Roman Kresta a Petr Gross ani v závěrečných rychlostních zkouškách nepustili vedení v prestižní domácí soutěži z rukou a Kresta v cíli oslavil už čtvrté krumlovské vítězství. S druhou příčkou a minutovou ztrátou se museli spokojit Pech s Uhlem a třetí s další minutou ztráty byli Valoušek s Hrůzou.
Zkouška Kohout přinesla další vítězství Kresty, Pech byl až třetí za Valouškem. Ze soutěže a svého průběžného čtvrtého místa však odstoupil po havárii Trojan a podobně dopadl i Chvojka. Zkouška byla následně zastavena. Pro poruchu skončil i Gavlák.
Malonty vyhrál Kresta i při druhém průjezdu a přestože znovu porazil Valoušek Pecha, pořadí na čele se pro velké rozestupy neměnilo.
Závěrečná zkouška Kohout II. přinesla definitivní rozluštění hádanky Rally Český Krumlov 2008. Kresta svým čtvrtým a zaslouženým vítězstvím v Krumlově vyrovnal letitý rekord Pavlíka s Křečkem.
„Všechno v pohodě, co jiného můžu říct? Po napínavém pátku, kdy jsem měl před druhým Vaškem Pechem náskok jen devět vteřin, nám dnes naštěstí všechno vyšlo na jedničku. Musím přiznat, že jsme měli velké štěstí. Hned v první dnešní zkoušce jsme byli mimo trať a je taktak, že nám větev nerozbila chladič. Právě tento test, stejně jako následné Malonty, ale podle mě byly rozhodující. Podařilo se nám poodjet a pak náskok už jen zvyšovat. Zásadní roli hrál výběr pneumatik. Včera jsme se v něm zmýlili, dnes bylo vše v naprostém pořádku," uvedl v tiskovém prohlášení Roman Kresta.
Druhé místo patří Pechovi, jenž se sice po vlažném začátku snažil průběh soutěže zdramatizovat, ale uznal převahu suverénního Kresty a raději jel v závěru na jistotu a body. Třetí byl po celou soutěž Valoušek a na této pozici i projel cílem.
Boj o další příčky byl o poznání dramatičtější a kromě větší vyrovnanosti posádek na něm měl podíl i větší počet chyb a technických problémů. Čtvrtý dokončil soutěž Peták a pátý Štajf. O umístění v Top5 bojoval do poslední zkoušky i Běhálek, ale krátce před cílem své Subaru nezvládl a skončil mimo tratě. Šestý dojel Arazim před dnes pomalejším Orsákem, Barvíkem, Trinerem a Sedláčkem.
Celkové pořadí Rally Český Krumlov 1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +1m00.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m13.0s 4. Peták / Benešová +3m52.3s 5. Štajf / Černoch +4m42.0s 6. Arazim / Gál +5m19.0s 7. Orsák / Vajík +5m20.4s 8. Barvík / Mynářová +6m00.3s 9. Triner / Achsová +7m35.3s 10. Sedláček / Maroušková +7m53.6s
Zdroj: rallyekrumlov.cz, bpa.cz
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?