Rally Nový Zéland: První čtyři dělí 16 vteřin

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
Daniel Šupa 30. srpna 2008 11:27
Sdílej:

NOVÝ ZÉLAND - PO 2. ETAPĚ; Ačkoliv průběžné pořadí neodpovídá zcela rychlosti jednotlivých kandidátů na celkové vítězství, seřadili se favorité jedoucí tovární Citroeny a Fordy před rozhodujícím nedělním finišem v semknutém časovém šiku.

Nejlepší formu prokazoval až do poslední RZ Loeb, jenž celý den kontroloval situaci a těžil ze skutečnosti, že mu trať čistil jeho soupeř v boji o titul Hirvonen. Fin totiž startoval do druhého dne s 27vteřinovým náskokem. Volným kamením pokryté cesty jsou velmi kluzké, proto nebylo divu, že ani jeden z nich nechtěl jít do vedení před rozhodujícím třetím dnem.

Nevděčná role připadla proto dvojce Fordu Latvalovi, který jel naplno se snahou získat alespoň částečný náskok.

Se ztrátou 9,3 vteřiny patří druhé místo taktizujícímu Hirvonenovi a 13,3 vteřiny podobně kalkulujícímu Loebovi. Pomalejší tempo favoritů v závěrečné zkoušce vrátilo do hry o vítězství i dvojku Citroenu Sorda.

Pátý Duval jedoucí soukromý Ford stáje Stobart ztrácí už 100 vteřin, šesté místo patří poměrně překvapivě Aavovi se soukromým Citroenem, jehož pozici se snaží získat Peter Solberg se zbývajícím Subaru.

V první desítce jsou i obě Suzuki, ale s velkou ztrátou a poslední pořadí Top10 uzavírá Villagra s Fordem stáje Munchi's. Jeho týmový kolega Henning Solberg po včerejších problémech s posilovačem řízení pořádně zatápí a vyhrál všechny tři odpolední erzety. Celkově je třináctý.

Průběžné pořadí po druhé etapě:  1.  Latvala       Ford     2h57:29.0  2.  Hirvonen      Ford      +    9.3  3.  Loeb          Citroen   +   13.3  4.  Sordo         Citroen   +   15.7  5.  Duval         Ford      + 1:40.9  6.  Aava          Citroen   + 2:49.8  7.  P Solberg     Subaru    + 2:52.8  8.  Andersson     Suzuki    + 4:31.0  9.  Gardemeister  Suzuki    + 6:37.4 10.  Villagra      Ford      + 6:56.8

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.