Roman Kresta a Petr Gross ani v závěrečných rychlostních zkouškách nepustili vedení v prestižní domácí soutěži z rukou a Kresta v cíli oslavil už čtvrté krumlovské vítězství. S druhou příčkou a minutovou ztrátou se museli spokojit Pech s Uhlem a třetí s další minutou ztráty byli Valoušek s Hrůzou.
Zkouška Kohout přinesla další vítězství Kresty, Pech byl až třetí za Valouškem. Ze soutěže a svého průběžného čtvrtého místa však odstoupil po havárii Trojan a podobně dopadl i Chvojka. Zkouška byla následně zastavena. Pro poruchu skončil i Gavlák.
Malonty vyhrál Kresta i při druhém průjezdu a přestože znovu porazil Valoušek Pecha, pořadí na čele se pro velké rozestupy neměnilo.
Závěrečná zkouška Kohout II. přinesla definitivní rozluštění hádanky Rally Český Krumlov 2008. Kresta svým čtvrtým a zaslouženým vítězstvím v Krumlově vyrovnal letitý rekord Pavlíka s Křečkem.
„Všechno v pohodě, co jiného můžu říct? Po napínavém pátku, kdy jsem měl před druhým Vaškem Pechem náskok jen devět vteřin, nám dnes naštěstí všechno vyšlo na jedničku. Musím přiznat, že jsme měli velké štěstí. Hned v první dnešní zkoušce jsme byli mimo trať a je taktak, že nám větev nerozbila chladič. Právě tento test, stejně jako následné Malonty, ale podle mě byly rozhodující. Podařilo se nám poodjet a pak náskok už jen zvyšovat. Zásadní roli hrál výběr pneumatik. Včera jsme se v něm zmýlili, dnes bylo vše v naprostém pořádku," uvedl v tiskovém prohlášení Roman Kresta.
Druhé místo patří Pechovi, jenž se sice po vlažném začátku snažil průběh soutěže zdramatizovat, ale uznal převahu suverénního Kresty a raději jel v závěru na jistotu a body. Třetí byl po celou soutěž Valoušek a na této pozici i projel cílem.
Boj o další příčky byl o poznání dramatičtější a kromě větší vyrovnanosti posádek na něm měl podíl i větší počet chyb a technických problémů. Čtvrtý dokončil soutěž Peták a pátý Štajf. O umístění v Top5 bojoval do poslední zkoušky i Běhálek, ale krátce před cílem své Subaru nezvládl a skončil mimo tratě. Šestý dojel Arazim před dnes pomalejším Orsákem, Barvíkem, Trinerem a Sedláčkem.
Celkové pořadí Rally Český Krumlov 1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +1m00.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m13.0s 4. Peták / Benešová +3m52.3s 5. Štajf / Černoch +4m42.0s 6. Arazim / Gál +5m19.0s 7. Orsák / Vajík +5m20.4s 8. Barvík / Mynářová +6m00.3s 9. Triner / Achsová +7m35.3s 10. Sedláček / Maroušková +7m53.6s
Zdroj: rallyekrumlov.cz, bpa.cz
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?