Páté místo. To je výsledek Romana Kresty v úvodní rychlostní zkoušce Barum Rally Zlín. Pilot Tescoma Rally Teamu se svým tradičním navigátorem Petrem Grossem projeli s Peugeotem 207 S2000 tři kola centrem města zahaleného do noci za obrovského aplausu desetitisíců fanoušků.
Na první místo Roman ztratil devět vteřin. Opravdová rally začíná až zítra, neboť páteční zkouška v ulicích města i Baťovy továrny je především show pro diváky.
„Barumka“ začala za krásného letního počasí, diváci byli v početných zástupech jak při testovací zkoušce shakedown, tak při slavnostním startu nedaleko Baťova mrakodrapu – centra soutěže. Mezi dopolední jízdou a odpolední „rampou“ byl Roman jedním ze závodnických hostí oficiální tiskové konference. „Bude to velmi těžké a velkou roli může sehrát počasí,“ řekl novinářům z celého světa.
Zlínská soutěž je také součástí mistrovství Evropy i MMČR. Roman s Petrem mohou získat za určitých okolností titul mistra republiky. Klíč k zisku koruny krále české soutěžácké scény si však nechávají až na samotný cíl.
Roman Kresta Bohužel, divácká erzeta nevyšla podle našich představ. Ztráta devíti vteřin je v takové konkurenci docela dost. Zvolil jsem příliš měkké pneumatiky, což se ukázalo jako chyba. Nicméně opravdové erzety nás čekají až o víkendu, tak doufejme, že budeme rychlejší než dnes. Čeká nás hodně náročná soutěž, uvidíme, jak do něj zasáhne počasí. Prý má pršet. Pindula, Semetín i Troják jsou známé specifickým hrbolatým povrchem, což bude také velmi důležité. Každý detail v nastavení auta bude hrát roli a v tom by mohla být naše výhoda. Obrovskou výzvou je čtveřice sobotních zkoušek bez servisu.
Výsledky po první rychlostní zkoušce zde
Tisková zpráva bpa.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?