SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Jari-Matti Latvala popisuje jeho nejoblíbenější zkoušku. Ta se nachází na rally, která už v kalendáři bohužel není, řeč je o Rally Australia.
Je to opravdu jedna z nejtěžších zkoušek Rally Australia. Jari-Matti Latvala ji má ovšem rád. Řeč je o Down Under, která změnila svůj název na Bannister a posunula se až na sobotu. Pro World Rally Championship to ovšem není žádný problém. Jsou zde prašné cesty často zakončené brodem.„Tuto zkoušku jsem jel dvakrát. Cesty vedoucí z kopců, na kterých je hodně skoků, jsou neuvěřitelné, je to jako když jedete dolů ze sjezdovky na lyžích a pak skočíte. Ale není to jen o skocích nebo o brodech na konci zkoušky, celá tato zkouška je krásná,“ říká jezdec BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu Jari-Matti Latvala.
„Některá místa jsou v Austrálii docela těsná, úzká a ne moc rychlá. Tato zkouška je dobrá. Cesty jsou všeobecně širší a otevřené, můžete na to zatlačit. Je to škoda, že zde už nejezdíme.“ Latvala dodává, že ještě než do Austrálie vyrazil, tak stál u trati této rally jako fanoušek a chtěl být jako Colin McRae, který se zde vzpíral fyzikálním zákonům se svým Subaru Impreza WRC, když létal nad stejnými skoky, nad kterými o pár let později létal i on sám.Latvala, který zde vyhrál jeho první rally v Production Car WRC v roce 2006 dodává: „Ten pocit, když se vznesete nad tyto skoky a pak ten dopad, to je prostě nádherné. Nejsou moc ostré. Nemám rád ten typ skoků, který vás rozhodí a pošle vaše auto na zem napřed po čumáku. Ale na RZ Bunnings letíte rovně. Pamatuji si záběry z Colinova vozu, když létal přes tyto skoky. Přes tyto hřebeny létal takovým masivním stylem. Jeho auto bylo ve vzduchu věčnost, bylo to neuvěřitelné!“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?