli problémy s motorem. Musel jsem zastavit a zkontrolovat to. Nakonec to nebyl žádný velký problém. Byl to nějaký elektrický problém, ale auto i tak fungovalo dobře a já se v tom radši nechtěl moc angažovat,“ řekl Nani Roma. Také rekordman v počtu vítězství na Dakaru, Stéphane Peterhansel, který (stejně jako Roma) přestoupil po odchodu Mitsubishi do týmu X-raid, byl s prvním dnem spokojený. Jeho ztráta je 2:50 minuty a je třetí. „Tak zhruba polovina etapy byla překrásná, jelo se takovým zeleným údolím. V jednom místě jsme dostali smyk a trošku jsme vylétli z trati zůstali tam zaklínění. Pak jsme ztratili trochu času, když jsme hledali cestu, jak se odtamtud dostat, protože tam bylo málo místa. Každopádně to byla pěkná zkouška, hodně pestrá."
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?