Peter van Merksteijn zakončil svoji premiérovou etapu na Rally Dakar na desátém mítě. Se svým BMW X3CC se dokonce na některých mezičasech pohyboval na úrovni favorita Sainze.
Debutant van Merksteijn zažil docela povedený vstup do Rally Dakar. Nizozemec z BMW X-Raid-Teamu zakončil první etapu na desátém místě. Možná ještě prvních pár kilometrů využíval Peter k zvykání si na svoje BMW, ale poté už se do toho pořádně “opřel“. Během etapy se akorát musel potýkat s prachem z vozu, který startoval před ním. Po prvním mezičase začal van Merksteijn stoupat v pořadí vzhůru. Po 224 kilometrech byl na sedmém místě, dokonce i před favoritem letošního Dakaru Carlosem Sainzem (VW). Na posledních 150 kilometrech ale Peter se svým spolujezdcem Eddy Chevaillierem opět nastřádaný čas ztratili, když zůstali za bugynou Volkswagenu. Přesto nakonec zakončili první den na solidním desátém místě. „Bylo to jednodušší, než jsem čekal. Svou jízdou jsem neriskoval, Dakar je ještě dlouhý. Auto jelo opravdu skvěle, jeho zátah je fantastický,“ zářil v cíly Holanďan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.