SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Jari-Matti Latvala popisuje jeho nejoblíbenější zkoušku. Ta se nachází na rally, která už v kalendáři bohužel není, řeč je o Rally Australia.
Je to opravdu jedna z nejtěžších zkoušek Rally Australia. Jari-Matti Latvala ji má ovšem rád. Řeč je o Down Under, která změnila svůj název na Bannister a posunula se až na sobotu. Pro World Rally Championship to ovšem není žádný problém. Jsou zde prašné cesty často zakončené brodem.„Tuto zkoušku jsem jel dvakrát. Cesty vedoucí z kopců, na kterých je hodně skoků, jsou neuvěřitelné, je to jako když jedete dolů ze sjezdovky na lyžích a pak skočíte. Ale není to jen o skocích nebo o brodech na konci zkoušky, celá tato zkouška je krásná,“ říká jezdec BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu Jari-Matti Latvala.
„Některá místa jsou v Austrálii docela těsná, úzká a ne moc rychlá. Tato zkouška je dobrá. Cesty jsou všeobecně širší a otevřené, můžete na to zatlačit. Je to škoda, že zde už nejezdíme.“ Latvala dodává, že ještě než do Austrálie vyrazil, tak stál u trati této rally jako fanoušek a chtěl být jako Colin McRae, který se zde vzpíral fyzikálním zákonům se svým Subaru Impreza WRC, když létal nad stejnými skoky, nad kterými o pár let později létal i on sám.Latvala, který zde vyhrál jeho první rally v Production Car WRC v roce 2006 dodává: „Ten pocit, když se vznesete nad tyto skoky a pak ten dopad, to je prostě nádherné. Nejsou moc ostré. Nemám rád ten typ skoků, který vás rozhodí a pošle vaše auto na zem napřed po čumáku. Ale na RZ Bunnings letíte rovně. Pamatuji si záběry z Colinova vozu, když létal přes tyto skoky. Přes tyto hřebeny létal takovým masivním stylem. Jeho auto bylo ve vzduchu věčnost, bylo to neuvěřitelné!“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.