Ač rodák ze Zlínska, bere Roman Kresta Rally Bohemia jako jednu ze svých domácích soutěží. Tradiční podnik mu přirostl k srdci během působení v továrním týmu Škoda Motorsport, jenž sídlí stejně jako centrum soutěže v Mladé Boleslavi.
Roman nastoupí do sedmého dílu MMČR s Mitsubishi Lancer Evo IX Mogul Racing Teamu s hlavním cílem - posílit svou roli vedoucího muže mistrovství. Jeho mechanici měli v krátké pauze napilno, hlavně s výměnou a nastavením motoru.
Fanoušci a odborníci očekávají od Rally Bohemia především další díl souboje Romana s Václavem Pechem. Tato řež dvou špičkových závodníků s japonskými speciály z dílen Charouz Racing Systemu je hlavní story šampionátu. Co soutěž, to jejich bitva. V posledních dvou podnicích byl mezi nimi v cíli rozdíl jen ve vteřinách.
Roman dokázal na Mladoboleslavsku zvítězit pětkrát. Třikrát s Octavií WRC, s Peugeotem 206 WRC a posledně loni s Lancerem Evo IX. I proto má soutěž rád. Letos se těší na změnu harmonogramu podniku, stejně jako na návrat rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi. S navigátorem Petrem Grossem budou spoléhat na nový motor, který nahradil agregát z nedávné Horácké Rally Třebíč.
Roman Kresta: „Čeká nás hodně těžká soutěž, která v šampionátu sehraje určitě velkou roli. Těší mě návrat zkoušek v okolí Mladé Boleslavi, stejně jako zpřeházení harmonogramu. Od Horácké rally bylo jen málo času na přípravu, ale myslím, že jsme vše zvládli. Hlavně kolegové mechanici se ale nezastavili. Po problémech s motorem jsme museli dát nový agregát, který vyzkoušíme až v oficiálním shakedownu. Jsem špatný statistik své kariéry, takže až na tiskové konferenci k „Bohemce“ jsem si uvědomil, že jsem ji vyhrál už pětkrát. Mám tuto soutěž rád, po Barum rally je mým druhým domácím podnikem. V Mladé Boleslavi jsem díky působení ve Škodě Motorsport strávil mnoho let, takže můj vztah k tomuto místu je stále silný.“
Pět triumfů Romana Kresty v Rally Bohemia 2000 – Škoda Octavia WRC 2001 - Škoda Octavia WRC 2002 - Škoda Octavia WRC 2003 – Peugeot 206 WRC 2007 – Mitsubishi Lancer Evo IX BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?