Roman Kresta a Petr Gross ani v závěrečných rychlostních zkouškách nepustili vedení v prestižní domácí soutěži z rukou a Kresta v cíli oslavil už čtvrté krumlovské vítězství. S druhou příčkou a minutovou ztrátou se museli spokojit Pech s Uhlem a třetí s další minutou ztráty byli Valoušek s Hrůzou.
Zkouška Kohout přinesla další vítězství Kresty, Pech byl až třetí za Valouškem. Ze soutěže a svého průběžného čtvrtého místa však odstoupil po havárii Trojan a podobně dopadl i Chvojka. Zkouška byla následně zastavena. Pro poruchu skončil i Gavlák.
Malonty vyhrál Kresta i při druhém průjezdu a přestože znovu porazil Valoušek Pecha, pořadí na čele se pro velké rozestupy neměnilo.
Závěrečná zkouška Kohout II. přinesla definitivní rozluštění hádanky Rally Český Krumlov 2008. Kresta svým čtvrtým a zaslouženým vítězstvím v Krumlově vyrovnal letitý rekord Pavlíka s Křečkem.
„Všechno v pohodě, co jiného můžu říct? Po napínavém pátku, kdy jsem měl před druhým Vaškem Pechem náskok jen devět vteřin, nám dnes naštěstí všechno vyšlo na jedničku. Musím přiznat, že jsme měli velké štěstí. Hned v první dnešní zkoušce jsme byli mimo trať a je taktak, že nám větev nerozbila chladič. Právě tento test, stejně jako následné Malonty, ale podle mě byly rozhodující. Podařilo se nám poodjet a pak náskok už jen zvyšovat. Zásadní roli hrál výběr pneumatik. Včera jsme se v něm zmýlili, dnes bylo vše v naprostém pořádku," uvedl v tiskovém prohlášení Roman Kresta.
Druhé místo patří Pechovi, jenž se sice po vlažném začátku snažil průběh soutěže zdramatizovat, ale uznal převahu suverénního Kresty a raději jel v závěru na jistotu a body. Třetí byl po celou soutěž Valoušek a na této pozici i projel cílem.
Boj o další příčky byl o poznání dramatičtější a kromě větší vyrovnanosti posádek na něm měl podíl i větší počet chyb a technických problémů. Čtvrtý dokončil soutěž Peták a pátý Štajf. O umístění v Top5 bojoval do poslední zkoušky i Běhálek, ale krátce před cílem své Subaru nezvládl a skončil mimo tratě. Šestý dojel Arazim před dnes pomalejším Orsákem, Barvíkem, Trinerem a Sedláčkem.
Celkové pořadí Rally Český Krumlov 1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +1m00.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m13.0s 4. Peták / Benešová +3m52.3s 5. Štajf / Černoch +4m42.0s 6. Arazim / Gál +5m19.0s 7. Orsák / Vajík +5m20.4s 8. Barvík / Mynářová +6m00.3s 9. Triner / Achsová +7m35.3s 10. Sedláček / Maroušková +7m53.6s
Zdroj: rallyekrumlov.cz, bpa.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.