Kresta představil design pro Barum Rally

Kresta, Roman - Gross, Petr
Kresta, Roman - Gross, Petr, foto: bpa.cz
Pavel Stavebník 12. srpna 2008 11:26
Sdílej:

Jak jen bude vypadat auto Romana Kresty a Petra Grosse na letošní „Barumce“? To bylo v posledních týdnech jedno z hlavních témat fanoušků. Design vozů Tescoma Rally Teamu z posledních dvou let totiž vždy poutal velkou pozornost.

A například předloni prohlásil proslulý britský novinář Martin Holmes, že Krestův stroj je nejhezčí ze všech mitsubishi, které po celém světě kdy viděl.

Pro letošní Barum Rally Zlín si Roman vybral Peugeot 207 S2000, nicméně jeho ztvárnění nechal opět na autorovi předchozích návrhů, Ladislavu Škodovi.

Jak se Ladislavu Škodovi povedl letošní „závodnický kabát“, posuďte sami. Posádce i týmu se líbí moc.

Celá stáj Tescoma Rally Team se na vrchol sezony nesmírně těší. Soutěž je součástí stále kvalitnějšího šampionátu IRC, mistrovství Evropy i MMČR. Roman může na domácí půdě získat za jistých okolností titul mistra republiky, ale před startem to nechce příliš rozebírat.

„Já tyhle počty nemám  moc rád, nechejme to na samotnou „Barumku," říká. „V partnerství se společností Tescoma máme ty nejvyšší cíle, stejně jako v minulých dvou letech. Letos bude ve Zlíně opět větší konkurence. Dvaadvacet speciálů kategorie S2000, to je údaj, který hovoří sám za sebe. Kdybychom si vzali pero a ve startovní listině zaškrtávali možné vítěze, já podtrhnu dvanáct jmen.“

Po celou sezonu Roman závodil s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu. Při šesti startech s vozem čtyřikrát vyhrál a před závěrečnými soutěžemi MMČR je díky tomu se slušným náskokem v čele šampionátu. „Tato spolupráce byla a je výborná, profesionální. Nicméně v soutěžích IRC je vrcholnou kategorií S2000, a proto jsme si pro Barum Rally Zlín pořídili Peugeot 207 upravený v této specifikaci. Je to stejný vůz, se kterým jsme jeli nedávno v Podkopné Lhotě,“ vypráví Roman, trojnásobný vítěz „Barumky.“

Kdykoli nahlas přemítá o největší soutěži v zemi, vždy připomene, že v tak našlapané soutěži se neodpouští jediná, sebemenší chyba. „Doufám, že se nám vyhne smůla a my musíme být maximálně soustředěni na svůj výkon,“ říká starou pravdu a vzpomene na loňský ročník, kdy se kvůli defektu ve Slušovicích s Petrem propadli do hloubky startovního pole a pak při famózní stíhací jízdě překonali bezmála sedmdesát posádek, aby skončili čtvrtí.

Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma a zároveň člověk, který sehrál před třemi lety jednu z nejhlavnějších rolí při vzniku Tescoma Rally Teamu, bere Barum Rally Zlín jako něco naprosto výjimečného.

„Je to opravdový svátek motorsportu a všichni v týmu si moc přejeme, aby se naší posádce podařilo vybojovat umístění, na které má. Naše cíle jsou stejně jako v minulých dvou letech ty nejvyšší,“ vypráví Petr Chytka. „Velmi si také vážíme vstřícnosti společnosti BPA sport marketing a.s., která Romana zastupuje, stejně jako Charouz Racing Systemu, jenž pro Romana precizně připravoval Mitsbushi Lancer Evo IX.“

Tisková zpráva bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.