NOVÝ ZÉLAND - PO 2. ETAPĚ; Ačkoliv průběžné pořadí neodpovídá zcela rychlosti jednotlivých kandidátů na celkové vítězství, seřadili se favorité jedoucí tovární Citroeny a Fordy před rozhodujícím nedělním finišem v semknutém časovém šiku.
Nejlepší formu prokazoval až do poslední RZ Loeb, jenž celý den kontroloval situaci a těžil ze skutečnosti, že mu trať čistil jeho soupeř v boji o titul Hirvonen. Fin totiž startoval do druhého dne s 27vteřinovým náskokem. Volným kamením pokryté cesty jsou velmi kluzké, proto nebylo divu, že ani jeden z nich nechtěl jít do vedení před rozhodujícím třetím dnem.
Nevděčná role připadla proto dvojce Fordu Latvalovi, který jel naplno se snahou získat alespoň částečný náskok.
Se ztrátou 9,3 vteřiny patří druhé místo taktizujícímu Hirvonenovi a 13,3 vteřiny podobně kalkulujícímu Loebovi. Pomalejší tempo favoritů v závěrečné zkoušce vrátilo do hry o vítězství i dvojku Citroenu Sorda.
Pátý Duval jedoucí soukromý Ford stáje Stobart ztrácí už 100 vteřin, šesté místo patří poměrně překvapivě Aavovi se soukromým Citroenem, jehož pozici se snaží získat Peter Solberg se zbývajícím Subaru.
V první desítce jsou i obě Suzuki, ale s velkou ztrátou a poslední pořadí Top10 uzavírá Villagra s Fordem stáje Munchi's. Jeho týmový kolega Henning Solberg po včerejších problémech s posilovačem řízení pořádně zatápí a vyhrál všechny tři odpolední erzety. Celkově je třináctý.
Průběžné pořadí po druhé etapě: 1. Latvala Ford 2h57:29.0 2. Hirvonen Ford + 9.3 3. Loeb Citroen + 13.3 4. Sordo Citroen + 15.7 5. Duval Ford + 1:40.9 6. Aava Citroen + 2:49.8 7. P Solberg Subaru + 2:52.8 8. Andersson Suzuki + 4:31.0 9. Gardemeister Suzuki + 6:37.4 10. Villagra Ford + 6:56.8
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.