Ač rodák ze Zlínska, bere Roman Kresta Rally Bohemia jako jednu ze svých domácích soutěží. Tradiční podnik mu přirostl k srdci během působení v továrním týmu Škoda Motorsport, jenž sídlí stejně jako centrum soutěže v Mladé Boleslavi.
Roman nastoupí do sedmého dílu MMČR s Mitsubishi Lancer Evo IX Mogul Racing Teamu s hlavním cílem - posílit svou roli vedoucího muže mistrovství. Jeho mechanici měli v krátké pauze napilno, hlavně s výměnou a nastavením motoru.
Fanoušci a odborníci očekávají od Rally Bohemia především další díl souboje Romana s Václavem Pechem. Tato řež dvou špičkových závodníků s japonskými speciály z dílen Charouz Racing Systemu je hlavní story šampionátu. Co soutěž, to jejich bitva. V posledních dvou podnicích byl mezi nimi v cíli rozdíl jen ve vteřinách.
Roman dokázal na Mladoboleslavsku zvítězit pětkrát. Třikrát s Octavií WRC, s Peugeotem 206 WRC a posledně loni s Lancerem Evo IX. I proto má soutěž rád. Letos se těší na změnu harmonogramu podniku, stejně jako na návrat rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi. S navigátorem Petrem Grossem budou spoléhat na nový motor, který nahradil agregát z nedávné Horácké Rally Třebíč.
Roman Kresta: „Čeká nás hodně těžká soutěž, která v šampionátu sehraje určitě velkou roli. Těší mě návrat zkoušek v okolí Mladé Boleslavi, stejně jako zpřeházení harmonogramu. Od Horácké rally bylo jen málo času na přípravu, ale myslím, že jsme vše zvládli. Hlavně kolegové mechanici se ale nezastavili. Po problémech s motorem jsme museli dát nový agregát, který vyzkoušíme až v oficiálním shakedownu. Jsem špatný statistik své kariéry, takže až na tiskové konferenci k „Bohemce“ jsem si uvědomil, že jsem ji vyhrál už pětkrát. Mám tuto soutěž rád, po Barum rally je mým druhým domácím podnikem. V Mladé Boleslavi jsem díky působení ve Škodě Motorsport strávil mnoho let, takže můj vztah k tomuto místu je stále silný.“
Pět triumfů Romana Kresty v Rally Bohemia 2000 – Škoda Octavia WRC 2001 - Škoda Octavia WRC 2002 - Škoda Octavia WRC 2003 – Peugeot 206 WRC 2007 – Mitsubishi Lancer Evo IX BPA
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?