Roman Kresta a Petr Gross ani v závěrečných rychlostních zkouškách nepustili vedení v prestižní domácí soutěži z rukou a Kresta v cíli oslavil už čtvrté krumlovské vítězství. S druhou příčkou a minutovou ztrátou se museli spokojit Pech s Uhlem a třetí s další minutou ztráty byli Valoušek s Hrůzou.
Zkouška Kohout přinesla další vítězství Kresty, Pech byl až třetí za Valouškem. Ze soutěže a svého průběžného čtvrtého místa však odstoupil po havárii Trojan a podobně dopadl i Chvojka. Zkouška byla následně zastavena. Pro poruchu skončil i Gavlák.
Malonty vyhrál Kresta i při druhém průjezdu a přestože znovu porazil Valoušek Pecha, pořadí na čele se pro velké rozestupy neměnilo.
Závěrečná zkouška Kohout II. přinesla definitivní rozluštění hádanky Rally Český Krumlov 2008. Kresta svým čtvrtým a zaslouženým vítězstvím v Krumlově vyrovnal letitý rekord Pavlíka s Křečkem.
„Všechno v pohodě, co jiného můžu říct? Po napínavém pátku, kdy jsem měl před druhým Vaškem Pechem náskok jen devět vteřin, nám dnes naštěstí všechno vyšlo na jedničku. Musím přiznat, že jsme měli velké štěstí. Hned v první dnešní zkoušce jsme byli mimo trať a je taktak, že nám větev nerozbila chladič. Právě tento test, stejně jako následné Malonty, ale podle mě byly rozhodující. Podařilo se nám poodjet a pak náskok už jen zvyšovat. Zásadní roli hrál výběr pneumatik. Včera jsme se v něm zmýlili, dnes bylo vše v naprostém pořádku," uvedl v tiskovém prohlášení Roman Kresta.
Druhé místo patří Pechovi, jenž se sice po vlažném začátku snažil průběh soutěže zdramatizovat, ale uznal převahu suverénního Kresty a raději jel v závěru na jistotu a body. Třetí byl po celou soutěž Valoušek a na této pozici i projel cílem.
Boj o další příčky byl o poznání dramatičtější a kromě větší vyrovnanosti posádek na něm měl podíl i větší počet chyb a technických problémů. Čtvrtý dokončil soutěž Peták a pátý Štajf. O umístění v Top5 bojoval do poslední zkoušky i Běhálek, ale krátce před cílem své Subaru nezvládl a skončil mimo tratě. Šestý dojel Arazim před dnes pomalejším Orsákem, Barvíkem, Trinerem a Sedláčkem.
Celkové pořadí Rally Český Krumlov 1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +1m00.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m13.0s 4. Peták / Benešová +3m52.3s 5. Štajf / Černoch +4m42.0s 6. Arazim / Gál +5m19.0s 7. Orsák / Vajík +5m20.4s 8. Barvík / Mynářová +6m00.3s 9. Triner / Achsová +7m35.3s 10. Sedláček / Maroušková +7m53.6s
Zdroj: rallyekrumlov.cz, bpa.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?