NOVÝ ZÉLAND - PO 2. ETAPĚ; Ačkoliv průběžné pořadí neodpovídá zcela rychlosti jednotlivých kandidátů na celkové vítězství, seřadili se favorité jedoucí tovární Citroeny a Fordy před rozhodujícím nedělním finišem v semknutém časovém šiku.
Nejlepší formu prokazoval až do poslední RZ Loeb, jenž celý den kontroloval situaci a těžil ze skutečnosti, že mu trať čistil jeho soupeř v boji o titul Hirvonen. Fin totiž startoval do druhého dne s 27vteřinovým náskokem. Volným kamením pokryté cesty jsou velmi kluzké, proto nebylo divu, že ani jeden z nich nechtěl jít do vedení před rozhodujícím třetím dnem.
Nevděčná role připadla proto dvojce Fordu Latvalovi, který jel naplno se snahou získat alespoň částečný náskok.
Se ztrátou 9,3 vteřiny patří druhé místo taktizujícímu Hirvonenovi a 13,3 vteřiny podobně kalkulujícímu Loebovi. Pomalejší tempo favoritů v závěrečné zkoušce vrátilo do hry o vítězství i dvojku Citroenu Sorda.
Pátý Duval jedoucí soukromý Ford stáje Stobart ztrácí už 100 vteřin, šesté místo patří poměrně překvapivě Aavovi se soukromým Citroenem, jehož pozici se snaží získat Peter Solberg se zbývajícím Subaru.
V první desítce jsou i obě Suzuki, ale s velkou ztrátou a poslední pořadí Top10 uzavírá Villagra s Fordem stáje Munchi's. Jeho týmový kolega Henning Solberg po včerejších problémech s posilovačem řízení pořádně zatápí a vyhrál všechny tři odpolední erzety. Celkově je třináctý.
Průběžné pořadí po druhé etapě: 1. Latvala Ford 2h57:29.0 2. Hirvonen Ford + 9.3 3. Loeb Citroen + 13.3 4. Sordo Citroen + 15.7 5. Duval Ford + 1:40.9 6. Aava Citroen + 2:49.8 7. P Solberg Subaru + 2:52.8 8. Andersson Suzuki + 4:31.0 9. Gardemeister Suzuki + 6:37.4 10. Villagra Ford + 6:56.8
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?