SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Jari-Matti Latvala popisuje jeho nejoblíbenější zkoušku. Ta se nachází na rally, která už v kalendáři bohužel není, řeč je o Rally Australia.
Je to opravdu jedna z nejtěžších zkoušek Rally Australia. Jari-Matti Latvala ji má ovšem rád. Řeč je o Down Under, která změnila svůj název na Bannister a posunula se až na sobotu. Pro World Rally Championship to ovšem není žádný problém. Jsou zde prašné cesty často zakončené brodem.„Tuto zkoušku jsem jel dvakrát. Cesty vedoucí z kopců, na kterých je hodně skoků, jsou neuvěřitelné, je to jako když jedete dolů ze sjezdovky na lyžích a pak skočíte. Ale není to jen o skocích nebo o brodech na konci zkoušky, celá tato zkouška je krásná,“ říká jezdec BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu Jari-Matti Latvala.
„Některá místa jsou v Austrálii docela těsná, úzká a ne moc rychlá. Tato zkouška je dobrá. Cesty jsou všeobecně širší a otevřené, můžete na to zatlačit. Je to škoda, že zde už nejezdíme.“ Latvala dodává, že ještě než do Austrálie vyrazil, tak stál u trati této rally jako fanoušek a chtěl být jako Colin McRae, který se zde vzpíral fyzikálním zákonům se svým Subaru Impreza WRC, když létal nad stejnými skoky, nad kterými o pár let později létal i on sám.Latvala, který zde vyhrál jeho první rally v Production Car WRC v roce 2006 dodává: „Ten pocit, když se vznesete nad tyto skoky a pak ten dopad, to je prostě nádherné. Nejsou moc ostré. Nemám rád ten typ skoků, který vás rozhodí a pošle vaše auto na zem napřed po čumáku. Ale na RZ Bunnings letíte rovně. Pamatuji si záběry z Colinova vozu, když létal přes tyto skoky. Přes tyto hřebeny létal takovým masivním stylem. Jeho auto bylo ve vzduchu věčnost, bylo to neuvěřitelné!“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?