Jak jen bude vypadat auto Romana Kresty a Petra Grosse na letošní „Barumce“? To bylo v posledních týdnech jedno z hlavních témat fanoušků. Design vozů Tescoma Rally Teamu z posledních dvou let totiž vždy poutal velkou pozornost.
A například předloni prohlásil proslulý britský novinář Martin Holmes, že Krestův stroj je nejhezčí ze všech mitsubishi, které po celém světě kdy viděl.
Pro letošní Barum Rally Zlín si Roman vybral Peugeot 207 S2000, nicméně jeho ztvárnění nechal opět na autorovi předchozích návrhů, Ladislavu Škodovi.
Jak se Ladislavu Škodovi povedl letošní „závodnický kabát“, posuďte sami. Posádce i týmu se líbí moc.
Celá stáj Tescoma Rally Team se na vrchol sezony nesmírně těší. Soutěž je součástí stále kvalitnějšího šampionátu IRC, mistrovství Evropy i MMČR. Roman může na domácí půdě získat za jistých okolností titul mistra republiky, ale před startem to nechce příliš rozebírat.
„Já tyhle počty nemám moc rád, nechejme to na samotnou „Barumku," říká. „V partnerství se společností Tescoma máme ty nejvyšší cíle, stejně jako v minulých dvou letech. Letos bude ve Zlíně opět větší konkurence. Dvaadvacet speciálů kategorie S2000, to je údaj, který hovoří sám za sebe. Kdybychom si vzali pero a ve startovní listině zaškrtávali možné vítěze, já podtrhnu dvanáct jmen.“
Po celou sezonu Roman závodil s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu. Při šesti startech s vozem čtyřikrát vyhrál a před závěrečnými soutěžemi MMČR je díky tomu se slušným náskokem v čele šampionátu. „Tato spolupráce byla a je výborná, profesionální. Nicméně v soutěžích IRC je vrcholnou kategorií S2000, a proto jsme si pro Barum Rally Zlín pořídili Peugeot 207 upravený v této specifikaci. Je to stejný vůz, se kterým jsme jeli nedávno v Podkopné Lhotě,“ vypráví Roman, trojnásobný vítěz „Barumky.“
Kdykoli nahlas přemítá o největší soutěži v zemi, vždy připomene, že v tak našlapané soutěži se neodpouští jediná, sebemenší chyba. „Doufám, že se nám vyhne smůla a my musíme být maximálně soustředěni na svůj výkon,“ říká starou pravdu a vzpomene na loňský ročník, kdy se kvůli defektu ve Slušovicích s Petrem propadli do hloubky startovního pole a pak při famózní stíhací jízdě překonali bezmála sedmdesát posádek, aby skončili čtvrtí.
Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma a zároveň člověk, který sehrál před třemi lety jednu z nejhlavnějších rolí při vzniku Tescoma Rally Teamu, bere Barum Rally Zlín jako něco naprosto výjimečného.
„Je to opravdový svátek motorsportu a všichni v týmu si moc přejeme, aby se naší posádce podařilo vybojovat umístění, na které má. Naše cíle jsou stejně jako v minulých dvou letech ty nejvyšší,“ vypráví Petr Chytka. „Velmi si také vážíme vstřícnosti společnosti BPA sport marketing a.s., která Romana zastupuje, stejně jako Charouz Racing Systemu, jenž pro Romana precizně připravoval Mitsbushi Lancer Evo IX.“
Tisková zpráva bpa.czV poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.