NOVÝ ZÉLAND - PO 2. ETAPĚ; Ačkoliv průběžné pořadí neodpovídá zcela rychlosti jednotlivých kandidátů na celkové vítězství, seřadili se favorité jedoucí tovární Citroeny a Fordy před rozhodujícím nedělním finišem v semknutém časovém šiku.
Nejlepší formu prokazoval až do poslední RZ Loeb, jenž celý den kontroloval situaci a těžil ze skutečnosti, že mu trať čistil jeho soupeř v boji o titul Hirvonen. Fin totiž startoval do druhého dne s 27vteřinovým náskokem. Volným kamením pokryté cesty jsou velmi kluzké, proto nebylo divu, že ani jeden z nich nechtěl jít do vedení před rozhodujícím třetím dnem.
Nevděčná role připadla proto dvojce Fordu Latvalovi, který jel naplno se snahou získat alespoň částečný náskok.
Se ztrátou 9,3 vteřiny patří druhé místo taktizujícímu Hirvonenovi a 13,3 vteřiny podobně kalkulujícímu Loebovi. Pomalejší tempo favoritů v závěrečné zkoušce vrátilo do hry o vítězství i dvojku Citroenu Sorda.
Pátý Duval jedoucí soukromý Ford stáje Stobart ztrácí už 100 vteřin, šesté místo patří poměrně překvapivě Aavovi se soukromým Citroenem, jehož pozici se snaží získat Peter Solberg se zbývajícím Subaru.
V první desítce jsou i obě Suzuki, ale s velkou ztrátou a poslední pořadí Top10 uzavírá Villagra s Fordem stáje Munchi's. Jeho týmový kolega Henning Solberg po včerejších problémech s posilovačem řízení pořádně zatápí a vyhrál všechny tři odpolední erzety. Celkově je třináctý.
Průběžné pořadí po druhé etapě: 1. Latvala Ford 2h57:29.0 2. Hirvonen Ford + 9.3 3. Loeb Citroen + 13.3 4. Sordo Citroen + 15.7 5. Duval Ford + 1:40.9 6. Aava Citroen + 2:49.8 7. P Solberg Subaru + 2:52.8 8. Andersson Suzuki + 4:31.0 9. Gardemeister Suzuki + 6:37.4 10. Villagra Ford + 6:56.8
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.